hirdetés
2009-01-16 10:41:54 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Ha a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres formában van, akkor nagyon megy neki. A gyári KTM-es csütörtökön az idei harmadik fölényes szakaszgyőzelmét szerezte meg, azaz harmadszorra is rajt-cél győzelmet aratott. Feljött az összetettben a második helyre, ám tudja, hogy már elsősorban nem rajta, hanem az éllovas Marc Comán múlik a végső siker sorsa! Dési János is bizakodik még. Ugyan a számos időbüntetés miatt az összetettben visszacsúszott a 65. helyre, azonban neki már az is siker lenne, ha a célba érne az elmúlt napok nehézségei után.

hirdetés

    Ugyan a 12. szakasz volt az idei egyik legrövidebb etap – a szelektív szakasz eredetileg 253 kilométer lett volna, de egy nem rég feltárt régészeti lelőhely miatt egy 30 kilométeres részt levágtak belőle, a környezetvédők mellett a műemlékvédők, a régészek tiltakoztak leginkább az első dél-amerikai Dakar ellen - , azonban mégis az egyik legnehezebb szakasznak bizonyult. Az időjárás és a terepviszonyok nem kegyelmeztek, hiszen a hatalmas esőzések, az orkánerejű szél mellett a homok is óriási akadályt jelentett. A mezőny ugyan már elhagyta Chilét és az Atacama sivatagot, de Argentína is homokkal várta vissza a résztvevőket. A híres fehér homokkal, amely olyan mint a liszt, ráadásul a dűnék mérete is toronyházszerű volt. A csütörtöki nap volt a 31. Dakar utolsó igazán megerőltető szakasza, amelyen két nagyon tapasztalt sivatagi róka remekelt.
Despres-t semmi sem zavarta, úgy motorozott, mintha semmiféle akadály nem lett volna előtte. Egyszerűen tökéletes volt! Immár neki is három szakaszgyőzelme van idén, mint az éllovas Marc Comának, akinek 1 perc 23 másodpercet adott a 12. szakaszon. Egy nagy különbség mégis van kettejük között. Coma még mindig majdnem másfél órával vezet Despres előtt az összetettben! És már csak két nap van hátra! Túl sok! Főleg egy olyan Coma ellen, aki nagyon magabiztos. Coma csütörtökön is nagyon óvatos, megfontolt, számító, elővigyázatos és visszafogott volt. Semmi kockázatot nem vállalt be. De így is második lett! Despres mégis bizakodik, hiszen tudja, hogy 2007-ben már az ölébe hullott egyszer a győzelem. Két éve Coma több mint 52 perccel vezetett, ám két nappal a cél előtt egy baleset miatt kiesett és Despres-é lett a Dakar. A spanyolok azonban már úgy tesztek, mintha ez meg sem történt volna, mondván Coma már nem az a Coma. Lehet, hogy igazuk van!

    A spanyolok és Coma esélyeit David Fretigné fekete csütörtökje is növeli. Fretigné eddig várakozáson felül szerepelt a Yamaha WRF450-nel, amelynek nagyobb technikai gondjai sem voltak. Fretigné négy napig az összetett második helyén állt, azonban csütörtökön technikai problémái adódtak. Nem volt megfelelő a Yamaha blokkjának a kenése, amiért a francia közel 10 és fél perces hátránnyal csak a 6. helyen zárt. A tabellán pedig visszacsúszott a 3. helyre.

    A Dakar egyetlen magyarjának, Dési Jánosnak sem ment. Ráadásul kiderült, hogy a keddi szakasz sem sikerült neki! A magyar enduros a 10. szakaszon több GPS-ellenőrzőpontot kihagyott, amiért 8 óra 5 perces időbüntetést kapott. Azaz nem az előzetesen értékelt 32. helyen végzett, hanem csak a 102. helyen zárt. Ezzel a tabellán a 34. helyről visszaesett a 62. helyig. Csütörtökön pedig még hátrébb került. A 12. szakaszon ismét elvétett két GPS-ellenőrzőpontot, többször bukott is, szerelnie is kellett. Két óra büntetést kapott és így csak a 83. helyen végezhetett. Azaz immár az összetettben a 65. helyen található.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár