hirdetés
2008-12-19 09:46:08 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az elmúlt szerdán a Honda igazgatótanácsa valamint a Honda elnöke megtartotta a szokásos év végi beszámolóját. Az évértékelés lényege az volt, hogy a motorkerékpár gyártás továbbra is az egyik alappillére a Hondának, amely a legnehezebb helyzetekben is segíteni tud a márkának. Valószínűleg emiatt sem hangzott el az a mondat, hogy a Honda kiszállna a MotoGP-ből!

hirdetés
    December 5. óta hatalmas pánik volt a motorkerékpársportban. December 5-én pénteken a Honda elnöke Takeo Fukui váratlanul bejelentette, hogy a Honda a jelenlegi gazdasági válság miatt kiszáll a Formula-1-ből. Fukui egy szót sem szólt a motorkerékpársportról, ám egy csapásra rémület és bizonytalanság lett úrrá a motorosok között. Hiszen azt lehetett hinni, hogy a Formula-1 után következik az a MotoGP, amely szintén több száz millió euróba kerül a Hondának és amelyben az elmúlt években szintén nem volt sikeres a Honda -  a Honda 1967 végén már kiszállt egyszer a gyorsasági vb-ből. Az elmúlt hetekben pedig csak fokozódott a bizonytalanság. Hiába voltak olyan nyilatkozatok, amelyek kategorikusan tagadták, hogy a Honda kiszállna a MotoGP-ból. Paul Olmond, a Honda Europe szóvívője, Neil Tuxworth, a Honda nagy-britanniai versenysport vezetője, valamint a Honda MotoGP-beli főszponzora, a spanyol Repsol is megerősítette, hogy a Honda biztosan maradni fog a legfontosabb sorozatokban. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a Honda összes csapatának és pilótájának a neve a MotoGP és a 250 jövő évi nevezési listáján is szerepel.


Takeo Fukui

    De mégis maradt a pánik hangulat. Egyszerűen túl sok volt a negatív jel. A Honda számos részvényese azonnali visszavonulást akart a versenysportból, alkalmazottainak a 20 százalékát elküldte, termelése Japánban 10 százalékkal csökkent, eladásai óriási mértékben visszaestek Európában és az Egyesült Államokban. Míg december 12-én egy újabb sokk érte a motorsportot. A Honda bejelentette, hogy kiszáll az amerikai szuperbike bajnokságból! Pontosan ezért volt óriási jelentősége a Honda elmúlt szerdai évértékelésének. Mindenki azt várta, hogy Fukui - aki egykor a Honda versenyrészlegének, a HRC-nek a vezetője is volt és aki ki is próbálta Suzukában Valentino Rossi egykori MotoGP gépét, az RC211V-t is – megszólal a MotoGP jövőjét illetően. Fukui azonban szerdán hallgatott a MotoGP-ről, ám mégis fellélegezhetünk. Hiszen a Honda 64 éves elnöke rekordokról számolt be a Honda motorkerékpár részlegével kapcsolatban, míg hangsúlyosan kiemelte azt, hogy a motorkerékpár mekkora szereppel bír a Honda történetében.

    „A történelem azt mutatja, hogy motorkerékpár még a válságos időszakokban is meg tudja tartani a hatalmas eladási mutatóit. A motorkerékpár mindig is az egyik alappillére volt a gyárnak, amely a nehéz időkben mindig segítette a Hondát.” – méltatta a Honda motorkerékpár részlegét a Honda elnöke. Aki a szavait precíz adatokkal támasztotta alá. A Honda mind a gyártási, mind az eladási mutatóiban jócskán túlteljesítette a 2007-es évet idén, és történetében először - a világválság dacára - több mint 15 millió motort gyártott le és adott el! Azaz 12 százalékkal több Honda fogyott, mint egy éve. Fukui a jövőt is érintette, amelyben a robogók szerepe még nagyobb lesz, és amelyben hamarosan az elektromos motorok is megjelennek majd. A Honda 2009-ben kihozza az új Wave100-at – ez a Honda Cub egyik verziója, amelyből csak Ázsiában évente 2.6 milliót adtak el. Míg a Honda két éven belül kihozza az első sorozatgyártású, zéró emissziós, akkumulátoros elektromos motorját is.

A Honda gyártási és eladási mutatói 2007-ben és 2008-ban

Gyártási mutatók (db):

2007-es gyártási adatok   2008-as gyártási adatok
 13.658 millió
15.396 millió

Eladási mutatók (db):

  2007-es eladási adatok
 2008-as eladási adatok
Japán  331 ezer   248 ezer
Észak-Amerika  470 ezer  402 ezer 
 Dél-Amerika 1.534 millió   1.732 millió
 Európa. Közel-Kelet, Afrika  377 ezer  344 ezer
Ázsia, Óceánia   9.596 millió  11.042 millió
Kína  1.166 millió  1.354 millió 
Összes eladott Honda
13.476 millió   15.125 millió





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár