hirdetés
2009-01-13 10:23:17 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A 31. Dakar mezőnye hétfőn beért a világ legszárazabb sivatagjába, az Atacamába. A szárazságot a 43 éves holland Frans Verhoeven bírta a legjobban, hiszen begyűjtötte az idei 2. szakaszgyőzelmét. Dési János is nagyon elégedett lehet. Bár kétszer is bukott, mégis a 44. helyen végzett. Azaz az összetettben egy hellyel előrébb léphetett.

hirdetés

    A Dakar 9. szakasza nagyon eseménydús volt. Az események már a rajt előtt elkezdődtek. A verseny egyik főszereplője és szakaszgyőztese, a KTM-es amerikai Jonah Street bejelentette, hogy egy csuklósérülés miatt inkább feladja a versenyt! A 37 éves motoros még hétfőn bukott és olyan súlyosan megsérült, hogy az összetettbeli 4. helyről nem tudta folytatni a viadalt. A mezőny tehát Street nélkül vágott neki a 9. szakasznak, amely rövidebb volt az eredeti távnál. A szervezők bejelentették, hogy 18.9 kilométerrel lerövidítik a szelektív szakasz hosszát. 449 kilométer helyett csak 430 kilométert kellett megtenni a nagyon változatos tájon. Hétfőn a vasárnapi 8. szakaszhoz hasonlóan voltak veszélyes hegyi szakaszok, voltak nagyon nehéz navigációs részek, a motorosoknak kősivatagban is bizonyítani kellett, míg a nap végén a mezőny megérkezett a homoksivatagba, a hatalmas dűnék közé. A nehéz körülmények között a francia David Fretigné és a chilei Francisco Lopez tűnt nagyon magabiztosnak. Az első három ellenőrzőpontnál Fretigné a 450-es Yamahájával mindenkinél jobb volt, ám az utolsó előtti ellenőrzőpontnál már a 690-es KTM-et használó Lopez állt az élen. Az utolsó ellenőrzőpontnál, a 399. kilométernél viszont már Verhoeven volt a leggyorsabb, aki az utolsó 30 kilométeren még inkább felgyorsult és január 4. után ismét szakaszgyőzelmet ünnepelhetett. Verhoeven a 33. helyről rajtolva tudott győzni! A holland ezzel az összetettben a 10. helyről feljött a 8. helyre. Fretigné a második, Lopez viszont csak az ötödik lett. Ennek két oka van. Lopez elvesztette az ellenőrzőkártyáját, amiért 5 perc időbüntetést kapott. Míg a hajrában elromlott a benzinszivattyúja, amiért meg kellett állnia és csak egy néző segítségével tudott tovább indulni. Lopezt 6 liter benzin mentette meg attól, hogy Street sorsára jusson!
A Dakar éllovasának, Marc Comának is voltak gondjai. Kuplunggondok miatt esélytelen volt a szakaszgyőzelemre, míg a 3. helyéért elsősorban csapattársának, Jordi Viladomsnak mondhat köszönetet. A 3. ellenőrzőpontnál a saját motorjának az alkatrészeit adta oda Viladoms Comának! Igaz ebben semmi meglepő nincs, hiszen Viladomsnak ez a dolga. Őt azért szerződtették, hogy mindig és mindenben segítse Comát. Aki hétfőn csak két percet vesztett el az összetettbeli előnyéből. Coma 1 óra 4 perccel vezet Fretigné előtt. A harmadik helyezett Cyril Despres ellenében viszont újabb 1 perccel növelte az előnyét. A kétszeres Dakar-győztesnek a navigációs részeken voltak problémái, amiért túl sok időt elvesztett a szakasz elején és csak a 4. helyen érkezett be. Despres-ről egyébként nagyon sokáig nem lehetett tudni semmit hétfőn. Egyszerűen a műholdas helyzetmeghatározó berendezése, az IRITRACK nem működött megfelelően. És ez nem csak Despres esetében volt így! Ugyebár ez azért nagyon furcsa, mert a francia Pascal Terry halálában is nagy szerepe volt annak, hogy az IRITRACK-ja nem megfelelően működött. A motoros még január 4-én tűnt el, a holttestét pedig csak január 7-én találták meg.

    Dési Jánosnak is voltak gondjai. A január 7-ei 5. szakasz után ismét elesett a motorjával. Ráadásul nem is egyszer, hanem kétszer is! A magyar enduros azonban kétszeresen is megúszta a balesetét. A KTM-je kibírta a bukásokat, míg a mezőny egyetlen magyarja sem sérült meg komolyabban. Dési három nap után ismét az első 50-ben végzett, aminek köszönhetően a 34. helyen található az összetettben.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár