hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

A második forduló Full-Gas MAMS Köztársaság Kupa második fordulójának ismét a Hungaroring adott otthont.

hirdetés
MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló
Itt még fej-fej mellett Kispataki Viktor (13) és Németh Balázs (34)

A verseny legörvendetesebb ténye az volt, hogy egész szép mezőny gyűlt össze. A versenyen 28 motor volt a rajtrácson csak magyar N licenszes versenyzőből.
A Full-Gas két élversenyzője mellett a Suzuki világkupában szereplő Juhász Dávid, Talmácsi Gergő a supersport vb menő és Vida Tibi, az Alpok Adria egyik éllovasa is rajthoz állt. Viszont nem teljesen érthető, hogy a többi nemzetközi licenszes mért nem használja ki a kitűnő lehetőséget, hogy versenyszerű edzéssel készülhet a komolyabb megmérettetésekre. Nem beszélve arról, hogy a kupák megszerzett száma is minősít egy versenyzőt. Dudás Peti, Magda Ati és Varga Gergő, hogy csak a legjobbakat említsem távolmaradása azért kicsit meglepő.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló
Később Németh Balázs ellépett Kispataki elől

De nézzük a tényeket. Az edzésen az előző futam győztese a Németh-Full-Gas-Suzuki együttes, azaz Balázs vitte a prímet. Mögötte akár az előző edzésen Kispataki biztosította az első sorban a Full-Gas dominanciát. Harmadik pozícióból a szupersportos Talmácsi Gergő indulhatott, aki mellett Juhász Dávid fért még az első sorba. A második sort Sárkány Dezső, Vida Tibor, Chrobák János és Adorján Tamás foglalta el.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló
Kispataki egy kisebb hiba miatt 3-4 másodperccel maradt le Némethtől

A rajtnál Kispataki immár sokadszor bizonyította, hogy őt elég nehéz az indulásnál legyőzni. Másodiknak Németh jött el és ők ketten már az első körben nagyon elléptek a mezőnytől. A féltávig Viktor - Balázs duó jelentősen növelte előnyét, majd az "uszodakanyarban" ami a pálya szomszédságában lévő élményfürdőről kapta a szleng nevét, helyet cseréltek. Balázs megfutotta a nap leggyorsabb körét, Viktor pedig krosszozott egyet, vagyis az egyik kanyarban lesodródott a pályáról, így a két versenyző között 3-4 másodperc különbség lett, ami a verseny végéig meg is maradt. Magabiztosan győzött Németh, második nem sokkal lemaradva Kispataki, majd hosszú szünet, pedig a dobogóért sem akármilyen küzdelem folyt.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló
Vida Tibi (3) itt még Adorján Tamás (75) előtt van

A győztes Suzuki párost is két ilyen márka követte, de míg Sárkány 1000 köbcentist, addig Juhász 750 köbcentis GSX-R-t lovagolt. Az ezres erősebb, a kisebb jobban fordul. Ezúttal az ifjú próbálkozásait az egyre meggyőzőbb motorozást bemutató Sárkány jól kezelte, s ismét besöpörte a dobogós helyet. Dávid sem lehet csalódott, hiszen őt több mint egy fél célegyenessel lemaradva követte az ötödik helyen a vb menő Talmácsi Gergő. A kisebbik Talma ezzel megnyerte a hatszázas értékelést, habár itt egy kis hiba látszik a dologban, mert ha ő szupersport motorral indult, akkor a Div-1 RR1-ben kellett volna értékelni (a szabály így szól, ráadásul a szupersportok kb. 1-1,5 másodperccel gyorsabbak a világversenyeken még az ezres superstock-oknál is). A hatodik helyért a legjobb kawás Vida, és a Full-Gas-os Adorján vitatkozott, amit ezúttal a Suzukis nyert meg. Nyolcadik helyre az egyre jobb időket motorozó Chrobák János érkezett.

MAMS Köztársaság Kupa - Hungaroring - 2. forduló
1. Németh Balázs (középen), 2. Kispataki Viktor (bal oldalon), 3. Sárkány Dezső (jobb oldalon)

Izgalmas, szép és jó versenyt láthattunk, ahol egy világbajnok pucolta az öccse sisakját a rajtrácson. Igen, Talmácsi Gabi is megtisztelte jelenlétével a versenyt, sőt az új ezres Hondájával indult is volna, de mivel nincs magyar licensze, ezt nem tehette meg. Kár, mert nagyon érdekes lett volna!

Kispataki Viktor: "Az előző verseny legjobb idejéhez képest javítottam 1,6 másodpercet, de ami ennél fontosabb, hogy végig tudtam menni 1:54-es köridőket. Jó volt féltávig vezetni, később csináltam egy hibát, ami 3 másodpercembe került, de így is elégedett vagyok az eredményemmel."
Németh Balázs: "Egy kicsit tudtam javítani az előző verseny legjobb idejéhez képest, annak ellenére, hogy a motorbeállítás most nem volt a legideálisabb. Örülök a győzelemnek, és hogy 10 ponttal vezetem a versenysorozatot."

Adorján Tamás:
"A hatodik hely ebben a mezőnyben önmagában nem lenne rossz eredmény, de köridőben jobbat kell teljesítsek, bár a legjobb Kawasakist így is sikerült legyőzni. Még nincs meg a szükséges kanyartempóm a jó köridőkhöz, a sok futómű és geometriaállítás ellenére sem. A következő edzéseken erre kell koncentrálnom."




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár