hirdetés
2008-06-03 11:06:58 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Ismét kalandos hétvégét hozott a Német Superbike Bajnokság aktuális, nürburgringi fordulója.

hirdetés



Az első időmérő edzést leginkább csak türelemjátéknak lehetne nevezni, ekkor ugyanis olyan sűrű köd szállta meg a pályát, hogy nem engedték ki a boxból a versenyzőket, mindenki csak várta a felmentő napot és szellőt. De hiába, így a délutáni edzésre maradt a megfelelő beállítások megtalálása, és a lehető leggyorsabb kör teljesítése. Színesítendő a programot, a délutáni időmérő elején eső áztatta a pályát, amely időközben elállt, és oscherslebenhez hasonlóan az utolsó percekre hagyott esélyt néhány slick gumis körre. Az edzés vége így a szokásosnál is nagyobb tülekedést és harcot hozott. A pole pozíciót az idei szezont uraló, osztrák Martin Bauer szerezte meg Hondájával, maga mögé utasítva a norvég Kai-Borre Andersent MV Agustajával és a suzukis Andy Meklaut. A Team Suzuki Magyarország versenyzője, Rizmayer Gábor a pénteki szabadedzés elején ripityára törte motorját, így számára jól jött a délelőtti köd, csapatának volt elegendő ideje az újraépítésre. Gábor végül a 15. helyre kvalifikálta magát úgy, hogy az időmérő gyors körében kissé feltartották.

1. futam

Első próbálkozásra csak az első kanyarig jutott a mezőny, itt ugyanis egy tömeges hempergőzés következtében leintették a futamot, új rajtot rendeltek el. Több élmenő is részese volt a balesetnek, de aki alá új motort tudott varázsolni csapata, az újra felállhatott a rajtrácsra. Meklau különösen hálás lehetett a szerelőinek, mert ő a warm-upon is elfektette „paripáját”.

A második rajtot követően Martin Bauer állt az élre, őt szorosan követte Jörg Teuchert, Werner Daemen és Andreas Meklau. Teuchert az ötödik körben bukott, innen Bauer tartani tudta pár másodperce ugrott előnyét, így idén ötödszörre intették le elsőként. Meklau jött be másodikként, miután kemény csatában sikerült legyűrnie Daement. Mögöttük a lábadozását követően egyre jobb formát mutató Suzukis fiatal, Dominic Lammert ért célba. Rizmayernek ugyanazt a gumit javasolta csapata, amellyel a szabadedzésen pórul járt, mondván akkor olajfolt volt a pályán, az okozta a bukást. A verseny sajnos mást mutatott, a kiválasztott gumikeverék ezen a pályán nem bizonyult megfelelőnek, és Gábor sajnos ugyanabban a kanyarban, a második körben megismételte piruettjét, szerencsére ő maga ekkor sem sérült meg. A szerelők egyből nekiláttak a munkának és a második futamra újra ütőképessé tették a Suzukit.



2. futam

Szinte az első futam (sikeres) rajtjának ismétlést láthatták a nézők, sőt a folytatásban az élen majdnem végig ugyanaz volt a forgatókönyv.

Teuchert most egy defekt miatt kényszerült kiállásra, Bauer újabb győzelmet aratott, Meklau pedig helyet cserélt Daemennel, miután a futam legvégén motorja vesztett egy kicsit teljesítményéből.

Rizi jó rajtot vett, ám az első lassítónál kiszorították és hátracsúszott a huszadik helyre. Innen egy nagyon látványos felzárkózást produkált, kilenc versenyzőt előzött meg és látótávolságba került az előtte menő négyes csoport is.
Gábor a futam ötödik leggyorsabb köridejét produkálva befogta a bolyt és feljött a kilencedik helyre, itt kissé megtörték lendületét, a végső helyezkedésben visszacsúszott két pozíciót, de így is begyűjthette a 11. helyért járó hét pontot.

Ismét rajthoz állt a superbike kategóriában Michael Schumacher, aki az első futamban a huszonkettedik helyen végzett negyvennégy induló között, a második futamban pedig a tizenhetedik helyről bukott, de szerencsére most sem sérült meg.

A bajnokság állása:

1. Martin Bauer        150 pont
2. Andy Meklau          94 pont
3. Werner Daemen          92 pont
4. Jörg Teuchert          80 pont
5. Roman Stamm          55 pont
6. Dominic Lammert      45 pont
16. Rizmayer Gábor      18 pont

A folytatásra június 20-22-én Sachsenringen kerül sor.

A Német Bajnokság nürnburgringi futamán a Team Suzuki másik kiválósága, Juhász Dávid is elindult Supersport 600-as kategóriában. Két hét múlva a GSX-R Európa Kupa következő versenyét rendezik meg ugyanitt, ezért nevezett most Dávid, megragadva a lehetőséget a pálya tanulására. Ő egy széria 600-assal állt be a jó néhány lóerővel erősebb supersport gépek közé, sőt a GSX-R Európa Kupán használt gumiabroncsokon versenyzett, amelyek szintén közelebb állnak a széria változathoz, mint a supersport motorokon használt abroncsok. Ehhez mérten nagyon szép eredmény, hogy limitet tudott futni a kemény mezőnyben, a harmincharmadik rajthelyet szerezte meg a lehetséges negyvennégyből. Az első futamot a huszonötödik, a másodikat a huszonnyolcadik helyen fejezte be nagyon érett versenyzést mutatva.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár