hirdetés
2009-11-06 12:21:05 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

A 2010-es évre az R1200RT és az R1200GS/Adventure modellek is DOHC vezérlést kapnak.

hirdetés
Időközi modellfrissítésen esett át a BMW három legkelendőbb modellje az R1200GS, illetve ennek Adventure változata és az R1200RT. A legfontosabb változás a kéthengeres bokszermotorral kapcsolatos, melyben mostantól hengerenként nem egy, hanem két vezérműtengely mozgatja a szelepeket. A DOHC megoldás elsőként a limitált szériás HP2 Sportban jelent meg és a gyár már akkor jelezte, hogy a jövőben, populáris modelljeiben is be kívánja vezetni a nagyobb fordulatszámot és ezt a rendszert. A bűvös számok az RT és az R1200GS esetén is 110 Le 7750-es percenkénti fordulaton, a forgatónyomaték 120 Nm 6000-es fordulatszám mellett, míg a kéthengeres bokszerek maximális fordulatszáma az eddiginél ötszázzal magasabb, 8500/perc.

Motorok BMW R1200GS 2010
BMW R 1200 GS - Kattintson a galériáért

Az Adventure-t új modellként emlegeti a gyár. A GS-el együtt ez a modell is megörökölte a tavaly teljesen újratervezett, minden ponton megerősített hatfokozatú váltót, melybe az Adventure modellhez az idei évtől rövidebb első fokozatot is kérhetünk. Ez a verzió egyébként százöt lóerős lesz, nyomatéka pedig száztizenöt Newtonméternél tetőzik, de részterhelésnél a nehéz terepnek megfelelő erőkifejtést produkál majd.

Motorok BMW R1200GS Adventure 2010
BMW R 1200 GS Adventure - Kattintson a galériáért

További technikai érdekesség, hogy a három új blokk kipufogórendszerébe elektronikusan vezérelt fojtószelepet építettek, amely a fordulatszám függvényében változtatja a gázok útjának keresztmetszetét, így a karakteresebb hang is jócskán hozzátesz majd az élményhez, miközben a gépek teljesítik az aktuális zajkibocsátási normát.

Motorok BMW R1200RT 2010
BMW R 1200 RT - Kattintson a galériáért

A BMW állítása szerint a nyomaték, a teljesítmény és ezzel a RT, illetve a GS-ek agilitása érezhetően javulni fog, simábbak lesznek a terhelésváltási reakciók, vagyis élményszerűbb a motorozás.

A választható és feláras felszerelések is megújultak. Köztük talán a legérdekesebb az Enduro ABS amely a terepviszonyoknak megfelelően szabályoz majd, vagy a ESA II nevű elektronikus futómű állítás amely több paraméterre képes hatni mint elődje, ezzel a vezető még inkább a motorozás körülményeihez igazíthatja majd a motorok rugózását.

Címkék:  bmw , r1200 , gs , adventure , rt , 2010




2010-01-28 21:15:29

Szépek ezek a motorok, meg a teljesítményük is pontosan elegendő arra, amire kitalálták...

2009-11-23 08:19:17

Általában mindenki leszólja a BMW boxereit, mer hogy nem fejlesztik eleget, de sztem ez hülyeség, e cikk alapján elég kifinomultak. Amúgy egy túraenduróba 110Le kinek nem elég?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár