hirdetés
2008-08-20 08:00:00 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A BMW tulajdonában lévő Husqvarna egy új 250-es krosszgéppel jön ki 2009-re. Amely kétszeresen is meglepetésnek számít.

hirdetés
A TC250 a teljesen új fejlesztésű blokkot, az úgynevezett Piccolo, azaz Kicsi elnevezésű erőforrást kapja meg. Az új géppel pedig a Husky indulni kíván az MX2 vb-n is!


Andrea Bartolini teszteli a prototípust

A Husqvarna idén nagyon sikeresen tért vissza az MX3 vb-be, ahol a TC450 egyből méltó riválisa lett a kategória legjobbjainak, a KTM-nek és a Hondának. A Husky azonban a 250-ben is sikeres akar lenni, amiért egy teljesen új motort tervezett. Az új egyhengeres Piccolo-blokk mindössze 22 kilót nyom – a TC250 tervezett összsúlya 92 kiló körüli. A motor négyszelepes, a titán szelepek radiálisan helyezkednek el a hengerfejben, míg a két vezérműtengely mozgatásáról fogaskerék- illetve láncrendszer gondoskodik. A Husqvarna előzetesen az új gép legnagyobb teljesítményét 40 lóerő körülire tervezi. A TC250 váza is teljesen új lesz, amely azonban a már meglévő Husky krosszgépek vázainak az alapján készül el.



A futómű is új lesz, hiszen a Marzocchi módosítja az elő villát, míg a Sachs is változtat a hátsó lengéscsillapítón. A prototípus TC250-en két szembetűnő meglepetés látható. A hengerfej és a tank között elég nagy a távolság, azaz egyelőre egyáltalán nem olyan kompakt a TC250, mint a japán 250-es gépek. A másik érdekesség a hengertömb jobb oldalán található flexibilis olajcső, amely eléggé védtelen és veszélyes helyen van ahhoz képest, hogy egy krosszgépről van szó. Az első TC250 gépek 2008 végén lesznek készen és először a versenyzők kapják meg, a sorozatgyártásra csak 2009-ben kerül sor. A TC250 teszteléseit az egyetlen olasz 500-as világbajnok, Andrea Bartolini végzi. Míg egyelőre nem lehet tudni, hogy ki vagy kik lesznek a Husqvarna pilótái az MX2-ben a TC250 nyergében.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár