hirdetés
2009-12-23 10:51:33 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Visszatér a köztudatba a világ egyik legrégibb motorkerékpár márkája a Norton.

hirdetés
Az 1902-ben alapított angol cég számos Man Szigeti TT-n szerzett győzelmével és veretes kéthengeres típusával vonult be a történelembe, majd tűnt el a szemünk elől 1975-ben. Az első visszatérési kísérlet nem váratott magára sokáig. 1988-ban elkészítették Commander nevű Wankel motoros túragépüket, majd 1992-ben egy szintén bolygódugattyús versenygéppel, a Steve Hislop vezette NRV588-cal nyerték meg a Senior TT-t a Man szigeten, a harmadik helyen pedig Robert Dunlop futott be szintén Nortonnal.

A következő évek rengeteg, befektetői vonalon történt változással teltek, majd az ezredforduló hozta el a hetvenes évekbeli legendás modell a Commando feltámasztásának gondolatát. A Commnado 961 a régi technika aktualizált leszármazottjaként egészen 2006-ig korlátozott példányszámban készült.

Norton Commando 961SE

A márka most ismét brit kezekben van, és teljes gőzzel készül a Norton sztori méltó folytatására. A Donington Parkban található tizenötezer négyzetméteres gyár két termékvonalat fejleszt. Az egyik a már említett Commando 961, melynek három változatába a Café Racerbe, a Sportba, és az SE kivitelbe is ugyanaz a csodaszép tolórudas, kéthengeres 270 fokban elékelt, 961 köbcentis, nyolcvan lóerős és kilencven Newtonméter forgatónyomatékú motorblokk kerül. A futóművet az Öhlins, a fékeket pedig a Brembo szállítja. A Café Raceren a fék radiális az első teleszkópok fordított kivitelűek a másik két változaton pedig mindkét alkatrész hagyományos rendszerű.

Norton Commando 961 modellcsalád

A Commando 961 lelkesítő csemegének ígérkezik, a háromtagú modellcsalád ára kiviteltől függően tizenhárom és tizenhatezer angol font körül alakul.

A Norton további meglepetéseket ígér, hiszen doningtoni gyárban lázasan fejlesztik az egykor sikeres Wankel blokk utódját, melyet hamarosan sportmotorokba szerelve akarnak bevezetni a piacon.

Címkék:  norton , commando , 961 , café racer




2009-12-30 13:55:57

Ezekre én is csak azt tudom mondani tetszetős!!!
Egyenesen elfogott a retro érzés.

2009-12-28 16:43:27

Köszi a választ !
Annyira elmerültem a képekben, hogy a szöveget már felületesen olvastam el..., bár az igazat megvallva a villán meg a lámpaidomon kívül sok eltérést nem találtam a három gépen.
Ha nem csal a látásom, akkor a bordó gépről lehagyták elöl a féknyergeket és a fékcsöveket, annyira kellett sietniük a fényképészhez ! ( vagy így lesz ez a modell olcsóbb- SE : Skimpy Edition... )

2009-12-28 08:26:22

Hr.Geiger,

"A Café Raceren a fék radiális az első teleszkópok fordított kivitelűek a másik két változaton pedig mindkét alkatrész hagyományos rendszerű."

2009-12-23 18:40:54

nekem nem igazán jönnek be
persze ha tehetném azért be tennék egyett a garázsba

2009-12-23 17:10:09

Azt csak most vettem észre, hogy a sárgán Upside Down villa van, míg a másik kettőn hagyományos. A nyitóképen lévő fekete masinán is klasszikus telók vannak.
Ez szándékos, vagy mikor mit tudtak beszerezni ?

2009-12-23 13:05:10

Csudaszépek!

2009-12-23 12:58:55

Ez igen !
A MOTORKERÉKPÁR, így csupa nagybetűvel..., csak semmi műanyag burkolat, mindent a szemnek!
Nekem mindhárom színben bejön - bár a sárga kicsit idegenül hat egy angol motoron, inkább a " British Racing Green " állna jól neki - én a bordót tenném be a garázsomba!

2009-12-23 11:11:35

A fekete arany nagyon nagyon szívdobogtató. Nagyon kéne.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár