hirdetés
2009-03-09 17:51:55 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A katari teszten nem csak a Ducati karbon lengővillája volt újdonság. Két privát hondás alakulat, az LCR Honda és Scot Racing Team ugyanis egy olyan alkatrészt használt, amelyet eddig csak a terepmotorozásban láthattunk.

hirdetés
A kormányon elhelyezett kézvédőkről van szó, amelyek egyben a fék-és a kuplungkart is védik. Az elképzelés nem újdonság a gyorsaságizóknál sem, azonban a megvalósítás teljesen új keletű. A vb-ből tavaly évvégén visszavonult legendás technikai igazgató, az olasz Fiorenzo Fanali – ő 1968 és 2008 között dolgozott az MV Agustánál, a Cagivánál, a Yamahánál és a Kawasakinál is – és az olasz Rizoma cég közös fejlesztéséről van szó. Amely azt a célt szolgálja, hogy az esetleges ütközéseknél ne nyomódjon be a fékkar, illetve a baleseteknél ne sérüljön meg a fék- és a kuplungkar.


Fékkarvédő a MotoGP-ben

Az új, alumíniumból és speciális műanyagból készült kézvédők egyenként 91 grammot tesznek ki és a Ferrari szélcsatornájában is tesztelték. Katarban a francia Randy De Puniet és a japán Yuki Takahashi próbálta ki az újdonságot, amellyel remélhetőleg megelőzhetőek lesznek a durva balesetek. A közelmúltban sajnos többször is előfordult olyan eset, amikor is az ütközések alatt benyomódott a fékkar és ez idézte elő a félelmetes bukásokat. Elég a 2006-os Katalán GP-re gondolni, amikor Sete Gibernau okozott tömegbukást azzal, hogy nekiment Loris Capirossi fékkarjának. De hasonló eset volt még a tavalyi Olasz GP is, amikor Marco Simoncelli ment neki Hector Barberának.
Címkék:  motogp , Quatar teszt , fékkarvédő




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár