hirdetés
2009-01-09 09:31:08 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

    A csütörtöki nap történései nagyban függtek a szerdai eseményektől, míg a rossz időjárás és a miatta kialakult megváltozott terepviszonyok is nagyban meghatározták a verseny menetét és programját. Szerdán éjszaka 37 autós, motoros, quados és kamionos egy hatalmas vihar, egy özönvízszerű nyári eső és jégeső miatt beragadt az argentin fekete homokdűnékben. Az éjszaka folyamán őket kellett kimenteni! Emiatt a csütörtöki rajt két órával később kezdődött: az első motoros nem 6:35-kor, hanem 8:35-kor indult el. A szélsőséges időjárás azonban a 6. szakaszt is megpecsételte. Egy megáradt folyó miatt drasztikusan le kellett rövidíteni a szelektív szakasz hosszát. 395 kilométer helyett csak 178 kilométer volt a táv! Amelyen a 35 éves gyári KTM-es, a francia Red Bull KTM tagja rajt-cél győzelmet aratott. Despres-nek ez a győzelem óriási megkönnyebbülés volt, hiszen a verseny első 5 napján a favoritok közül ő volt a legszerencsétlenebb. Három nap a saját hibáján kívül nem tudta megmutatni az igazi tudását. Háromszor gumigondjai voltak, egyszer egy fémlap, egyszer szög miatt lett defektes, míg egyszer az első villájával voltak problémái. Csütörtökön azonban a verseny alatt először tökéletesek voltak a Pirelli mousse-gumijai, a White Power lengéscsillapítókkal sem volt gond, amiért Despres megmutathatta, hogy még miért hisz abban, hogy győztes lehet január 18-án. Despres azonban nagyon jól tudja, hogy a tervét nem lesz könnyű megvalósítania. Az éllovas Marc Coma és a spanyol Repsol KTM csapat ugyanis csütörtökön is jelezte a magabiztosságát. Coma semmit sem kockáztatva lett második, míg Jordi Viladoms, Coma segítője, szintén nagyon magabiztosan a harmadik helyen végzett. A csapatmunka mellett Coma a tetemes előnyében is bízhat. Coma megint több mint 40 perccel vezet az összetettben az amerikai Jonah Street előtt – a szerdai győztes csütörtökön a 11. helyen végzett -, míg Despres hiába jött fel a tabella 7. helyére, még mindig több mint másfél órával van lemaradva Coma mögött.

    Dési Jánosnak viszont minden a tervei szerint alakul. Csütörtökön is nagyon meggyőzően és megbízhatóan motorozott. Elkerülték a nagyobb technikai gondok. És továbbra is ő a középmezőny egyik meghatározó tagja. A 40. helye a nehéz terepviszonyok között nagyon jónak számít, míg az összetettben csak három helyet csúszott vissza. Az erőviszonyok azonban napról napra változnak, tehát a 32. helyen található magyar enduros még bőven beférhet a legjobb harmincba.


hirdetés





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár