hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Véget ért a Marco Polo jótékonysági túra A négytagú csoport teljesítette hat hetes, transzszibériai körútját, sikeresen zárva ezzel küldetését.

hirdetés
Marco Polo túra

A négytagú Marco Polo csoport sikeresen teljesítette fárasztó, ám igen izgalmas és élmény-dús transzszibériai körútját, amely kiindulópontja az olaszországi Velence volt. A jótékony célú körút végállomása, Hiroshima városa volt Japánban.
A csapat célja az volt ezzel az Európán, Ázsián és Távol-Keleten átvezető 20 ezer kilométeres táv megtételével, hogy - egyrészt - pénzt gyűjtsenek a csernobili tragédia áldozatainak és másrészt, hogy a békés együttélés fontosságát hirdessék, népszerűsítsék az érintett területeken. A túra több mint hat hétig tartott.
A tapasztalt motoros-utazó, és a padovai BMW Moto Club ex-elnöke, Michele Orlando vezetésével a csapat augusztus 3-án indult, Velence világhírű San Marco teréről. Tagjai közt volt még: Carlo Mascarin velencei orvos, Maurizio Benvenuti római filmes és a japán származású Masato Ashida, operatőr. Mindannyian a BMW R 1200 GS Adventure típusú motorjával vágtak neki az útnak.
A csapatot a rajtvonalnál családtagjaik és barátaik búcsúztatták, mielőtt nekivágtak volna a táv első szakaszának, melynek célállomása a magyar főváros, Budapest volt. A 600 km-es út Ausztrián át vezetett, a fiúk többnyire autópályán haladtak, a tájban változás csak akkor állt be, amikor a magyar fővároshoz közeledtek.
A túra harmadik és negyedik napján a csapat már Budapesttől 300 km-re keletre járt, Ukrajna területén. Itt érintették a Liv nevű kisvároskát és az ukrán fővárost, Kiev-et is. Innen már célegyenesen haladtak Csernobilba, a túra "forró célpontjához".
Az ukrán táj alapjában véve lapos, többnyire erdők és mezők borítják, és ez okozott is némi gondot. A csapat azonban mégis a kitűzött határidőre - augusztus 6-ra - érkezett meg Csernobilba, egészen pontosan abba a védett körzetbe, amely 30 km-re található a tragédia még ma is zárt, megközelíthetetlen színhelyétől.
A csernobili tragédia éppen 21 évvel ezelőtt történt, és mivel Csernobil eredetileg is a motoros túra egyik állomása volt, a Marco Polo csapat tagjai úgy döntöttek, hogy a tragédia áldozatainak emléke előtt tisztelegnek azzal, hogy 1000 papír-hattyút helyeznek el a hirosima Béke parkban. A hattyúkból pedig Sadako Sisaki szobrára készítenek fűzért, ő az a japán kislány, aki az atom-ellenes háború valóságos jelképe lett a béke-tüntetéseken.
Az első origami hattyúkat a túra hatodik napján, az ukrajnai Krugloie városka árvaházának lakóitól gyűjtötték össze.
A csapat tagjainak a túra nemcsak a fizikai terhelés szempontjából jelentett kihívást, hanem az időzónabeli eltolódásokhoz való alkalmazkodás is gondot okozott, minél tovább haladtak keletebbre, Japán felé. Ugyanakkor a táj, az időjárási viszonyok is gyökeresen megváltoztak, amint átszelték Európa zöld dombjait és megérkeztek a lapos és fagyos Szibériába, ahol a hőmérséklet könnyen elérheti a -40 Celsius fokot is.
Michele, Carlo, Maurizio, Masot és az őket kísérő csapat augusztus 17-én kelt át az Altáj-hegyeken - ez az a Közép-ázsiai hegycsoport, amellyel Oroszország, Kína, Mongólia és Kazahsztán érintkezik. Annak ellenére, hogy a táj festői volt a maga kis tavaival, erdőivel és fa-házakból épült városkáival, az addig sem éppen barátságos útviszonyok innen már igazi mostoha körülményekké változtak. A durva, homokos-kavicsos út ízelítőt adott abból, hogy mi vár a csapatra Mongóliában.

A mongol táj ugyan lélegzetelállítóan gyönyörű volt, a csapat nem győzte csodálni a hóval borított hegycsúcsokat, a példátlanul tiszta vizű tavakat. A motorozás azonban nem volt könnyű. Nem voltak utak, csak valami úthoz hasonló nyomvonal a sziklák közt, a homokban, sárban, a füves területeken. Nem csoda hát, hogy a csapat itt mindössze 100 km-t haladt 1,5 óra alatt. Átlagsebességük 40km/h volt, és fennállt annak a veszélye is, hogy nem tudják tartani az ütemtervet.

Marco Polo túra
Három nappal később, a csapat letért az eredetileg meghatározott útvonalról, amely a Góbi sivatagon keresztül vezetett. A távolság, amelyet a csapatnak teljesítenie kellett volna, több száz kilométer volt, és az útviszonyok a vártnál sokkal rosszabbak voltak.
Augusztus 26-án a Marco Polo csapat megérkezett Szibériába. Az ütemterv szerint 7 napjuk volt arra, hogy átszeljék az országot, és elérjék azt a vonatot, amely a japán Wakkanai kikötőbe szállítja őket.
Wakkanai után a következő állomás Hakodate volt, ez Hokkaido harmadik legnagyobb városa, itt a csapatnak egy tájfunnal kellett megbirkóznia. Mielőtt megérkeztek volna Hirosimába, a túra végső, szeptember 19-re kitűzött állomásához, a fáradt motorosok néhány napot még Tokióban, a japán fővárosban töltöttek.
A hirosimai Béke parkban a Marco Polo csapatot fotósok, újságírók hada mellett a helyi lakosság is várta, mindenki szívélyesen fogadta a motorosokat. Hirosima polgármestere, Mr. Akiba, és a kis Sadako testvére, Mr. Yamada is jelen volt az érkezésüknél, gratulált a teljesítményükhöz. Mindenki elérzékenyült, amikor az ezer hófehér origami hattyút elhelyezték a Sadako emlékére állított szobron.
Az ünnepség-sorozat után a csapat elhagyta Hirosimát. Kobe nevű kikötővárosba motoroztak, ahol a járgányokat hajóra tették és visszaszállították Olaszországba. Az operatőr Masato néhány napig még Kobe-ban maradt, hogy régen látott barátaival találkozzon. Carlo és Michele Osaka-ban repülőgépre szálltak és visszarepültek Velencébe, míg Maurizio és Mario Hirosimában csatlakoztak családtagjaikhoz, és egy csodálatos hetet töltöttek el együtt Japánban.
A Marco Polo csapata" köszöni mindenkinek, aki közreműködésével lehetővé tette, hogy ez a Velence-Hirosima jótékonysági út megvalósuljon. Az, hogy összekapcsolhattuk a csernobili tragédia és a hirosimai bombázás emlékét úgy, hogy a gyermekek érdekében cselekedhettünk jót, ez mindannyiunk számára egy emlékezetes út marad".
"Egy csodálatos út volt, amely azonban néha igencsak próbára tett bennünket. Több országot bejártunk, új kultúrákat és gyönyörű tájakat ismerhettünk meg - naná, hogy élveztük a túrát! Ami azonban igazán különlegessé tette ezt az utat az az, hogy tudtuk, egy nemes cél érdekében cselekszünk. Pénzt gyűjtöttünk a Klugroie-i árvaház javára, és népszerűsítettük a kis Sadako tragikus történetét. Örömünkre szolgál az is, hogy ahol csak megfordultunk, mindenütt hangsúlyoztuk a béke fontosságát."
A Marco Polo jótékonysági túráról még több információ a www.transiberiana2007.com oldalon található.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár