hirdetés
2009-04-16 16:12:49 , Írta: Team Suzuki
Bookmark and Share

Juhász Dávidnak igazán szívmelengető ajándékot hozott a Nyuszi Húsvét hétvégén – két dobogós helyezést a nyílt osztrák nemzeti bajnokság első két futamán. Az összevont, 2009-es svájci- és osztrák bajnokság Hungaroringen megrendezett első fordulóján ugyanis Dávid is rajthoz állt, szereplése pedig még az olyan neves és nemzetközileg elismert csúcspilótákat is megdöbbentette, mint a Superbike világbajnokságot megjárt és a Hungaroring pályacsúcsát jegyző osztrák veterán Andreas Meklau, vagy az Endurance vb svájci nagyágyúja, Horst Saiger.

hirdetés
Dávid, miután az első időmérőt Meklauhoz hasonlóan kihagyta, a másodikon az összesített osztrák-svájci rajtsorrend ötödik helyére tette rá K8-as Suzuki GSX-R1000-esét 1:53,926-os köridővel. A pole-ra Andi Meklau állhatott fel, méghozzá az eddig érvényben lévő 1:52,9-es rekordját egy döbbenetes 1:51,790-es idővel javítva meg.

A szombati első összevont Superstock futamon Meklaut nem lehetett megállítani. Dávid négy kör után szakadt le az osztrák mögül, de a svájci pontversenyben érdekelt Saigert már nem engedte meglógni. Az előzésre az utolsó előtti körben ejtett sort Dávid, a befutóig pedig majd’ 1,5 másodperces előnyt hozott össze, és állt fel ezzel az osztrák dobogó második fokára, a külön értékelt svájci győztest is megelőzve.


Juhász Dávid az első futam után a dobogón

A vasárnapi verseny első köre a szombati papírforma szerint zajlott: elöl Meklau diktálta a tempót új R1-esével, mögötte pedig ismét a két suzukis, Saiger és Juhász vívott óriási harcot a középszerűnek közel sem nevezhető osztrák és svájci mezőny többi tagjával. A második kör utolsó előtti kanyarjában azonban – a boxok alatti balosban – elcsúszott Meklau, megnyitva a lehetőséget az osztrák garmada előtt, hogy értékes pontokat gyűjtsenek… ha nem lett volna a mi Juhászunk is ott az elejében! Dávid ifjú korát meghazudtoló higgadtsággal és hidegvérrel várta ki a megfelelő pillanatot, hogy megejtse az előzést Saigerten, bár az osztrák bajnokság pontversenyét tekintve nyugodtan hagyhatta volna maga előtt befutni a svájcit. De egy igazi versenyző számára csakis a pályán, verejtékes munkával megszerzett győzelem a fontos, így az utolsó előtti féktávon Dávid megelőzte Horst Saigert, és ezzel az előző napi, második helyezettnek járó osztrák serleg mellé a győztest megillető nyereményt is feltehette polcára!


Juhász Dávid a dobogó legfelső fokán

Dávid eme briliáns szereplésével jelenleg vezeti az osztrák Superstock bajnokság pontversenyét, de saját bevallása szerint ez a két verseny nem volt más számára, mint éles gyakorlás az április utolsó hétvégéjén megrendezésre kerülő első Alpok-Adria futamra.


Gratulálunk és további hasonló sikereket kívánunk, Dávid!

Juhász Dávid a versenyt követően:
„2009 nagy változást hozott az életemben, ugyanis feljebb léptem a legnagyobb géposztályba, az ezresek közé, egy Suzuki GSX-R1000-rel. Bevallom, az első teszten kicsit megrémisztett a motor hatalmas ereje, folyamatosan egykerekezett és a kanyarokban is másképpen kellett vele bánni, de a második tesztre már kezdtem ráérezni, egyre inkább tudatában voltam, hogy mit miért csinál alattam a motor.

Az első keményebb verseny, amin részt vehettem az új motorommal, a nyílt osztrák és svájci bajnokság hungaroringi futama volt, ahol nagyon jó és elismert pilóták mennek, mint például Andreas Meklau vagy Horst Saiger.

Az első versenyen négy körig bírtam tartani Meklauval az iramot, aki meg is nyerte a versenyt. Üldözőbe vettem a második helyen motorozó Saigert, akit végül az utolsó előtti körben megelőztem, így az első versenyen a dobogó második fokára állhattam fel. A vasárnapi verseny talán még izgalmasabban alakult, már az első kanyarnál mentek az ütközések a pozíciókért. A felállás ugyanaz volt az első kör végén, mint szombaton, de Meklau nem tudott két keréken maradni, így Saigert és én maradtunk az élen. Egészen a legutolsó körig mögötte motoroztam, próbáltam taktikázni, néztem, hogy hol gyorsabb, hol lassabb nálam. Végül bevált a taktikám: kinéztem magamnak az utolsó előtti féktávot, ahol be is tudtam szúrni és átvettem az első helyet! Az utolsó két kanyarban már nem tudott visszaelőzni, így hát maximális pontot kaptam a versenyre, a két verseny pontjait összeszámítva pedig jelenleg én vezetem a nyílt osztrák bajnokságot. Számomra ez egy nagyon jó alkalom volt felkészülni az április 26-án megrendezésre kerülő Alpok-Adria bajnokságra, amit szeretnék hasonlóan jó eredménnyel zárni.”
Címkék:  Juhász Dávid , superstock , gsx-r 1000 , suzuki




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár