hirdetés
2009-01-14 13:06:37 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A Dakar történetében semmi meglepő nincs abban, ha egy nagynevű motoros két kerékről átpártol az autósokhoz. Elég megemlíteni négy korábbi motoros győztest, a francia Hubert Auriolt és Stephane Peterhanselt, az olasz Edi Oriolit, a spanyol Joan Romát, akik az autósoknál is sztárok lettek. A motoros sztárok közül idén a spanyol Isidre Esteve Pujol költözött át az autósokhoz. Ám ő nem önszántából, hanem kényszerből hagyott fel a motorozással. Hiszen a korábbi gyári KTM-es 2007-ben lebénult!

hirdetés

    A 37 éves Isidre Esteve Pujol közel egy évtizedig az egyik legnagyobb névnek számított a terepraliban. A Tunézia és a Marokkó-Ralit 2-2 alkalommal, a Desert Challenge Ralit egyszer, míg a Baja Aragont 6-szor nyerte meg. A Dakaron is sztár volt, amelyen 10 alkalommal indult. Sokszor szenvedett balesetet, ki kellett venni a lépét is, de számos sikert is elért a gyári KTM csapat tagjaként. A 2006-os balesete előtt az egyik fő esélyese volt a Dakarnak. 2001-ben és 2005-ben a 4. helyen zárt, míg 8 szakaszgyőzelemmel büszkélkedhet. Nagyon sokan úgy gondolták, hogy Joan Roma és Marc Coma után ő lehet majd a harmadik spanyol motoros győztese a Dakarnak. Isidre Esteve Pujol tervei azonban 2007. március 24-én a spanyol tereprali bajnokság nyitófutamán, a Baja Almanzorán örökre meghiúsultak. Az egynapos viadalon izgalmas párbajt folytatott a győzelemért Comával, de 50 kilométerre a cél előtt súlyos balesetet szenvedett. Ráhajtott egy sziklára és szerencsétlen módon pont a hátára esett. Életveszélyes állapotba szállították kórházba. Túlélte, de mivel két gerinccsigolyája eltört, örökre lebénult deréktól lefelé. Isidre Esteve Pujol azonban a végzetes sérülése ellenére sem került ki a motoros és a terepralis világból. Pontosan egy év óta ő a leghíresebb spanyol motokrossz pálya igazgatója Bellpuigban, azaz van dolga a motokrossz vb egyik legpatinásabb pályájának a vezetésével. Míg a terepraliban új életet kezdett és elkezdte az autós karrierjét. A spanyol tereprali bajnokságban 2008-ban mutatkozott be, míg idén először négy keréken akarja meghódítani a Dakar-ralit. Isidre Esteve Pujol ugyanúgy egy dél-koreai SsangYong terepjárót vezet, mint a spanyol bajnokságban.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár