hirdetés
2010-06-18 13:51:22 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

A Horex névre eddig elsősorban a veterán motorok szerelmesei kapták fel a fejüket. A régi-új márka frissen bemutatott modellje igazi technikai csemege.

hirdetés
1960-ban zárta be kapuit a Horex. Ötven évvel ezután egy ötéves fejlesztési időszak lezárásaként egy VR6 hengerelrendezésű, kompresszoros modell bemutatásával lépett a Horex újra az aktív motorkerékpár gyártók sorába.



A VR elrendezésű, hathengeres blokkban a hengerek 15 fokos szöget zárnak be, a hajtómű hihetetlenül keskeny, mindössze 429 mm. Ez az érték hasonló a soros négyhengeres erőforrásokhoz. A furat és löket 68 illetve 55 milliméter, a hengerűrtartalom pedig 1218 köbcenti. A hengerfejben három vezérműtengelyt és hengerenként három radiális szelepet találunk. A blokk teljesítménye a Rotrex gyártmányú kompresszor beállításától függően 175 és 200 lóerő között változhat. A motorblokkból kiáradó teljesítményt hatfokozatú váltóval továbbítják a hátsó kerék felé.



Nem aprózták el a futóművet sem, elöl 50 mm belsőcső-átmérőjű, fordított teleszkópvillákat találunk, hátul az egykarú lengővillához kapcsolódó központi rugóstag teljesít szolgálatot. A megállásról elöl dupla féktárcsák és az azokat szorító radiálisan rögzített négydugattyús féknyergek gondoskodnak.

A gyár ígérete szerint a motorkerékpár menetkész tömege 239 kg, a tank pedig 18-20 l üzemanyag befogadására lesz képes.



A Horex a forgalmazás megindítását 2011-re tervezi, és elsődlegesen a német, osztrák és svájci piacra koncentrálnak. Az árra vonatkozóan egyelőre nincs biztos információnk, de a pletykák 20 000 eurót rebesgetnek.

Címkék:  horex , vr6




2010-06-22 21:40:08

Szép a motor. Valahogy így lehet elképzelni a múlt és a jövő legszebb párosítását. Bár a motor formája, egy picit az MT-1-re emlékeztet a magas kormány és a rövid nyereg miatt. A hangja tényleg jó lehet de az ülés színe szerintem elég csúnya. Tipikus észak-európai stílus De mindent egybevéve nagyon csini kis moci, és komoly is.

2010-06-22 21:17:48

Aha,ha német akkor biztos jó lessz,Na meg az ára is,szerintem

2010-06-22 18:52:56

akkor lesz precizitás

2010-06-22 18:11:13

Ha jól tudom a Horex az egy német márka.

2010-06-22 11:58:19

Nem rossz a gép,de kérdés,hogy tényleg lessz-e sorozat gyártva?s melyik ország fogja gyártani?

2010-06-21 21:33:38

Nekem a Buellnél is nagyon bejön a szíj használata, és szerintem nem hátrány, hogy nem zajos!

2010-06-20 09:00:44

az a jó benne, hogy nem kell kenegetni igy nem lesz a fél motor csupa mpcsok meg elég 40000 km körül kicserélni és kész ennyi az össz feladat vele

2010-06-20 07:26:02

Ezt nem értem, mi olyan jó a bordás szíjban?Szerintem vagy lánc vagy kardán.A moci egyébként korrekt.

2010-06-19 20:52:33

hát szerintem semmi köze a hátuljának a SIMSON-hoz
nincs ezzel a géppel semmi baj, kell egy kis kuriozúm legalább szinesití a palettát

2010-06-19 11:45:38

Hát a mi új "Pannóniánknál" minden jobban néz ki. Mondjuk a Horex hátulján még gondolkodhatnának egy kicsit. Pont úgy néz ki, mint amikor még anno Etz telókat szereltem a kis simsonomba, rövidebbre vágtam a sárvédőket, hogy vadabb legyen, aztán egykerekeztünk, és letört a hátsó lámpa. Mondjuk jó ötlet a 6 henger, a 200 Le és a kompresszor. Valamivel mégis csak fel kell hívni a vevőkör figyelmét. Aztán később gyárthatnak olyan motorokat, amelyekkel közlekedni is lehet, "használhatóak".

2010-06-18 22:11:46

Váo...de durva gép

2010-06-18 21:34:49

Zene lehet a fülnek!

2010-06-18 21:17:48

Szerintem jó,de elég lehetne 5 sebesség is.Azzal is húzna mint állat.

2010-06-18 16:48:23

Jobban néz ki, mint a mi új Pannóniánk és kissé erősebb is

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár