hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

BMW-kettős az első hat között A BMW Motorrad Motorsport csapat pilótái, Richard Cooper és Brian Parriott, az ötödik és hatodik helyet szerezték meg a Formula Xtreme Daytona 200-on.

hirdetés
BMW Motorrad - Formula Xtreme Daytona 200

Mindkét motoros lélegzetelállító pillanatokat élt át a nyitó körben, Parriott ütközött is, de végül mindketten továbbhajtottak a célig. Az első körben hátulról Rico Penzkoferbe rohant egy versenyző és csaknem magával sodorta Coopert is. Rico komolyabb sérüléseket szenvedett, így nem folytathatta a versenyt sem. Nate Kern az aznap reggeli bemelegítéskor szenvedett balesetet és megsérült a jobb keze. Bár rajthoz állt, már az első körben kiállt, mert nem érezte a gázt.
Eleinte úgy tűnt, hogy a jelenlegi Formula Xtreme bajnok, Joshua Hayer (Honda) nyerte a 69 körös versenyt, Chaz Davies (Kawasaki) lett a második és Steve Rapp (Kawasaki) a harmadik. Ám a futam utáni ünnepség végén tudta meg a Team BMW Motorrad Motorsport, hogy Hayes-t technikai szabálytalanság miatt kizárták és Chaz Davies-é lett a győzelem. Ez a BMW Motorrad Motorsport versenyzői számára azt jelentette, hogy az eredetileg hatodik Richard Cooper és hetedik Brian Parriott így ötödik és hatodik lett.
A hír felröppenése után Berti Hauser, a Motorrad Motorsport igazgatója, azt mondta, fantasztikusnak tartja az új fejleményt. "Az eredeti eredménnyel is elégedettek voltunk, de az ötödik-hatodik hely még nagyobb jutalom a csapat egész hetes kemény munkájáért. Nagy teljesítmény egy ennyire híres versenyen kétszeresen is a top 10-ben végezni. Ez mutatja csapatunk kitartó hozzáállását, akármilyen nehézségekbe ütközik is."
"Richard egy stratéga," - folytatta Hauser - "megérdemelte az eredményét és büszke vagyok arra, ahogy végigvitte a mai versenyt. Brian ugyan ütközött az elején, de megvillantotta küzdőszellemét és nagyon jó eredményt ért el. Rico balesete nem az ő hibája volt, hiszen hátulról találták el, és tudom, hogy nagyon csalódott emiatt. Nate is igazán megerőltette magát, hogy indulhasson a futamon, de belátta, hogy kézsérülése miatt nem tud tovább versenyezni - szerintem helyesen döntött. Sokat tanultunk itt, a Daytona 200 pedig össze sem hasonlítható az Endurance versenyekkel. A csapat kitűnően alkalmazkodott, a sikerünket pedig Thomas Hinterreiternek szeretnénk dedikálni."

BMW Motorrad - Formula Xtreme Daytona 200
Richard Cooper (ötödik helyezett): "El sem tudom mondani, mennyire meglepett az eredmény, persze nagyon boldog vagyok. Ez volt a negyedik daytonai indulásom, de eddig minden alkalommal történt velem valami szerencsétlenség. Idén az első körben majdnem Ricoba csapódtam, amikor hátulról nekimentek. Sikerült éleset lefékeznem és pont elkerültem az ütközést, de nagyon közel volt! Ezután nyugodtabb körök következtek és semmilyen szerencsétlenség sem ért. Tudtam, hogy a célom a top 15 közé kerülés, de azért reménykedtem a top 10-ben, így elképesztő érzés az ötödik helyre kerülni. A kiállások tökéletesek voltak, a motor pedig egy álom. Mindez a csapat kemény munkájának köszönhető" - mondta el Cooper.
Brian Parriot (hatodik helyezett): "Elég akciódús verseny volt számomra a mai. Az első kört egy ütközéssel indítottam. Úgy gondolom, azért történt, mert a gumik még nem melegedtek fel eléggé és minden fajta előjel nélkül kitört a motor hátulja, így felrepültem a levegőbe és a szélvédőn találtam magam, mielőtt földet értem volna. Visszamentem a motorhoz, ellenőriztem a kezelőszerveket és újraindultam. Egy kicsit szerencsés is voltam, mert utána kijött a biztonsági autó és be tudtam hozni az elvesztett idő egy részét. A verseny hátralévő része jó volt, közben egyre jobban megismertem a motort is. Úgy éreztem, hogy a motor most jobban ment, mint a hét eddigi részében. A futam előtt azt hittem, mindenképpen sikerülhet a top 10-be jutás, mert megnéztem a korábbi évek verseny- és köridőit, és meg tudtam saccolni, idén hogyan végzünk majd. De a hatodik helyezés óriási eredmény és igazságos jutalom az egész csapat kemény munkájáért."
Nate Kern (nem ért célba): "Csalódott vagyok, mert úgy érzem, jó eredményt érhettem volna el. Elestem a reggeli bemelegítéskor és elég súlyosan megsérült a jobb kezem. Nem gondoltam, hogy eltört, de nagyon fájt. Úgy döntöttem, mégis indulok és majd meglátom, hogy bírom a versenyt, de a start utáni kanyarokban rájöttem, egyáltalán nem érzem a gázt. Ezért mindenki biztonsága érdekében ki is álltam. Viszont gratulálok Richardnak és Brian-nek a fantasztikus eredményhez, és elnézést kérek a szerelőktől, akik egész héten maximális erőfeszítéssel dolgoztak."
Rico Penzkofer (nem ért célba): "Nagyon csalódott vagyok az ütközés miatt. Szerintem hátulról belém jöttek, erre utalnak a hátsó idomon ejtett sérülések is. Mivel nem tudtam tartani a motort, el is estem. Számomra ezzel vége is volt, és nagyon mérges voltam, mert kárba veszett az egész heti igyekezet. Nagyszerű lett volna egy harmadik szép helyezést is hazavinni a csapatnak."
Eredmények
1. Chaz Davies, Kawasaki, 69 kör
2. Steve Rapp, Kawasaki, 69 kör
3. Larry Pegram, Ducati, 68 kör
4. Martin Cardenas, Suzuki, 68 kör
5. Richard Cooper, BMW Motorrad Motorsport, 67 kör
6. Brian Parriott, BMW Motorrad Motorsport, 67 kör
7. Bobby Fong, Suzuki, 67 kör
8. Bostjan Skubic, Yamaha, 67 kör
9. Steve Atlas, Honda, 66 kör




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár