hirdetés
2009-01-11 12:17:02 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Hat nap Argentína után a Dakar-rali pénteken megérkezett Chilébe. Az első chilei szakaszon pedig egy chilei motoros, a 34 éves Francisco Lopez lehetett nagyon boldog. Még csak a második Dakarján indul, de már megszerezte az első szakaszgyőzelmét. Az éllovas Marc Coma is nagyon elégedett lehetett, hiszen már több mint 51 perccel vezet. Dési Jánosnak viszont nem ment annyira, mint ahogy megszoktuk tőle: az 53. helyen végzett.

hirdetés

    Pénteken a szervezők ismét könnyített szakaszt rendeztek. Úgy gondolták, hogy a csütörtöki etap túl kemény volt, amiért a 7. szakaszt is lerövidítették. Míg a kamionosoknak törölték a szakaszt. A szelektív szakasz hossza nem 419, hanem csak 243.36 kilométeres volt. A szakasz tényleg nem volt hosszú, míg a nehézségek tekintetében eltértek a vélemények. A 7. szakasz leginkább egy enduro viadalra hasonlított, ahol a talaj főleg sáros részekből állt. Pénteken pedig már belekóstolhattak az idei Dakar első számú újdonságába is a motorosok. Hiszen megérezhették, hogy milyen a hegyi motorozás. Pénteken voltak olyan részek, ahol 3000 méter magasan haladtak át az Andokban. A hegyi levegő, az új környezet a 2006-os 450-es tereprali világbajnoknak, Francisco Lopeznek feküdt a legjobban. Az etap első felében még az éllovas Marc Coma diktálta az iramot, de a szakasz második részében már Lopez vette át az irányítást. Pedig a hajrában Coma és a szintén gyári KTM-es Cyril Despres mindent megpróbált. Coma második, Despres harmadik lett. Coma mégsem volt egy cseppet sem csalódott. A spanyol az összes nagy riválisát, az amerikai Jonah Streetet, a francia David Fretignét és Despres-t megelőzte és újabb 11 perccel növelte az összetettbeli előnyét. Coma már nem 40, hanem több mint 51 perccel vezet Street előtt. Street pénteken a 8. helyen zárt. Coma azonban tudja, hogy még mindig csak részsikereket ért el. Ráadásul az első dél-amerikai Dakar legnehezebb része majd csak a szombati szünnap után érkezik. Vasárnap és kedd között három chilei szakasz jön, ahol lesznek hegyi szakaszok és sivatagi szakaszok. Ez a három nap biztos, hogy döntő jelentőségű lesz a győzelem sorsát illetően.

    Coma csapattársa, Jordi Viladoms és Dési János számára azonban már az első chilei szakasz is nehéz volt. Viladomsnak gumigondjai voltak és csak a 10. helyen zárt. Míg a mezőny egyetlen magyarjának sem feküdt a pénteki etap. Dési a 2. és a 6. szakasz között mindig benne volt a legjobb 50-ben. Pénteken azonban csak az 53. helyen értékelték, ami miatt az összetettben három helyet esett vissza. A 35. helyen várja a folytatást vasárnap. 69 motorosnak viszont már nem lesz folytatás, hiszen pénteken újabb 15 motoros esett ki a versenyből.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár