hirdetés
2008-08-12 16:25:13 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

A BMW kategóriagyőzelmet aratott az oscherslebeni endurance futamon.

hirdetés


Kettős győzelmet aratott kategóriájában a BMW Motorrad Motorsport az idei Qtel Endurance FIM bajnokságon, Oscherslebenben. A nyolc órás verseny nyílt osztályában összesen huszonkét csapat küzdött meg. A Richard Cooper és Thomas Hinterreiter páros első, míg Stéphane Mertens, Rico Penzkofer és Gregory Fastré a második helyet szerezte meg csapatának.

Cooper és Hinterreiter 45 perccel a vége előtt még a kilencedik helyen állt összetettben, de Hinterreiter egy kivilágítatlan kanyarból kifele tartva megcsúszott, és - bár vissza tudott térni a pályára - három helyezést csúszott vissza, így a 12. helyen végzett Mertens, Penzkofer és Fastré előtt. A versenyt végül a Team Kawasaki France (Ivan Silva, Julian Mazuecos, Erwan Nigon) nyerte, a második a Yamaha Austria (Steve Plater, Steve Martin, Igor Jerman) lett, míg a Suzuki Endurance Racing Team (Vincent Philippe, Matthieu Lagrive, Julien da Costa) a harmadik helyen végzett.

A BMW Motorrad Motorsport csapat tagjai, a nyolc órás versenyről pozitívan nyilatkoztak:

Richard Cooper: “Egy kicsit csalódott vagyok, mert szerettem volna a kilencedik helyen befejezni a versenyt, de sajnos közbejött egy baleset. A mai célunk az volt, hogy a mi BMW-nk érjen be elsőként a célba, és ezt el is értük Thomassal. A csúszáson kívül nem is volt semmi más problémánk, a motor és a csapat is kiváló volt. Ez a verseny jóval keményebb volt, mint a tavalyi. Egyrészt sok erős ellenfél volt a csoportban, másrészt pedig nyolc óra folyamatos vágta, eléggé megviseli a motort és az embert is. Mindent egybevéve azt hiszem, jól teljesítettünk.” – nyilatkozta a 17-es rajtszámú Richard Cooper.



Thomas Hinterreiter: “A baleset olyan gyorsan történt, hogy semmit nem tehettem ellene. Azt hittem még bent maradok a pályán, de a motor hátulja megpattant, és kicsúsztam. Szerencsére vissza tudtam térni a versenybe, de három helyezést vesztettem, amit nagyon sajnálok. Ezt leszámítva a motor jobban ment, mint tavaly és a gumik is igen jól tapadtak. A csapat ismét remekül dolgozott és a kiállások is zavartalanul mentek.”

Stéphane Mertens: „Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztük az első két helyet az osztályunkban, de reméltem, hogy az összetettben is bejutunk az első tíz közé. Egy nyolc órás verseny természetesen tartós és megfeszített figyelmet kíván. Szerintem Richard remek munkát végzett és megmutatta, hogy a HP2 Sport remek motor és tud meglepetéseket okozni. A boksz-kiállásaink jól sikerültek, és a csapat egész hétvégén kifogástalanul dolgozott.”

Rico Penzkofer: „Ilyen erős ellenfelek ellen sosem könnyű megnyerni egy versenyt, ennek ellenére hazavihettük a csoport első két helyét. Problémamentes nyolc órát tudhatunk magunk mögött, bár az összetett első tízbe nem sikerült bejutni, ahogy eredetileg terveztük.”

Gregory Fastré: “Nagyon élveztem a versenyt, és jó lett volna, ha 24 órán keresztül tart! Szeretek sötétben versenyezni, ezért jól éreztem magam a pályán. Az egész csapat jól dolgozott, és mindenkit köszönet illet, amiért az első két helyen végeztünk a csoportban. Ez szép teljesítmény, főleg ha azt nézzük, milyen erős ellenfelekkel kellett megküzdenünk. Ez egy igen jó eredmény a BMW-nek és nagyon remélem gondolnak rám, ha közeledik a következő verseny.”
 
Berti Hauser, a BMW Motorrad Motorsport igazgatója: “Mindenek előtt nagyon örülök az eredményeknek – a csoportunkban ennél nem is érhettünk volna el jobb helyezést. A Le Mans-i pechünk után jó volt végre győztesként végezni. Szerencsénk volt, hogy Thomas sérülés nélkül folytathatta tovább a versenyt bukása után, a két motorral pedig semmi gond sem volt. Boldog vagyok, hogy nem-japán motorként a BMW ért célba elsőként, és, hogy az első két helyezést szereztük meg. A csoportunkban összesen 22 versenyző indult, és közülük néhányan a Német Bajnokság erős csapataival jöttek, így mindet legyőzni egy igazán szép teljesítmény, a HP2 Sport pedig ismét bizonyította, hogy egy nagyszerű motor.”





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár