hirdetés
2017-02-15 14:53:28 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Az autóiparban már néhány éve elkezdetek terjedni az automatikus fékrendszerek. Ezek lényege, hogy a jármű kamerák és radarok segítségével pásztázza maga előtt az utat, és ha balesetveszélyes szituációt érzékel, akkor előbb figyelmeztet, majd fékez.

 

A legfrissebb szabadalmak alapján pedig úgy fest, hogy a közeljövőben a motorkerékpárok világában is megjelenhet ez a technológia. A Honda tervein, amiket az Egyesült Államokban adtak be, egy automatikus rendszer képes függetlenül fékezni a kerekeket.

 

Az autók konstrukcióihoz hasonlóan, ez esetben is arról van szó, hogy a jármű különböző érzékelőkkel magától felismeri a veszélyt (legyen egy autó, vagy bármilyen akadály) és annak függvényében cselekszik, hogy a sofőr mit lép.

 

 

Ha vezető elkezd fékezni, akkor csak segít a lehető legoptimálisabb fékhatás elérésében. Ha viszont nem, akkor néhány pillanat múlva megkezdi az automatikus lassítást. Előbb a hátsó féket aktiválja, hogy stabilizálja a motort és megakadályozza a teleszkópok túlzott összeülését. Majd, ha a hátsó kerék elérte a tapadáshatárt, akkor kezdi az első féket is használni, amíg a motor meg nem áll, vagy amíg a balesetveszélyes szituáció fennáll.

 

Ez a fejlesztés azért is érdekes, mert a Honda nemrég egészen egyedülálló önegyensúlyozó motort mutatott be, ami a szokásos, giroszkópos megoldás helyett a kormány mozgatásával és az utánfutás változtatásával tartja magát balanszban.

 

(autoevolution.com)

Címkék:  balesetmegelőzés , biztonság , Honda




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha SR125 1997- Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSR750
És ezt olvasta már?Bezár