hirdetés
2010-09-21 16:08:04 , Írta: Zomborácz Iván
Bookmark and Share

A szupersport kategóriában alap, hogy folyamatosan fejlesztik az aktuális modelleket, és két évente teljesen új szériát mutatnak be. Idén a japánok fejlesztései késnek egy kicsit, így több figyelem jut az Aprilia fejlesztéseinek.

hirdetés
Az RSV4 egyértelműen versenypályára készült, ezt bizonyítja a Motorrevü 2010/10-es számában lévő monumentális superbike összehasonlító tesztjének harmadik, befejező része is. A csúcstechnológia viszont gyakran együtt jár a rövidebb élettartammal: a bemutató után nem sokkal visszahívásra volt szükség.



Jelenleg nem csak a megbízhatóságon csiszoltak egy kicsit, hanem a teljesítményen is: 178-ról 186 lóerőre emelik a teljesítményt, amit nagyobb sűrítéssel és a szelepvezérlés módosításával érnek el. Ezen felül belenyúltak az áttételekbe, az alsó három fokozatot hosszabbra, míg a felső hármat rövidebbre vették, valamint 40-es hátsó lánckereket 42 fogúra cserélték.

Ezekre a változtatásokra egyébként egy WSBK szabálymódosítás miatt van szükség, ugyanis a versenymotorokat korábban egy katalógusban szereplő, nem széria fogaskerekes vezérlésűre építették át, aminek köszönhetően 2-4% százalék plusz lóerő állt a pilóta rendelkezésére a teljes fordulatszám-tartományban. Jövőre viszont pont emiatt változtatnak a szabályokon, és tilos lesz a vezérlés módosítása. Felmerülhet, hogy miért nem teszi alapértelmezetté az olasz gyártó a fogaskerekes vezérlést – erről biztosat nem tudhatunk, vélhetően arról van szó, hogy a precízebb megoldás annyira drágává tenné az amúgy sem olcsó motort, hogy piacképtelenné válna a konkurenciával szemben.

A trendek nem kerülik el az Apriliát sem, úgy tűnik a BMW S 1000 RR bizonyította az elektronikus kütyük létjogosultságát a versenypályán, így az RSV4-et kikapcsolható kipörgésgátlóval szerelik fel, az ABS-ről viszont továbbra sincs hír.

Címkék:  aprilia , rsv4 , 2011




2010-09-22 20:32:37

Ki csinál nekem 5 hengeres motort?

2010-09-22 19:23:42

Előbb az 5, aztán pár nap múlva majd a hat is jön, Hangszóró ne türelmetlenkedj!

2010-09-22 16:25:32

Vagy a 6

2010-09-22 01:18:45

Szép szép, de fél év múlva már ez is elavult technika lesz, ahogy haladnak itt a fejlesztések....lassan itt az RSV5!

2010-09-21 22:20:45

Nekem rengeteg kedvencem van, igazából nem tudnék dönteni. Legyen mindből egy-egy pédány otthon és amihez épp hangulatom van, arra ülhessek Ez a motor biztos sokat lenne alattam

2010-09-21 21:50:48

Nekem az egyik kedvencem, de magamnak nem vennék. Legalábbis nem első motornak. Ennyit nem pályázok, és szerintem nem is fogok

2010-09-21 21:45:36

Nagyon baba a gép.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár