hirdetés
2010-11-08 13:25:46 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

A Moto2 sorozat első évadját Talmácsi Gábor az összetett ranglista hatodik helyén zárta, amelyért az utolsó futamon is komolyan küzdött.

hirdetés
Nagyon gyorsan elszaladt az idei vb szezon, mely során nagyon sok minden történt és amely egy összetettbeli hatodik helyet hozott a magyar versenyző számára, de ne szaladjunk ennyire előre.

A szezon utolsó hétvégéjén sem kellett az esőtől tartani, így leginkább csak az ellenfelekkel kellett megküzdeni a versenyzőknek, már ha motorjuk beállításai rendben voltak, ám a bemelegítő edzésen Talmácsi Gábor motorja talán a hétvége során a legrosszabbul működött.



A Moto2-esek versenyének utolsó 26 köre sok mindenről döntött – többek között az összetett 2. és 3. helyének sorsáról, valamint arról, hogy Talmácsi Gábornak sikerült-e megőrizni előkelő 6. helyét. A lámpák szabad jelzését követően 42-en indultak meg. Elsőre úgy tűnt, hogy a magyar versenyzőnek sikerült jól elkapni a rajtot, az első kanyarhoz érkezve belső íven néhány helyet előrelépett, majd a másodikban fékeznie kellett és a megelőzöttek visszaelőzték. Az élen óriási és látványos csatát hozott az utolsó verseny.

Gábor motorja nem fordult és a féktávokon sem működött tökéletesen, így később tudott csak gázt adni, ezek a problémák pedig nem tették lehetővé, hogy felzárkózzon az élmezőnyre és a korábbi évek alapján tőle nem szokatlan csatározásokban láthassuk. A verseny folyamán végig maga mögött tartotta Jules Cluzelt, aki közte volt azoknak, akik a pontversenyben veszélyeztették 6. helyét és pontosan tudta, hogy bár csúszkál alatta a motor, célba kell érnie és pontokat kell szereznie, hogy megőrizze pozícióját a tabellán.



Az élen Iannone, Simon, Abraham és Elias ádáz harcot folytatott, még az utolsó körben sem volt egyértelmű, hogy melyik versenyző hányadikként halad át a célvonalon, mikor Toni Eias hibázott, ez némileg kizökkentette Julian Simont is, amit a szemfüles cseh pilóta azonnal kihasználta és az élre állt. A 2-3. helyért Iannone és Simon küzdött, akik végül ebben a sorrendben értek célba. Talmácsi Gábort 10. lett.

„Örül a lelkem, hogy sikerült megőriznem a 6. helyet, ami mégiscsak elárul valamit egy nem túl szerencsés szezont követően. Az idei évadot a Humangestes korszakhoz tudnám leginkább hasonlítani. Sokat küzdöttünk, de mindig a maximumra törekedtem, így nagy dolognak tartom, hogy egy ilyen erős mezőnyben 6-ként zártam. De visszatérve kicsit a mai versenyre: nem volt szenzációs, nem olyan volt, mint amilyet terveztem az utolsó versenynek. Végig küzdöttem a motorral a kanyarokban, féktávon és később tudtam csak gázt adni, mint ahogy szerettem volna. Mindeközben próbáltam arra is figyelni, hogy Cluzelt magam mögött tartsam. Sok minden összejött ebben az évben, de úgy gondolom, hogy 6-nak lenni egy ilyen kiélezett kategóriában semmiképp sem lebecsülendő. A tárgyalások továbbra is folynak arról, hogy 2011-ben hol folytatom. Meglátjuk, mit hoz a jövő.” -nyilatkozta Talma.

Jóllehet Talmácsi Gábornak még nincs csapata a 2011-es esztendőre, nevezését azonban a DORNA elfogadta, így gőzerővel folynak a tárgyalások, hogy a kiváló magyar versenyző jövőre is ott lehessen a legjobbak között.

A Bimota gyár képviselői, valamint Eskil Suter úr megkereste Talmácsit, hogy felajánlják neki a Bimota és a Suter váz kipróbálását, amit Gábor örömmel elfogadott. De még mielőtt bárki is messzemenő következtetéseket vonna le, a mai motorpróbák nem jelentik azt, hogy a magyar versenyző szerződést is kap , csupán úgy gondolta, hogy tapasztalatszerzés szempontjából mindenképpen jól jön a lehetőség.

„A célom mindenképpen az, hogy minél több kört tegyek meg a motorokkal. Egy igazán jó lehetőségnek tartom ezt a motorpróbát, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mekkora különbségek vannak a vázak között. Az időjárás előrejelzés alapján eső várható, de remélem, a nap végéig elkerülik a pályát a felhők és egy tartalmas napot zárhatunk majd.”- mondta Gábor a mai teszt előtt.

Címkék:  moto2 , talmácsi gábor




2010-11-09 18:07:26

Jövőre érdekes szezonnak nézünk elébe. Én a Hondától jó döntésnek tartom Stoner szerződtetését, lehet rá alapozni. Stoner kiváló motorfejlesztő versenyző, kimagasló szintű versenyzési és műszaki intelligenciája van (Rossi-hoz tudnám hasonlítani), de Stoner gyorsabb a beállításoknál (jó instrukciói vannak). Anno Stonernek nem is volt gondja a 45 perces edzés idővel.

Jövőre Jorge-Ben alatt egy szuper jól vezethető koncepció lesz, talán az egyik legkiegyensúlyozottabb motor a mezőnyben. Az M1, szinte minden(hol) pályán jól működik (lassú-gyors kanyarok, irányváltás, fékstabilitás és a tömegátterhelődés is rendben van). De kíváncsi leszek, hogy a Masao Furusawa távozása milyen hatással lesz az M1 projektre (fejlesztési irányokra).

A GP10 elég változó eredményeket hozott idén, valahol jól működik és valahol nem. Fel lesz adva a lecke Rossinak és csapatának. Rossinak beteljesült az álma, Olasz (V4-es) motorral versenyezhet. Ugyanis Rossi 2008-ra V4-est kért a Yamahától. A Yamahának teljesen új utakra kellett volna lépni, egy teljesen új motort kellet volna építeni. Hát nem volt egyszerű Masao Furusawa-nak meggyőzni arról, hogy a 2007-es VB címet nem a tömegkiegyenlítés miatt veszítették el. A Yamaha-nak ezzel sikerült bebizonyítania azt, hogy soros motorelrendezésű motor is lehet versenyképes (jól kiegyensúlyozott).

2010-11-09 16:29:19

MotoGP-ben az optimalizáláson múlik sok minden, amihez rengeteg minden kell. Egy GP-motornál minden részletnek stimmelnie kell, ha valami nem stimmel (harmonizál) az azonnal érvényesül.

2010-11-09 16:06:05

Én azt gondolom a Speedup csomag nem volt rossz. Talán, az egyik legjobb aerodinamikai csomagja volt (ami hosszú egyenesekben kb. egy motorhossz előnyt hozott), de nem is ezzel voltak a gondok. Az optimalizálásnál voltak problémák, sokszor elakadtak és rossz irányba indultak el.

2010-11-09 06:48:38

Hozzátéve, hogy volt ez minden neki, csak zökkenőmentes év nem!

2010-11-08 15:10:35

Erre vajon más fórumokon mit reagálnak a Talma-fikázók? A 6. hely egy 42fős mezőnyben igen is szép eredmény nemzetközi szinten és amúgy is.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár