hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Talma éjszakai tesztje Életében először körözött éjszaka versenypályán Talmácsi Gábor.

hirdetés
2008. március 1. - Losail, Katar - 1. nap - Talma első éjszakai tesztje Katarban

Talma éjszakai tesztje KatarbanA magyar világbajnok motorja jobb lett a katari tesztekre, de vannak kanyarok, ahol még állítani kell az idei fejlesztésű Aprilia RS-A-n. A versenyzők számára a legnagyobb probléma az éjszakai futamon előreláthatólag az aszfalt hirtelen lehűlése lesz.

Eredmények:
1. - Sergio Gadea 2.05.982
2. - M. di Meglio 2.06.286
3. - D. Webb 2.06.647
4. - N. Terol 2.06.666
7. - Talmácsi Gábor 2.07.102

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"A motor jobb lett, de néhány kanyarban pattog egy kicsit a hátulja, itt tizedeket veszítek a riválisokkal szemben. A következő teszt napon ezt a hibát kell elsősorban orvosolnunk. Az aszfalt hirtelen hőmérséklet változása miatt a gumiválasztás nem egyszerű dolog, de a versenyig megtaláljuk a számomra legjobbat. Nappal kiváló az idő, de estére amikor, majd a futamot is rendezik lényegesen hűvösebbre fordul az idő. A kivilágított pálya látványa csodálatos, én nem számítottam ilyen szintű fényre. Olyan mintha nappal motoroznánk, mégis van egy varázslatos hangulata. Jövő vasárnap csodás nagydíjra van kilátás."
Stefano Favaro, manager nyilatkozata:
"Úgy érzem sikerült a mai teszteken előrébb lépnünk, lényegesen jobb lett Gábor motorja. A futam idején lévő teszten egy óra alatt öt fokot esett az aszfalt hőmérséklete, amire érdemes lesz odafigyelnünk. Talma stabil időeredményekre képes, amin szerintem még bőven tud majd javítani. Nagyszerűen sikerült a katari pálya kivilágítása, semmilyen panasz sem lehet a fényre."



2008. március 2. - Losail, Katar - 2. nap Talma motorja egyre jobb

A második éjszakai teszt során főleg a váz beállításokra figyeltek Talmácsi Gáborék. Az Aspar team szerelői és az Aprilia mérnökei a magyar világbajnok tapasztalataira támaszkodva kezdik megtalálni az ideális verseny beállításokat a 2008-as RS-A-hoz. Talmáék helyi idő szerint este hattól éjfélig róhatták a köröket a kivilágított Losail Circuit-on. Talmácsi ideje javult, de további fejlődésre számítanak. Az aszfalt lehűlése még mindig okoz gondokat a csapatoknak, de a gumi szakemberek dolgoznak a megoldáson. Az időjárás napközben kellemes nyárias, estére viszont sokat csökken a hőfok. Talmáéknak nehéz átállítaniuk magukban, hogy estére kell csúcsformában lenniük. A fiatal angol versenyző Bradley Smith új pályarekordot motorozott, Talma csapattársa Gadea viszont hatalmasat bukott. A versenyzők még ma gyakorolhatnak, utána a következő körözésre már pénteken a szezonnyitó katari nagydíjon kerülhet sor.


Eredmények:

1. - B. Smith 2.05.306
2. - S. Redding 2.05.719
3. - M. di Meglio 2.06.063
4. - S. Bradl 2.06.232
5. - TALMÁCSI GÁBOR 2.06.347

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Ma is sikerült előre lépni, a váz beállítások már szinte meg vannak. Kell még rajtuk finomítani, de kezd összeállni a gép. Tegnap a motor volt jó, ma a váz, így a holnapi feladatunk, hogy a két nap tapasztalatait összedolgozzuk, és akkor gyors tudok majd lenni. Az egyik gyors kanyarban kicsúsztam, de szerencsére nem lett semmi bajom. Érdekes az éjszakai motorozás, de nem bánom, hogy az idény többi versenyét nappal rendezik."
Stefano Favaro, manager nyilatkozata:
"Ma a váz beállításokkal nagyon jól haladtunk, már csak kevés változtatásra van szükség ahhoz, hogy tökéletes legyen. A tegnapi motorikus teljesítmény, a megtalált váz beállításokkal újabb fejlődést eredményezhetnek. Holnap elsősorban az időmérő edzések és a verseny időpontjában szeretnénk tesztelni, hogy a hétvégi nagydíjra minden a lehető legjobb legyen. Az éjszakai versenyzés nagy odafigyelést kíván a pilótáktól, fárasztó versenyhétvége elé nézünk."




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár