hirdetés
2008-07-01 11:37:59 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Szerencsétlenség Hector Barberának és Tóth Imrének, győzelem Alvaro Bautistának a Holland Nagydíjon.

hirdetés

A győztes ünnepel: Alvaro Bautista

Szombat reggel még jól állt a magyar csapat szénája, hiszen úgy tűnt, hogy esős verseny elé néz a világbajnoki mezőny és akkor Tóth Imrének jó esélye van egy kiemelkedő eredményt elérni. Reggel a motor remekül ment és tizedik helyen végzett a bemelegítő edzésen. Hector Barbera sem panaszkodott, hiszen ő volt a leggyorsabb a pályán a versenyt megelőző utolsó edzésen.


Hector Barbera (21)

A rajtnál már minden a visszájára fordult. A spanyol versenyzőnk beragadt, míg közvetlen Tóth Imre előtt bukás történt. Russel Gomez épp a magyar pilóta előtt lépte át a kormányt, így Imre kénytelen volt a bukótér felé venni az irányt, ha nem akart átmenni a kollégán. Nagy hátrányba került a mezőnnyel szemben és a gyenge motor sem nyújtott sok segítséget számára a felzárkózáshoz. Eközben Barbera az első körben a hetedik helyen zárt, de a második fordulóban már Bautistával, Kallióval és Simonnal harcolt a dobogó harmadik fokáért.


Tóth Imre (10)

A futam második felében úgy tűnt, hogy Barbera a világbajnokság egyetlen magyar csapatának pilótája túl sokat hibázik. Többször is elrontotta ugyanazt a kanyarkombinációt, amivel lendületet és időt veszített. Miután leintették a versenyt arra is fény derült, hogy mi történt a két versenyzővel, mert mindkettőjük önhibáján kívül került rázós helyzetbe.

A versenyt végül Alvaro Bautista nyerte Thomas Luthi és Marco Simoncelli előtt.


A dobogón balról-jobbra: Thomas Luthi (2.), Alvaro Bautista (1.), Marco Simoncelli (3.)


Hector Barbera nyilatkozata:


„Ennyit én még nem szenvedtem motoron. Az egész gépem, de főleg az eleje úgy rázkódott, hogy azt hittem kiszakítja a karom a tövéből. Alig bírtam fékezni és ezért hibáztam sokat. Képtelen voltam bekanyarodni és háromszor is elhagytam a pályát ugyanazon a helyen. Miután az összes terhet a hátsó gumimnak kellett eldolgoznia, a verseny végére teljesen ledarálódott a hátsóm. Mint kiderült a csapatom remek munkát végzett, de a Dunlopnál valaki hibázhatott, ugyanis az első kerekemen nem volt centír-súly. Vagy a súlyok voltak silányak vagy nem tudom mi történhetett, mert mint kiderült Kalliónak is ugyanez volt a baja. Ez van, örülök, hogy az ötödik helyezés összejött. A bajnokságban hatodikak vagyunk és arra kell koncentrálnunk, hogy a következő versenyen ne csússzon be ilyen hiba és a magyar csapat minél előkelőbb helyen végezzen a bajnokságban.”

Tóth Imre nyilatkozata:

„Reggel minden szuper volt. Jól éreztem magam a motoron, minden jó volt. A versenyen már Pradita is úgy gyorsult el mellettem, mintha én rollerral mentem volna. Nagyon szeretem az asseni pályát és szerettem volna jó eredményt hozni a csapatomnak, de ennek az esélye már akkor elszállt, amikor a rajt után elesett előttem Gomez. Hajszál híja volt, hogy nem mentem át rajta. Nullára kellett fékeznem a motort, illetve egy nagyot kerültem a bukótérben, hogy kikerüljem a srácot. Csak ezután indulhattam a többiek után, de már késő volt.”


Végeredmény:

1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA
2. Thomas LUTHI SWI APRILIA
3. Marco SIMONCELLI ITA GILERA
4. Alex DEBON SPA APRILIA
5. Hector BARBERA SPA APRILIA
6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM
7. Mika KALLIO FIN KTM
8. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA
9. Roberto LOCATELLI ITA GILERA
10. Julian SIMON SPA KTM
11. Hector FAUBEL SPA APRILIA
12. Ratthapark WILAIROT THA HONDA
13. Fabrizio LAI ITA GILERA
14. Alex BALDOLINI ITA APRILIA
15. Lukas PESEK CZE APRILIA
16. Eugene LAVERTY IRL APRILIA
17. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA
18. Frederik WATZ SWE APRILIA
19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA
20. Imre TOTH HUN APRILIA

Kiestek:

Manuel POGGIALI RSM GILERA
Mattia PASINI ITA APRILIA

Nem indult el:

Karel ABRAHAM CZE APRILIA

Az első körben kiesett:

Russel GOMEZ SPA APRILIA


A világbajnokság állása:

1. Mika Kallio – 140 pont
2. Marco Simoncelli – 139 pont
3. Alex Debon – 114 pont
4. Alvaro Bautista – 102 pont
5. Mattia Pasini – 98 pont
6. Hector Barbera – 93 pont
7. Hiroshi Aoyama – 90 pont
8. Yuki Takahashi – 78 pont
9. Thomas Luthi – 77 pont
10. Julian Simon – 57 pont

23. Tóth Imre – 2 pont




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár