hirdetés
2008-09-08 11:54:52 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A 250 jövője már az idei Holland GP-n eldőlt, hiszen Assenben elfogadták azt, hogy 2011-től a kategóriát felváltja egy új négyütemű 600-as géposztály. Az új kategória körül mégis teljes a bizonytalanság, hiszen a lejárt határidőig még egyetlen gyártó sem jelezte a részvételi szándékát.

hirdetés


A júniusi Holland GP-n a Grand Prix Bizottság, azaz a vb-t rendező spanyol Dorna, a gyártók szövetsége (MSMA), a csapatok szövetsége (IRTA) és a nemzetközi szövetség (FIM) elfogadta, hogy a 250 helyett létrehoznak egy új géposztályt. Amelybe az előzetes tervek szerint július 31-ig lehetett jelentkezni. A határidőig azonban csak egyetlen jelentkező volt. Az angol futómű- és vázspecialista, a Harris – a Harris Yamahák a 90-es években versenyeztek az egykori királykategóriában, az 500-ban. A nagy gyártók tehát távol maradtak. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy a jövőben ne legyenek indulók a 250-et felváltó új négyütemű géposztályban. A háttérben ugyanis hatalmas mozgolódás van már és egyelőre a gyártók arra várnak, hogy a Dorna sokkal részletesebb, véglegesebb és világosabb szabályokat tegyen közzé. A kiszivárgott hírek szerint a Honda megváltoztatta az eredeti elképzelését és nem akarja azt, hogy egyedüli motorszállítója legyen az új kategóriának. Az aranyszárnyasok nem akarnak Honda-márkakupát, hanem ellenfeleket akarnak. A Piaggio (Aprilia, Gilera, Derbi) is alapjaiban módosította az eredeti terveit. A Piaggio nem akarta megszűntetni a 250-et és egyáltalán nem támogatta az új négyütemű géposztályt. Ám most már feltételekkel beszállna az új kategóriába. A Piaggio akkor indulna, ha V2-es blokkal ellátott 750-es gépek is résztvevői lehetnének az új vb-nek. A 250 jövőjével kapcsolatban előreláthatólag csak a szezon végén leszünk okosabbak, mivel a Dorna a tervek szerint csak akkorra készül el a részletesebb szabályokkal.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár