hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Jól indított a BMW Anders Eriksson negyedikként, Simo Kirssi pedig nyolcadikként végzett a Svédországban tartott versenyen.

hirdetés
Enduro VB - Jean Francois Goblet
Jean Francois Goblet
Ígéretesen indult a 2008-as Enduro Világbajnokság, a WEC versenysorozata a Team BMW Motorrad Motorsport számára. A csapatnak kiemelkedő esemény volt a 2008-as WEC sorozat nyitófordulója, ugyanis összesen négy versenyzőt indítottak a versenyen. Míg a 2007-es sorozat fordulóin az új, 450 köbcentis sport-enduromotor fejlesztése volt a cél, 2008-ban már a megmérettetés, a verseny hajtja a csapatot.

Enduro VB - Simo KirssiHabár a csapat szempontjából az események középpontjában szinte végig Anders Eriksson állt, a nyolcversenyes bajnokság első futamát az újonc Simo Kirssi is igen ígéretesen zárta. A második napon ugyanis nyolcadik helyen végzett. A csapat újonnan szerződött motorosa, Anders Eriksson, hétszeres enduro világbajnok, kétszer is negyedik helyen végzett az Enduro 3-as osztályban.


Sőt, a második napon Eriksson szinte végig tartotta a harmadik helyet is, csupán a verseny utolsó megpróbáltatásán esett el, így végzett egy hajszálnyira a dobogótól.
A csalódás ellenére a BMW megmutatta, készen áll arra, hogy veszélyeztesse az örök dobogósokat az idei WEC szezonon.

Simo Kirssi


Enduro VB - Anders ErikssonEriksson 480 köbcentis motorján megmutatta az enduro 3 osztálynak, hogy idén a BMW dobogóra is esélyes
. Bár az első napon csak a negyedik helyet tudta magának megszerezni, és a második napon ötödikként végzett a motocross teszten, később belehúzott és osztálymásodik lett a hosszú, műszakilag is kihívó első enduro versenyszámban.

Ezt megerősítve a második enduro teszten is lenyűgöző részidőt ért el, így az osztályban másodikként indult a nap utolsó megpróbáltatásán. Az utolsó versenyszámon azonban elesett, ami 8 másodpercbe és a csapat dobogós helyezésébe került.

Anders Eriksson


Enduro VB - Jeff GobletNagy kihívásnak bizonyult a svéd nagydíj az enduro 2-es osztály versenyzőinek, Simo Kirssinek és Jeff Gobletnek. Az első napon nem indult Kirssi motorja, majd egy akkumulátorcsere után, jelentős lemaradással iramodott a mezőny után. Goblet, aki most először motorozott négyütemű motoron téli viszonyok között, többször is ütközött, végül 15. helyezettként ért célba. A második napon Kirssi túllendült a kezdeti nehézségeken és a top tízben, nyolcadikként végzett. Goblet gyors volt, de sokat is hibázott, így 17-ként zárt végül.

Az enduro junior osztályban Bert Meyer lecsúszott a VB-pontokról, az első nap 36 versenyzőből 21, a másodikon 17. lett. Az első napon azért maradt ki a top 20-ból, mert megállt segíteni egy megsérült versenyzőn, aki előtte esett el.

Jeff Goblet

Wolfgang Fischer, a BMW Motorrad Motorsport csapatvezetője optimistán nyilatkozott a versenyről:
"Jó hétvége volt, a BMW megmutatta, hogy az Enduro VB-n is a dobogós helyekért küzd. Anders bebizonyította, hogy jó párost alkotnak a motorral, Simo, Jeff és Bert pedig sokat tanultak. Simonak ez volt az első VB futama, és második enduro versenye, mégis erős részidőket ért el. Mind nagyon várjuk a bajnokság következő két futamát, hogy folytassuk a jó irányba tett előrelépéseinket.
Simo Kirssi, az Enduro 2. osztály versenyzője így nyilatkozott: "Nagyon élveztem az első VB versenyemet. Az első napon voltak problémáink. Nem indult a motorom, de szerencsére gyorsan helyre tudtuk hozni a hibát. Az ilyenekre fel kell készülni a motorsportban. Tudtam, hogy aznap már nem szerezhetek pontot a csapatnak, mert új akkumulátort kellett beszerelnem, de mégis elindultam, magáért a tapasztalatért, és erre büszke vagyok. A második nap jól sikerült. Jó volt a motorom és nyolcadik lettem, amivel elégedett vagyok, tekintve, hogy ez volt az első WEC versenyem. Követtem el hibákat és többször beszorultam más versenyzők mögé, de összességében úgy érzem, elég jót hoztam ki magamból. Az enduro teszt nehéz volt - úgy tűnt, gyors lesz, de aztán kemény küzdelemmé fajult. Sokat tanultam az enduróról ezen a hétvégén és kíváncsian várom, mi lesz Portugáliában és Spanyolországban."
Jeff Goblet, Enduro 2. osztály: "Tapasztalatszerzés szempontjából jó volt a hétvége, az eredményeim szempontjából viszont nem. A legnagyobb problémám a szememmel volt. Folyton könnyeztem és alig láttam. Furcsa volt! Elég jól mentem, de túl sokszor ütköztem, ami lerontotta az eredményemet. Tudom, hogy a próbákon jó részidőket értem el, de a gyakori hibázások sok időbe kerültek. Ha sikerül kiiktatnom a hibákat, sokkal jobb eredményeket érhetek el, hisz igazán jó motorom van."
Anders Eriksson, Enduro 3. osztály: "Az első nap nehéz volt, mert a rajtkor még el kellett végeznem egy kis munkát a motoromon. Néhányan azt gondolták, hogy külső segítséget kaptam a javításkor, de ez nem igaz. Még arról is szó volt, hogy diszkvalifikálnak, ami rányomta a bélyegét a koncentrációmra is. Persze később kiderült, hogy semmit sem csináltam rosszul és negyedikként értem célba, amivel elégedett vagyok. A dobogóra akartam állni, de végül csak közel kerültem hozzá. A szezon kezdetére ez is jó volt. A második nap nem indult túl jól, ötödik lettem az első versenyszámban, de később javult a helyzet. Az utolsó teszt elején összesített második voltam, de később a bukásom miatt visszaestem negyedik helyre. Nem tudom kifejezni, mennyire csalódott vagyok; nem azért, mert egy buta hiba miatt elpazaroltam a jó helyezést, hanem azért, mert meg tudtam volna szerezni a csapat első WEC dobogós helyét."

A Svéd Nagydíj eredményei - 1. nap
Enduro 2 osztály

1. Joakim Ljunggren (Husaberg) 1.01:10.08; 2. Jonny Aubert (Yamaha) 1.01:38.63; 3. Juha Salminen (KTM) 1.01:50.26; 4. Valtteri Salonen (Husaberg) 1.01:55.44; 5. Antoine Meo (Husqvarna) 1.01:56.22; 6. Rodrig Thain (TM) 1.04:47.20; 7. Alessandro Belometti (KTM) 1.04:47.20; 8. Fritz Andersson (KTM) 1.05:19.95; 9. Fabrizio Dini (Yamaha) 1.06:00.97; 10. Daniel Persson (Husaberg) 1.06:04.94; 11. Alessandro Zanni (Honda) 1.06:32.62; 12. Nicolas Deparrois (Gas Gas) 1.06:33.02; 13. Torbjorn Back (Honda) 1.06:46.90; 14. Olle Lothman (KTM) 1.06:49.91; 15. Jean Francois Goblet (BMW Motorrad Motorsport) 1.06:56.87; 16. Fabio Mossini (HM-Honda) 1.07:35.47; 17. Freddy Blanc (Suzuki) 1.07:53.73; 18. Rudy Cotton (HM-Honda) 1.07:58.68; 19. Aaron Bernandez (Husqvarna) 1.08:08.018; 20. Antti Lehtonen (KTM) 1.08:15.06
Enduro 3 osztály

1. Samuli Aro (KTM) 1.01:23.92; 2. Marko Tarkkala (KTM) 1.01:33.85; 3. Bjorne Carlsson (Husaberg) 1.02:11.94; 4. Anders Eriksson (BMW Motorrad Motorsport) 01.03:05.16; 5. Sebastien Guillaume (Husqvarna) 1.04:00.30; 6. Christophe Nambotin (Gas Gas) 1.04:57.97; 7. Marcus Kehr (KTM) 1.05:40.31; 8. Alessandro Botturi (Honda) 1.06:36.16; 9. Stefan Svitko (KTM) 1.06:52.58; 10. Daniel Johansson (Gas Gas) 1.06:59.24; 11. Xavier Galindo (KTM) 1.07:04.28; 12. Patrik Stahl (Husqvarna) 1.07:31.78; 13. Stefan Merriman (Aprilia) 1.08:36.15; 14. Ervin Plekkenpol (Honda); 15, Euan McConnell (TM) 1.09:08.54; 16. Jordi Figueras (KTM) 01.09:12.67; 17. Vita Kuklik (KTM) 01.09:51.65; 18. Juraj Dozsa (GasGas) 1.10:36.47; 19. Juan Pedrero (Yamaha) 01.11:50.13
Enduro Junior osztály

1. Roni Nikander (KTM) 1.03:26.23; 2. Marc Bourgeois (Husqvarna) 1.04:07.43; 3. Oskari Kantonen (KTM) 1.04:23.67; 4. Anti Hellsten (Husqvarna) 1.04:24.14; 5. Thomas Oldrati (KTM) 1.04:41.49; 6. Olli Turma (KTM) 1.05:13.57; 7. Jari Pulkkinen (Honda) 01.05:35.96; 8. Oriol Mena (KTM) 01.05:39.85; 9. Ricard Wressel (Aprilia) 01.05:40.74; 10. Jens Westerlund (Honda) 1.06:10.81; 11. Robert Kvarnstrom (TM) 1.06:43.90; 12. Victor Guerrero (KTM) 01.07:08.27; 13. Michal Szuster (Yamaha) 01.07:11.84; 14. Oscar Balletti (Honda) 1.07:41.36; 15. Tomas Jansson (KTM) 01.06:11.37; 16. John Christian Seljord (Honda) 1.08:17.48; 17. Martin Sundin (Husaberg) 1.08:25.78; 18. Miko Mellin (KTM) 1.08:30.50; 19. Fredrik Berg (KTM) 1.08:33.01; 20. Kai Estola (KTM) 1.08:36.13; 21. Bert Meyer (BMW Motorrad Motorsport) 1.08:59.07


A Svéd Nagydíj eredményei - 2. nap
Enduro 2 osztály

1. Juha Salminen (KTM) 49:34.02; 2. Joakim Ljunggren (KTM) 49:55.10; 3. Johnny Aubert (Yamaha) 50:04.54; 4. Valtteri Salonen (Husaberg) 50:15.31; 5. Jari Mattila (Honda) 50:18.90; 6. Antoine Meo (Husqvarna) 50:53.51; 7. Alessandro Belometti (KTM) 51:57.28; 8. Simo Kirssi (BMW Motorrad Motorsport) 52:10.95; 9. Rodrig Thain (TM) 52:23.23; 10. Fritz Andersson (KTM) 52:29.92; 11. Daniel Persson (Husaberg) 53:38.44; 12. Fabrizio Dini (Yamaha) 53.:46.07; 13. Alessandro Zanni (Honda) 53:55.00; 14. Nicolas Deparrois (Gas Gas) 54:15.89; 15. Torbjorn Back (Honda) 54:40.71; 16. Ollie Lothman (KTM) 51:46.31; 17. Jean Francois Goblet (BMW Motorrad Motorsport) 54:59.19; 18. Freddy Blanc (Suzuki) 55:26.38; 19. Antti Lehtonen (KTM) 57:13.11; 20. Sebastian Adielsson (Beta) 57:26.08
Enduro 3 osztály

1. Samuli Aro (KTM) 50:01.17; 2. Marko Tarkkala (KTM) 50:38.54; 3. Bjorne Carlsson (Husaberg) 50.50:95; 4. Anders Eriksson (BMW Motorrad Motorsport) 50:54.89; 5. Sebastien Guillaume (Husqvarna) 51:57.01; 6. Christophe Nambotin (Gas Gas) 52:18.32; 7. Alessandro Botturi (Honda) 52:42.08; 8. Marcus Kehr (KTM) 53:10.17; 9. Euan McConnell (TM) 53:38.56; 10. Xavier Galindo (KTM) 54:15.38; 11. Stefan Svitko (KTM) 54:25.28; 12. Patrik Stahl (Husqvarna) 54:38.25; 13. Stefan Merriman (Aprilia) 55:34.78; 14. Daniel Johansson (Gas Gas) 56:29.25; 15. Ervin Plekkenpol (Honda) 56:33.79; 16. Juraj Dozsa (Gas Gas) 58:02.38; 17. Jordi Figueras (KTM) 1.03:4.43
Enduro Junior osztály

1. Roni Nikander (KTM) 51:18.13; 2. Thomas Oldrati (KTM) 51:53.03; 3. Marc Bourgeois (Husqvarna) 51:33.06; 4. Oskari Kantonen (KTM) 52:13.69; 5. Anti Hellsten (Husqvarna) 53:07.40; 6. Michal Szuster (Yamaha) 53:16.41; 7. Oriol Mena (KTM) 53:24.97; 8. Oscar Balletti (Honda) 53:54.40; 9. Mirko Gritti (Beta) 54:05.10; 10. Tomas Jansson (KTM) 54:09.61; 11.Olli Turma (KTM) 54:16.89; 12. Victor Guerrero (KTM) 54:24.53; 13. John Christian Seljord (Honda) 54:48.32; 14. Robert Kvarnstrom (TM) 54:42.78; 15. Kristoffer Jonsson (Gas Gas) 55.01.33; 16. Fredrik Berg (KTM) 55:16.79; 17. Bert Mayer (BMW Motorrad Motorsport) 55:35.35; 18. Carl Svensson (KTM) 56:05.22; 19. Martin Sundin (Husaberg) 56:27.86; 20.Carl Sjoo (KTM) 56:30.38





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár