hirdetés
2009-01-06 09:38:12 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A Dakar harmadik napján a gyári KTM-es Marc Coma megszerezte a második szakaszgyőzelmét, aminek köszönhetően az összetettben is növelte az előnyét. Dési János is elégedett lehet, hiszen vasárnap után hétfőn is a 39. helyen zárt, aminek köszönhetően az összetettben előrejött a 35. helyre. A 3. szakasz nagy vesztese Cyril Despres volt. A gyári KTM-esnek ismét gumigondjai voltak, amiért már több mint másfél órával van lemaradva Comától.

hirdetés
    Három versenynap után nyugodtan kijelenthető, hogy a gumik döntő jelentőségűek az első dél-amerikai Dakaron. Erről leginkább a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres-t kell megkérdezni. Szombaton a tömlős Pirelli gumikkal voltak óriási gondjai, míg hétfőn a Pirelli mousse-gumijaival voltak hatalmas problémái. Egyszerűen lutri a gumiválasztás. Főleg a gyári KTM-eseknek! Amíg Coma és Jordi Viladoms tömlős gumijai végig bírták a lerövidített, de még így is nagyon hosszú hétfői speciált – az eredeti 616 kilométer helyett 551 kilométer volt a szelektív etap, míg az összekötő szakaszok hossza 78 helyett 143 kilométer volt - , addig Despres-nek megint nem volt szerencséje a mousse-gumival sem. Amíg szombaton defektes lett a hátsó tömlős gumija, addig hétfőn a hátsó mousse-gumi egyszerűen nem bírta a terhelést. Pedig az első ellenőrzőpontnál még Despres vezetett, Coma pedig csak a 6. helyen haladt. A 2. ellenőrzőpontnál, a 434. kilométernél viszont Despres-nek már félóra hátránya volt, amely az utolsó 117 kilométeren több mint egy órára növekedett. Az ok: a Pirelli mousse-gumija túlmelegedett, eldeformálódott és bedagadt, amiért Despres nagyon sokáig csak 60 kilométer/órával tudott menni. Aztán a negyedik gyári KTM-es, Alain Duclos segített Despres-nek, odaadta a saját hátsó gumiját, de Despres még így is csak a 47. helyen tudott beérkezni. Azaz az összetettben visszaesett a 12.-ről a 21. helyre! Despres mellett még a vasárnapi szakaszgyőztesnek, a holland Frans Verhoevennek volt fekete hétfője. A KTM-es csak a 13. helyen érkezett be, amiért az összetettben a 2. helyről visszacsúszott a 17. helyre.
    Comának és Viladomsnak ellenben jó napja volt. Coma a gyors, köves szakaszon, ahol helyenként bezavart a 80 kilométer/órás szél is, nagyon magabiztosan diadalmaskodott. Coma az összetettbeli előnyét 26 perccel növelte! Viladoms a 3. helyen zárt, amellyel már a 6. helyen található a tabellán. A norvég Pal Anders Ullevalseter is nagyon elégedett lehet. A KTM-es második lett, amellyel az összetettben már feljött a 3. helyre. A yamahásoknál is nagyon jó a hangulat. Hiszen a 450-es Yamahák nagyon jól bírják a 690-es KTM-ekkel szemben. Az első tízben három yamahás található, míg a vezéryamahás David Fretigné a WRF450-nel nagyon megbízható, hiszen már második az összetettben Coma mögött.
A mezőny egyetlen magyarjáról, a KTM-es Dési Jánosról is csak jót lehet mondani. Megbízható, magabiztos és szerencsére elkerülik a nagyobb technikai gondok is. Az enduros vasárnap után hétfőn is a 39. helyen végzett. Ami azt jelenti, hogy az összetettben a 40. helyről felugrott a 35. helyig. Pedig az argentin szakaszok már egyre jobban kezdik kikezdeni a mezőnyt. Hétfőn 19 motoros adta fel, azaz alig három nap alatt 31 bukósisakos intett búcsút idő előtt a 31. Dakarnak.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár