hirdetés
2009-01-06 12:36:47 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A 31. Dakar-rali egyik legnagyobb nevű újoncának, a 35 éves japán Takuma Aoki számít. Akinek az indulása igazi szenzáció.

hirdetés
Ugyebár az egykori motoros sztár 1998-ban lebénult, ám pár éve új karriert kezdett az autósoknál. A három Aoki fivér középső tagja Takuma Aoki – a 38 éves Nobuatsu Aoki a Suzuki tesztpilótája, a kétszeres világbajnok 33 éves Haruchika Aoki pedig már abbahagyta a motoros pályafutását - , aki a 90-es években az egyik legnagyobb reményű japán gyorsaságizó volt. A hondás nyert futamot a szuperbike vb-n 1996-ban, míg 1997-ben az első teljes 500-as szezonjában négy éremmel a nagyon előkelő 5. helyen végzett. 1998-ban azonban egy japán teszten egy csapásra kettétört a karrierje. Olyan súlyosan megsérült a gerince, hogy az amerikai Wayne Rainey-hez hasonlóan örökre tolószékbe kényszerült. Aoki ezt követően továbbra is a Honda alkalmazottja maradt. Részt vett olyan autók és motorok tervezésében és kifejlesztésében, amelyek kifejezetten mozgássérülteknek készültek. Aztán 2007-ben Aoki újra elkezdett versenyezni. Méghozzá az autósoknál. 2007-ben a thaiföldi rali bajnokság néhány futamán indult, majd 2008-ban az Ázsiai Tereprali bajnokság állandó tagja lett, ahol a 18. helyen zárt az összetettben. Takuma Aoki a széria dízel kategóriát megnyerte! Az autós sikerek pedig olyannyira felbátorították az egykori motoros sztárt, hogy idén már benevezett a Dakarra is. Egy olyan ISUZU D-Max-szal versenyez, amellyel pár éve a svájci Formula-1-es menő, a szintén tolókocsis Clay Regazzoni is autózott. Aoki már régóta tervezte a Dakaron való indulását, ezt bizonyítja, hogy 2004-ben direkt elutazott Franciaországba, hogy megnézze a verseny rajtját.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár