hirdetés
2009-03-12 09:43:11 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Nagyon jól kezdődött az idény a Yamahának. Miután a szuperbike vb idénynyitóján egyből győzött a Yamaha újonca Ben Spies, a leghíresebb amerikai motorkerékpárversenyen, a Daytonai 200 Mérföldesen is Yamaha siker született. Az amerikai Ben Bostrom révén 1998 után diadalmaskodott ismét a Yamaha, amely 19. alkalommal nyerte meg a floridai viadalt. A 35 éves Bostrom a 43. győztese az 1937 óta létező versenynek.

hirdetés
Mindenidők egyik legnagyobb változása zajlott le idén a Daytonai 200 Mérfölesen. Hiszen Amerika első számú motorversenye tele volt újdonságokkal. A versenyt először rendezték pénteken – eddig szombaton vagy vasárnap voltak a viadalok. A 75 fős mezőnyben már mindenki Dunlop gumikat használt – a szuperbike vb-hez és a MotoGP-hez hasonlóan már Amerikában is egygumiszállítós rendszer van az idei szezontól. A versenyen idén már egy új kategória, a Daytona Sportbike géposztály debütált – a Daytona Sportbike-ban 600 köbcentiig négyhengeres, 675 köbcentiig háromhengeres, 1200 köbcentiig kéthengeres motorok szerepelhetnek. Amerikában szupersport-plus kategóriának is hívják az új géposztályt. Míg a legnagyobb újdonságot az jelentette, hogy első ízben éjszaka, kivilágított pályán tartották meg a Daytonai 200 Mérföldest! Az újdonságok Ben Bostromnak feküdtek a legjobban, hiszen a pole pozícióból rajtolva, az 5. próbálkozásra végre megnyerte a legendás versenyt.

Bostrom egy felejthetetlen befutó végén tudott diadalmaskodni, azonban kár, hogy elég botrányosra sikeredett az első villanyfényes Daytonai 200 Mérföldes. Sok volt a baleset, kevés volt a néző, de a legnagyobb gond a szervezéssel volt. Előbb egy kanyarban elromlott a világítás, majd az időmérő-berendezéssel és az eredményjelzővel is óriási gond volt. Így fordulhatott elő, hogy a hivatalosan 57 körből álló verseny csak 55 körös volt. Azaz nem lehet tudni, hogy a motorosok teljesítették-e a 200 mérföldes távot!

A 36. körig minden rendben ment – idén 2004 után ismét a régi, 3.56 mérföldes daytonai pályát használták a motorosok. A verseny elején egy hatfős élboly csatázott egymással. A yamahás Bostrom, Josh Herrin és Joshua Hayes, a suzukis Jason DiSalvo és Martin Cardenas, valamint a Buell versenyzője, Daniel Eslick viaskodott az első helyért. A hatos csoport aztán ötösre olvadt, mivel Eslick áramvonalidoma leszakadt. A boxkiállás után a 69. helyre állt vissza, feljött a 13. helyig, amelyet elvettek tőle, mivel diszkvalifikálták. A safety-car alatt többször is előzött. A 36. körben Hayes 5 másodperces előnnyel vezetett Bostrom előtt, amikor is az egyik sikán sötétbe borult. Ezek után pedig a káosz uralkodott el. Két súlyos bukás történt, kétszer bejött a safety-car, elromlott az időmérő-berendezés, míg 48 percen keresztül piros zászlóval leintették a versenyt. Aztán a 49. körben végre újrarajtoltatták a viadalt. A hatkörös sprintversenyben ismét Bostrom, Herrin, Hayes, DiSalvo és Cardenas volt a főszereplő. Előbb Hayes és DiSalvo vezetett. Hayes aztán az 52. körben elesett, míg az 53. körben Bostrom vette át az irányítást. Amelyet a célig meg is őrzött. Bostrom 0.551 másodperc előnnyel nyert csapattársa, Herrin előtt.

A korábbi szuperbike vb-menő Bostrom – 2000-2002 között és 2005-ben volt tagja a vb-nek, amelyben 7 futamgyőzelmet jegyzett és volt vb-bronzérmes is – az 1998-as amerikai szuperbike bajnoki címe, a 2003-as amerikai szupermoto bajnoki elsősége és a 2008-as amerikai szupersport bajnoki trófeája után végre megnyerte a Daytonai 200 Mérföldest is. Bostrom gyári hondásként egyszer sem tudott győzni Daytonában – 2004-ben kuplunggondok miatt kiállni kényszerült, 1998-ban az 5., 1999-ben a 4. helyen zárt, míg 2003-ban úgy lett második, hogy csak 69 ezredmásodperccel kapott ki - , viszont a Yamahával első nekifutásra egyből diadalmaskodni tudott. A Yamaha YZF-R6 is első ízben lett a legjobb Daytonában, míg a Yamaha - amely a 200 Mérföldes legsikeresebb márkája - 1972, 1973, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1986, 1990, 1993, 1997 és 1998 után nyert ismét.

Számos korábbi daytonai győztesnek viszont nem sikerült az idei verseny. Az ötszörös daytonai győztes, a kanadai Miguel DuHamel egy kör hátrányban csak a 16. helyen zárt – DuHamel 1990 után versenyzett ismét Suzukival. A 2006-os nyertes Jake Zemke a 11., a 2007-es első Steve Rapp a 12., míg a 2008-as győztes Chaz Davies a 7. helyen végzett.
Címkék:  daytona 200 , Ben Boston




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár