hirdetés
2009-01-17 08:54:21 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A 6., a 8. és 12. szakaszhoz hasonlóan az utolsó előtti, 13. szakaszon is egyszemélyes Cyril Despres-show volt a 31. Dakaron. Azaz a kétszeres Dakar-győztes pénteken is rajt-cél győzelmet aratott. A francia karrierjének a 20. Dakar-szakaszgyőzelme mégis keserédes volt. A végső siker ugyanis a legnagyobb valószínűség szerint a nagyon kiegyensúlyozott spanyol Marc Comáé lesz. Coma pénteken idén ötödszörre lett második és az összetettbeli előnye az utolsó etap előtt 1 óra 28 perc Despres-vel szemben! Dési János viszont nagyon örült pénteken. Két nagyon nehéz nap után a nagyon előkelő 31. helyen végzett, amely az idei legjobb szakaszeredménye.

hirdetés

    Despres sok minden miatt örülhetne. Immár ő gyűjtötte be a legtöbb szakaszgyőzelmet az idei Dakaron a motoros mezőnyben. A KTM neki köszönhetően már 151 szakaszgyőzelemmel büszkélkedhet a Dakarról – a második legeredményesebb Yamahának 127 szakaszgyőzelme van. A francia Stephane Peterhansel és Hubert Auriol, a spanyol Jordi Arcarons mellett ő a 4. motoros a Dakaron, aki legalább 20 szakaszon nyert. A hatszoros motoros győztes Peterhansel 33, a négyszeres második Arcarons 27, míg a kétszeres motoros nyertes Auriol 24 szakaszon volt a legjobb. Despres mégis sokkal inkább csalódott, mint elégedett. Tényleg nagyon gyors volt pénteken – a szakaszon kevés volt a navigáció és főleg a nagysebességű részek voltak fölényben, ez nem véletlen, hiszen az Argentin Rali útvonalán haladt a mezőny - , ám az összetettben csak alig tudott lefaragni a hátrányából. Ennek elsősorban két fő oka van. A legfontosabb természetesen az éllovas Marc Coma. Coma pénteken is elsősorban arra ügyelt, hogy nagyobb hibát ne kövessen el és hogy kímélje a KTM-jét. Azaz Coma csak védekezett Despres ellenében, de a visszafogottsága, az óvatossága ellenére mégis a 2. helyen zárt! Coma nem hajtott és így is csak 1 perc 45 másodpercet kapott. Comán kívül az idei sokadik szakaszmódosítás illetve szakaszlerövidítés is Despres ellen dolgozott. A hatalmas esőzések miatt az előzetesnél sokkal rövidebb volt a szakasz össztávja valamint a szelektív szakasz hossza is. Eredetileg 830 kilométeres lett volna a pénteki nap, amelyből 545 kilométer lett volna a szelektív. Ehelyett pénteken 411 kilométert kellett motorozni, a mért szakasz pedig csak 220 kilométer volt! A pénteki már a 7. szakasz volt idén, amelyet valamilyen formában módosítottak a szervezők!

    Dési Jánosnak is nagyon feküdt a gyors, kanyargós, erőnlétileg megterhelő 13. szakasz. Ráadásul nagyon motivált is volt az elmúlt két szakasz bonyodalmai ellenére. Az egyre fáradtabb honfitársunk tökéletesen motorozott, amit a 31. helye bizonyít a legjobban. A KTM-es magyar ezzel az összetettben is előrébb jött két hellyel. A szombati utolsó nap előtt a 63. helyen áll a tabellán.

    A mezőny hivatalosan vasárnap ér célba, de akkor már nem lesz etap, csak örömmotorozás az argentin fővárosban Buenos Airesben, ahol egy nagyszabású ünnepségen, egy fiesztán fogják ünnepelni a győztest, valamint mindazokat, akik teljesítették a 31. Dakart.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár