hirdetés
2009-01-09 14:30:38 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Megállapították az argentin hatóságok, hogy a francia Pascal Terry halálát tüdőödéma okozhatta. A motoros halálával kapcsolatban azonban még sincs minden tisztázva, hiszen sok minden arra utal, hogy a szervezők nagyon sokat hibáztak a versenyző keresésekor.

hirdetés
Amikor szerda hajnalban megtalálták a francia Pascal Terry holtestét, semmi jel nem utalt arra, hogy balesetet szenvedett volna. A testen nem voltak sérülés nyomok, a kiszáradás jelei sem mutatkoztak, míg egy árnyékos helyen, sisak nélkül a víz- és az ételkészlete közelében ült az 50 éves motoros. A boncolás során végül azt állapították meg, hogy a legnagyobb valószínűség szerint étkezés közben jött rá a fulladásos roham és a fulladás közben kapott tüdőödémát, amely szívleálláshoz vezetett. Ezt a tényt bizonyítja, hogy a tüdejében vizenyőt találtak. Pascal Terry esete mégis furcsa, hiszen a keresése nem volt tökéletes. A motoros még vasárnap 12.30-kor jelezte a szervezőknek a műholdas helyzetmeghatározó rendszeren, az IRITRACK-on keresztül, hogy elfogyott a benzine, majd egy újabb jelzésen már azt jelezte, hogy kapott valamennyit egy versenyzőtársától. A műholdas követőrendszer viszont azt mutatta, hogy Terry mégsem indult el. Ezt követően 18.38-kor és 19.14-kor a szervezők újra hívni próbálták Terryt, sikertelenül. Míg 17.13-kor a Dakar párizsi központja vészjelzést kapott a motorostól. Ezt követően viszont sajnálatos módon hibát hibára halmoztak a szervezők. A Dakar párizsi központja nem tájékoztatta időben az argentínai szervezőket Terry vészjelzéséről, amiért későn kezdték meg a keresését. Ráadásul a szervízkamion nem találta meg hétfő hajnalban Terryt azon a helyen, amelyről a motoros leadta az IRITRACK-on a jelzését. A rossz információcsere miatt pedig az argentin rendőrség is csak későn kezdett a keresésbe. Csak hétfőn délután indult meg a kutatás, amely hétfő este vált riadóvá. Kedden azonban egy még nagyobb hibát követtek el a szervezők. Terryt összetévesztették egy másik motorossal, azt hitték, hogy megérkezett a 4. szakasz célállomásába, amiért leállították a keresését. Amelyet csak többórás csúszás után kezdtek újra és amelynek a végén szerda hajnalban 2 óra 10 perckor végül rábukkantak az élettelen Terryre. A szervezők hibáját Julio Acosta, a helyi rendőrfőnök is megerősítette: „Ha a rendőrséget előbb figyelmeztették volna, ha előbb kezdhette volna meg a keresést, akkor a legnagyobb valószínűség szerint meg lehetett volna menteni a francia motorost!”




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár