hirdetés
2010-10-07 17:33:41 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

A japán gyártók közül a Kawasaki készült a legtöbb újdonsággal a kölni kiállításra.

hirdetés
Számos új modellt köszönthetünk a Kawasaki 2011-es modellpalettáján, egyetlen kategória sem maradt érintetlenül. A kiállítás előtti kiszivárogtatás dömpingben a Z750R és Z1000SX modellekről már beszámoltunk korában.

Motorok Kawasaki ZX-10R 2011
Még több kép a Kawasaki ZX-10R-ről a galériában. Kattintson a képre!

Erőteljes fejlesztést folyt azonban a kínálatban a sportmodellek csúcsát jelentő ZX-10R modellen, amely a következő évre minden porcikájában megújul. Teljesen új fejlesztés a motorblokk, amelyből a gyár ígérete szerint nem kevesebb, mint 210 lóerőt csaltak elő a mérnökök 13000-es fordulaton. Ezzel az eredménnyel elhódították a legerősebb sorozatgyártású ezres sportmotor címet a BMW S 1000 RR-től. A figyelemre méltó teljesítmény elérése érdekében az airbox térfogata, a beömlőnyílások, és a torokátmérő is jelentősen megnőtt. A motorblokk erejét továbbra is hatsebességes váltó továbbítja a hátsó kerékhez, a negyedik, ötödik, és hatodik fokozat áttétele azonban megrövidült.

Motorok Kawasaki ZX-10R 2011
Új fejlesztésű a blokk és a váz is

Az új blokkhoz új váz és új futómű elemek is járnak. Elöl a fordított teleszkópvilla 2011-től Big Piston kivitelű, a konstrukcióból adódóan, pedig sikerült ezzel a megoldással némi súlyt faragniuk. Szintén újdonság, hogy a hátsó központi rugóstag horizontális elhelyezésű, amellyel helyet spóroltak a kipufogó számára, amelynek végdobját a sok kritika miatt alaposan átdolgozták.

Motorok Kawasaki ZX-10R 2011
A horizontálisan elhelyeztt központi rugóstag

A fékrendszer elemei továbbra is a legjobb minőségű darabok. Elöl radiálisan rögzített négydugattyús féknyergek teljesítenek szolgálatot, és a főfékhenger is radiális kivitelű lett.

Motorok Kawasaki W800 2011
Még több kép a W800-ról a galériában

Retro vonalon is támad a Kawasaki, hiszen a W650 utódjaként bemutatták a W800-at. Az alapkoncepció maradt a régi, levegőhűtésű kéthengeres motor. Mindenképpen szót kell ejtenünk azonban arról, hogy a W800 felül fekvő vezérműtengelyét, királytengely hajtja.

Motorok Kawasaki W800 2011
Igazi unikum a királytengelyes vezérműhajtás

Tovább erősíti az antik hatást, a tankon elhelyezz gumi térdpárna, az előtte elhelyezett krómozott típus embléma, valamint a kipufogódob formája. A műszerfal analóg egységei mellett, egyetlen apró kijelzőt.

Motorok Kawasaki W800 2011
A hatvanas éveket idézi a tank díszítése

Az előzetes hírek még arról számoltak be, hogy szakítva a W650 hagyományával a W800-at hátul tárcsafék lassítja. Nos, a sorozatgyártásba kerülő modellen maradt a dobfék.

Motorok Kawasaki VN1700 Voyager Custom
Még több kép a VN1700 Voyager Customről a galériában

A Kawasaki igazi túracruisert mutatott be a VN1700 Voyager Custom modell személyében, amely technikai paraméteriben megegyezik az alapmodellel. A különbség mindössze a hatalmas fejidomban, amelyben egy autóéhoz hasonló egységcsoport kapott helyet, és az oldaldobozokban leledzik.

Motorok Kawasaki VN1700 Voyager Custom
Autóba illő a Voyager Custom műszerfala

A cirkáló a kategóriatársakhoz hasonlóan hifi rendszerrel is fel van szerelve. Külsőjét tekintve igen komoly a hasonlóság a Harley-Davidson Street Glide és a Victory Cross Country modelljeivel, ám a Kawasaki mindkét modellnél nehezebb.

Címkék:  kawasaki , z750r , z1000sx , zx-10r , vn1700 , voyager custom , intermot , 2011




2010-10-12 14:57:51

ejjha,zöld,alacsony,és széles....megint újul a trend?eddig a keskeny,és magas volt a menő
Nekem a w800nem jön be,inkább a woyagernek szorítanék jó nagy helyet a garázsban

2010-10-08 17:29:28

Mondjuk ezeket a béna matricákat letépném róla az biztos! A régebbi modelleken is tök gagyinak hatott a matricázás!

2010-10-08 17:27:45

Nekem a zx10r tetszik, huhh de nagyon basszus! Ráfért már a megújulás! Alig várom a tesztet!!!!!!

2010-10-08 09:15:29

Ide nekem azt a W800-at, csak ne legyen ez is 3 milla..

2010-10-08 06:24:37

A W800 meg nagyon tetszik!!!!!!

2010-10-07 21:00:22

A KAWASAKI az Kawasaki....

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár