hirdetés
2008-12-29 10:36:16 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az előzetes hírekkel ellentétben nem csak a KTM indít gyári csapatot a 2009-es Dakar-ralin. A január 3-án rajtoló versenyen a spanyol Gas Gas négyfős gyári alakulattal képviselteti magát. A spanyol márka első ízben vesz részt a Dakaron gyári egységgel.

hirdetés



    A terepmotorozásban nem kell bemutatni a Gas Gast. A spanyol cég meghatározó tagja a triál és az enduro vb-nek is, ahol már számtalan világbajnoki címet szerzett. A terepraliban viszont már nem annyira ismert a Gas Gas. Az elmúlt években már sok privát versenyző indult Gas Gas nyergében a Dakaron is, de a márka csak idén szánta rá magát arra, hogy gyári csapatot nevezzen be a világ leghíresebb tereprali viadalára. A Gas Gas az enduro gépeit alakította át tereprali motorokká, amelyeket 2008-ban több neves tereprali viadalon tesztelt. A Gas Gas a gyári alakulatában három FSR515 Desert, valamint egy EC450 típust indít a Dakaron. Az FSR515 Desertre három holland motorost, Rob Verstegent, Walter Van Sintent és Harmen Boezerooyt szerződtetett le a Gas Gas. Míg az EC450-et a spanyol Julian Villarrubia kapta meg. A csapat vezetője a szintén holland Wim Oerlemans, aki az FSR515 Desert fejlesztését is irányította 2008-ban. Oerlemans segítői is hollandok, hiszen a szerelők is mind Hollandiából valók. A Gas Gas gyári csapatában egyébként mindenki újoncnak számít: mind a négy motoros ugyanis az első Dakarján vesz részt! Azaz a legnagyobb valószínűség szerint a KTM gyári pilótáinak nem lesznek ellenfelei a viadalon.

    A Gas Gas az FSR515 Deserthez egy új motorelektronikát fejlesztett ki. A motor vázát és futóművét megerősítették, a motorra nagyobb tankot tettek, míg a kipufogórendszeren is módosítottak a tereprali igényeinek megfelelően. Az EC450 erősebb kuplunggal lett felszerelve, plusz olajhűtőt kapott és ezt a gépet is új kipufogórendszerrel látták el. A Gas Gas elsődleges célja az, hogy mind a négy motorja teljesítse a Dakar teljes távját. Azaz január 17-én mindnyájan célba érjenek. A Gas Gas azonban reménykedik abban is, hogy főleg a 450-es kategóriában pár szakaszon kiemelkedő eredményt érhet el. 




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár