hirdetés
2010-12-10 13:21:02 , Írta: Szabó Zotlán
Bookmark and Share

Erre a kérdésre hamarosan választ kapunk, hiszen a SWIGZ elektromos versenymotorja V2-es benzinesekkel áll rajthoz az amerikai WERA sorozatban.

hirdetés
A SWIGZ elektromos versenymotorja 266 kilogramm, amellyel éppen túllóg a TTXGP és a FIM által rendezett e-Power sorozatok 250 kilogrammos tömeg limitén. Ezért döntött a csapat végül amellett, hogy a WERA Pirelli Sportsman Heavyweight Twins Superbike kategóriában áll rajthoz, ahol olyan modellekkel kell megküzdenie, mint a KTM RC8 R, vagy a Ducati 1198.



„Az elektromos motorunk igazi superbike-okkal fog versenyezni, és meg szeretnénk mutatni a világnak, hogy egy elektrmos hajtású motor is ugyanolyan jó időeredményeket tud elérni, mint benzines társai. Nem csak körözni megyünk fel a pályára, a cél, hogy megverjük a mezőnyt.” – mondta Chip Yates a SWIGZ vezetője. Nem esélytelenek, hiszen versenymotorjuk teljesítménye 194 lóerő, és a Forma-1-ből ismert KERS rendszert építettek bele.

Mi az a KERS?
A Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer (angolul Kinetic Energy Recovery Systems) egy olyan elektronikai berendezés, amely a fékezés energiáját gyűjti össze és raktározza.

Címkék:  swigz , elektromos motor , superbike




2010-12-15 15:53:19

Még annyit, hogy elég esélyes a villanymotorral megszorongatni a mezőnyt, mert durván jobb gyorsulást lehet kihozni ugyan akkora teljesítményből. Az, hogy mégsem első helyezett lesz, az a futómű, vagy a pilóta képességein fog múlni.

2010-12-15 15:50:17

Hű de negatívak vagytok a villanymotorokkal.
Pedig a Fazer600-ason ülve meg nem mondom hogy abban benzin motor van, olyan egyenletes a nyomatékleadása és olyan hangtalan, aztán mégis sok embernek tetszik.

Imádom a belső égésű gépeket, ahogy a gőzmozdonyokat is szeretem, de ettől függetlenül nekem jöhetne egy villanymot akár pályára, akár utcára. Egyettlen dolog miatt nincs még nekem, az hogy összességében többe van a teljes életciklus alatt mint a benzinmotoros járművek.

Az akku tömegét és töltését leszámítva a villanymotornak csak előnyei vannak, szóval a fanyalgásotokat betudom a benzingőzös begyöpösödésnek

Különben a villany motornak is szép hangja van főleg amikor pörög rendesen. Szóval ha olcsóbbak lesznek a könnyű és hatékony LiFe4Po az akkuk, akkor hamar megszokják a népek.

2010-12-14 18:52:05

De nagyon össze.... Villanymotor.. pfff munkába járni talán, de versenyre? Bakker....

2010-12-13 22:22:32

hát hogy nem folyik belőle semmi ezzel vitatkoznék a benzinesekböl sem folyik ki semmi ahhoz nagyon össze kell törniük

2010-12-13 22:19:06

szerintem pályaversenyzésre nincs ideálisabb eszköz egy elektromos motornál.Hangot és a feelinget mondjátok,szerintem ezek teljesen elhanyagolhatók egy versenymotornál.viszont sokkal fontosabb,hogy nem folyik ki belöle semmi balesetkor,és nagyon kevés alkatrész van benne,ami tönkremehet,talán kizárólag az elektronika...nincs szükség váltóra,mert ideális a nyomatékleadása,a mai akksik meg simán kibírnak egy versenytávot,igaz még mindig bűn nehezek,és ez az egyetlen hátrány.
Ha tvbe nézel egy 125gp-t,akkor azt figyeled,hogy milyen szép hangja van a kétütemünek,vagy hogy milyen szép kék füst van mögötte?A sport nézőknek a látványosságról szól,nagy előzések,veszélyes helyzetek...ezekhez nem szükséges robbanó motor.Ha gpbe lenne egy ilyen kategória,és közvetítené a tv,én tuti nézném,és szerintem ti is...Sőt ha lenne alkalmam szivesen részt is vennék benne....Utcára,saját használatra nem kéne nekem sem,de szerintem versenypályán ott van a helye...

2010-12-13 22:16:07

így is kihajtanak a motoros elé ha még hangjuk sem lesz

2010-12-13 21:15:24

Ja, és a hang: elektromos motornál szerintetek mekkora gond pl az én éneklésemet hang gyanánt a kipufogóból harsogni??? Ha V2-től feláll a szőr a hátadon, akkor ez lenne csak az igazán hátborzongató motorhang...

2010-12-13 20:05:56

Ahogy most is csinálnak robbanómotoros modell repülőket meg autókat úgy a motorokat is hagyni kéne hiszen szórakozás. Buszok, autók, teherautók. Amiket tényleg csak a haszna miatt használunk és az üzemanyag jelentős százalékát zabálják fel azokkal kéne SOS kísérletezni és fejleszteni. Robogóba mint városi "haszon állatba" maximálisan el tudok képzelni elektromos rendszerűt. Sőt! Ha lenne ésszerű, elfogadható áron beszereznék 1et.

2010-12-13 10:12:58

Fiúk! Még néhány évtized, és elfogy a benzin. Annyi mezőgazdasági terület nincs a földön, amin meg lehetne termelni a Föld üzemanyag-szükségletét, de ha igen, akkor mit eszünk?
Személy szerint én örülök ezeknek a fejlesztéseknek, mert mire elfogy, vagy megfizethetelenül drága lesz a benzin, addigra valamelyest kiforrott elektromos motorokat tudnak kínálni. Nem tartom teljesen esélytelennek magamat abban, hogy 30 év múlva még motorozzak, és akkor bizony jól jöhet...
Ja, és eddig is a kőolaj-lobbi akadályozta az elektromos fejlesztéseket, nem az élet...

2010-12-12 18:48:41

valamennyivel több CO2-t pöfögnek ki

2010-12-12 17:47:45

Buszokat meg teherautókat csesztetnének már így..... Az egyetlen robbanómotoros dolog, amibe ba..ottul nem kéne belszólni.....
Mivan egy busz nagy feladat? Hagyni kéne a motorokat a maguk útján tovább haladni.

2010-12-11 14:17:56

egy hulladék

2010-12-11 08:01:51

Most még biztosan, de pár év múlva..... Nekem csak egy bajom van ez elektromos gépekkel: nincs meg a robbanómotor érzése és hangja. E-nélkül meg olyan "színtelen"....

2010-12-10 20:41:42

én nagyon remélem elverik de rendesen. nem szívlelem ezeket a gépeket

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár