hirdetés
2010-11-05 13:21:03 , Írta: Zomborácz Iván
Bookmark and Share

Kategóriájában ultrakönnyűnek számít, teljesítményben pedig a középmezőnybe került a Diavel.

hirdetés
Általában legendás típusok új változatait előzi meg akkora hype, mint amilyen a Ducati powercruiserét is körülvette; gondoljunk a Yamaha V-Max vagy a Super Ténéré körüli hírverésre. Ezzel szemben a Diavel szellemi elődje, az 1964-es, V4-es, 1256 köbcentis Ducati Apollo, legfeljebb a kevesek által ismert érdekességek listáján szokott szerepelni.

Motorok Ducati Diavel
A vadonatúj Ducati Diavel és elődje a V4-es Ducati Apollo

Az olaszok a V-Maxnak és Triumph Rocket III-nak próbálnak konkurenciát teremteni, de a powercruiserséget egészen más módon ragadják meg, mint a japán vagy az angol gyártó. A Diavelbe a Multistradaból már ismert Testastretta 11º erőforrás 162 lóerős és 127 Nm-es csúcsnyomatékú változatát építették be. Szép számok, de az állak a motor tömegétől zuhannak a padlóra: az olasz izommotor mindössze 210 kiló, amit karbon elemekkel és Marchessini kerekekkel 207 kilóra lehet redukálni, vagyis nagyjából száz kilóval könnyebb a konkurenseknél!

Motorok Ducati Diavel
Összetéveszthetetlen a Diavel formavilága

A tervezők mindent megtettek, hogy a motor jól vezethető legyen a 240-es hátsógumi ellenére is: elöl 50 mm belsőcső-átmérőjű, fordított Marzocchi teleszkópok dolgoznak, hátul vízszintesen elhelyezett, minden paraméterében állítható Sachs rugóstagot találunk, a Pirelli pedig egy teljesen új összetételű és profilú hátsót fejlesztett, kifejezetten ennek a típusnak. Az ennyire erős motoroknál mára elengedhetetlen csúszókuplung mellé nyolc fokozatban állítható kipörgésgátló került, valamint a teljesen elektronikus gázkarhoz is tartozik három program. Az egyikben a motor teljes erejét megkapja a sofőr, egy felhasználóbarátabb állásban finomabbak a gázreakciók, míg a harmadikban mindössze száz lóerővel kell megbirkóznia a pilótának.

Motorok Ducati Diavel
Még több kép a Diavelről a galériában!

Címkék:  diavel , ducati , eicma 2010




2010-11-09 06:49:19

Engem valamiért a V-Max -ra emlékeztet. De miért?

2010-11-07 16:36:31

akartam lopni a galériából képet az asztalra háttérnek,leváltani a super ténérét,de nem találtam olyyat,amin szemböl,és oldalról is látszana

2010-11-07 16:33:19

olyan 6-7 éve láttam egy formatervezö pályázatot,hogy ducati cruizert kellett készíteni,többség egy elnyújtott monstert készített,mindenféle egyéb ducati alkatrészekkel összekutyulva...ami legjobban tetszett,ki is nyomtattam,és felkerült a mühelyajtó felé,nekem ennyire tetszik a ducati powercruiser téma....Ez viszont sokkal modernebb,és összeszedettebb,gyönyörü részletekkel,remélem nagy sikermotor lesz belöle!Az apollot nem az amerikai piacra gyártották,de tul vad és kezelhetetlen volt,ezért nem jutott el a sorozatgyártásig?vagy rasszul tudom?

2010-11-07 11:08:59

Akkor lehet ekem nincs izlésem... Nekem nagyon bejön...

2010-11-05 22:54:22

Egy monstert vagy egy 916-ot bármikor szívesen betolnék a garázsba, de ez bazze, egyszerűen egy ocsmány fejetlen gnóm.

2010-11-05 21:38:30

Hmmm... Az álmodozásból már kinőttem, pénzem nincs rá, a motorozásában is az a legjobb, mikor a mátraházi parkoló közönségének egyszerre csattan az álla a betonon..

2010-11-05 19:09:15

Egyedi az biztos de szerintem nem olyan szép. Na és persze egy személyes. De a hátsó lámpa az nagyon jó!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati Diavel

údaje

Hengerűrtartalom: 1198,4 cm3

Max. teljesítmény: 162 LE (119 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 127,5 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 265 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 240/45 ZR 17

Tengelytáv: 1590 mm

Hossz: 2257 mm

Végsebeség: 250 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár