hirdetés
2009-01-12 09:08:16 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A szombati pihenőnap után vasárnap egy hegyi szakasszal folyatódott a 31. Dakar-rali. A kanyargós, nagyon gyors és csúszós hegyi utakon Cyril Despres volt a legjobb, aki ezzel az idei második szakaszgyőzelmét gyűjtötte be. Az éllovas Marc Coma az egymás utáni harmadik szakaszon is második lett, amelynek köszönhetően első ízben immár több mint egy órás előnyre tett szert az összetettben. A mezőny egyetlen magyarjának, Dési Jánosnak nem igazán feküdt a hegyi pálya. Az 58. helye az idei legrosszabb eredménye.

hirdetés
    A vasárnapi nap olyan volt, mint a világ leghíresebb hegyi viadala, az amerikai Pikes Peak. A szakasz nagy sebességű volt. A talaj nagyon csúszós volt, hiszen szinte korcsolyáztak rajta a motorosok. Az állandó fékezések és kigyorsítások miatt nagyon kellett összpontosítani, míg a gumikra különösen figyelni kellett. A szakasz első számú jellegzetessége azonban a rengeteg kanyar volt, amelyekben nagyon könnyű volt hibázni. Hiszen könnyen ki lehetett sodródni, mint a Sziklás-hegységben megrendezett Pikes Peaken. Két óriási különbség azonban mégis volt az amerikai verseny és a 31. Dakar 8. szakasza között. Amíg a coloradói viadalon a táv 19.9 kilométer, addig vasárnap az össztáv közel 650 kilométer volt, amelyből a hegyekben zajló szelektív etap hossza 290 kilométert tett ki! Azaz közel 300 kilométeren át kellett koncentrálni a nagyon kanyargós hegyi utakon. A másik nagy differencia pedig a kanyarok számában volt. A Pikes Peaken 156 kanyar található, ellenben vasárnap 2000 kanyarral kellett megbirkózniuk a motorosoknak! A hegyekben négyen feladták – összesen már 75 motoros állt ki - , míg a szakasz legjobban Despres-nek feküdt.

    Despres nem tehet mást! Ha győzni akar az első dél-amerikai Dakaron, akkor folyamatosan támadnia kell, hogy minél inkább feljebb zárkózzon az összetettben. Nos vasárnap kétszeresen is sikerült ezt megvalósítania. Bár a Dakar kétszeres győztese elégedettebb lett volna, ha még nagyobb hátrányt ledolgozott volna az éllovas Marc Comával szemben. Despres vasárnap ugyanúgy rajt-cél győzelmet aratott, mint a csütörtöki 6. szakaszon. Azaz már 18 szakaszgyőzelme van a Dakarról. Despres ezzel az összetettben már feljött a 3. helyre. Emlékezzünk, hogy az 1. szakasz után csak a 22. helyen állt! A Comával szembeni hátránya azonban még mindig több mint másfél óra. Nagyon sok! Jól tudja ezt Coma is, aki épp ezért szokásának megfelelően vasárnap sem kockáztatott semmit. A saját versenytempóját diktálta csak, kímélte a kiszámíthatatlan Pirelli mousse-gumijait, de még így is nagyon magabiztosan tudott második lenni. Coma eddigi terve tehát tökéletesen bevált. A Dakar 2006-os győztese fölényes előnnyel akart belépni az Atacama-sivatagba, ahol hétfő és szerda között biztos, hogy még izgalmasabb Coma-Despres párbajt láthatunk.

    A 8. szakaszon a két másik gyári KTM-es, Alain Duclos és Jordi Viladoms is elégedett lehet. Duclos idén először tudott bekerülni a legjobb tízbe: vasárnap a 4. helyen zárt. Míg Viladoms annak ellenére tudott a 6. helyen végezni, hogy 20 perces időbüntetést kapott sebességtúllépés miatt. Viladoms 140-es tempóban érkezett meg egy faluba, pedig lakott területen a Dakaron is kötelező az 50. Viladomsnak azonban még ez is belefért, hiszen az összetettben még így is előrejött a 6. helyre. Az amerikai Jonah Streetnek ellenben nem volt jó napja. Blokkot kellett cserélnie a KTM-jében, amiért 15 perces időbüntetést kapott. A korábbi szakaszgyőztes csak a 29. helyen érkezett be vasárnap, amiért a tabellán már csak a negyedik. A holland Frans Verhoeven, aki szintén nyert idén etapot, még rosszabbul járt. Csak a 33. helyen értékelték. Verhoeven visszaesett az összetettben a 10. helyre, míg Comával szemben már 2 óra 22 perc a hátránya.

    Dési Jánosnak is voltak gondjai. A nehéz hegyi szakaszon többször majdnem elesett, ami miatt inkább a kockázatmentesebb motorozást választotta. A kevesebb kockázatvállalás az 58. helyig volt elegendő. A magyar enduros eddigi legrosszabb eredménye egy 55. hely volt az első napról. Dési összetettbeli helyezése ennek ellenére nem változott. Az Atacama-sivatagnak a 35. helyről vághat neki.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár