hirdetés
2008-08-13 12:41:43 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Avagy mi várható a Cseh Nagydíjon, és mi történt a nyári szünetben a versenyzőkkel.

hirdetés
A Cseh Nagydíj, amelyet idén 39. alkalommal rendeznek meg, hosszú évek óta egyet jelent a nyári szünet végével. A MotoGP egyhónapos, míg a 250 és a 125 öthetes vakáció után tér vissza. A Cseh GP-vel elkezdődik a vb hosszú hajrája, hiszen az elkövetkező 10 hétben 7 versenyt rendeznek meg a vb október 26-ai befejezéséig. A Cseh GP-n a hagyományoknak megfelelően nagyon sok lesz a technikai újdonság, míg a sérülések után sokan újra motorra ülnek. Azonban mégis lesz egy nagynevű hiányzó, hiszen a MotoGP 2006-os világbajnoka, az amerikai Nicky Hayden megsérült a vakáció alatt. A gyártók szövetsége, az MSMA viszont megtartja azt a tárgyalását, amelyen az esetleges jövőbeli új technikai szabályokról fognak vitázni. A vb-t rendező Dorna szeretné ugyanis, ha a nagyobb biztonság érdekében új gumiszabályok és új motorelektronikai szabályok lennének. Nem kizárt, hogy a Formula-1-hez hasonlóan minden gyártónak azonos motorelektronikát kell majd használnia a MotoGP-ben is.


Stoner revansot vehet, de Rossi biztos nem fogja könnyen megadni magát.

A nyári szünetben a motorosok zöme pihent vagy szórakozott. Ellenben a mérnökök nem kaptak szabadságot. A legnagyobb újdonságokkal a Suzuki és a Yamaha fog szolgálni a MotoGP-ben. A Suzuki végre elkészítette azt a motort, amelyet Loris Capirossi fejlesztett ki. Capirex – a háromszoros világbajnok Brnóban a nagydíjak számában beéri az örökranglistán a brazil Alex Barrost, hiszen ő is a 276. GP-jét fogja teljesíteni a vb-n – teljesen új futóművet és teljesen új motorelektronikát kap. A Yamaha még több újdonsággal érkezik. A vb éllovas Valentino Rossi számára a Yamaha teljesen új blokkot és motorelektronikát készített el. Amire szüksége is van a Doktornak, hiszen az elvesztett Amerikai GP után biztos, hogy a Ducati és Casey Stoner nagyon készül a visszavágásra. A technikai fölényben lévő Ducati új software-rel látta el Stoner gépét annak érdekében, hogy tavaly után ismét hengerelhessen az ausztrál világbajnok. A Cseh GP-n a legnagyobb várakozás a Rossi-Stoner csatát előzi meg. Az Amerikai GP után még inkább ellenfelek lettek – Stoner szerint Rossi szabálytalanságok árán tudott csak győzni - , míg a két rivális bombaformában van. Mindketten szeretik Brnót – Stonernek tavaly nem volt ellenfele, Rossi pedig már ötször nyert itt – és mindketten nagyon jó hangulatban töltötték a vakációt. Rossi Kaliforniában, Olaszországban és Ibizán strandolt. Míg Stoner kedvenc időtöltésével, az íjászattal kapcsolódott ki.


Dani Pedrosa

De nem csak Rossira és Stonerre kell odafigyelni. Két spanyol, a hondás Daniel Pedrosa és a yamahás Jorge Lorenzo, valamint az amerikai John Hopkins a sérülései után ül ismét motorra. Pedrosa csuklótörés miatt kihagyta a Német és az Amerikai GP-t is, amiért tetemes hátrányba került Rossival és Stonerrel szemben. Neki kötelező a minél jobb szereplés.


Jorge Lorenzo

Lorenzo Amerikában törte el a bal lábfejét és ő is szeretne végre hosszú idő után egy jó eredményt. Lorenzo májusban állhatott utoljára dobogón. A kawasakis Hopkins még a júniusi Holland GP-n törte el a lábát és 7 hét kényszerpihenő után láthatjuk ismét.


John Hopkins

Két hondásról is szót kell ejteni. A japán Shinya Nakano a Cseh GP-től kezdve immár megkapja a gyári Hondát. Tehát a vb-n immár három gyári hondás van. Akik közül Hayden nem lesz ott Brnóban.


Shinya Nakano már gyári Hondával indul Brnoban

A Kentucky Kölyök szórakozásképp elindult az X-Games-en Los Angelesben, ám a szupermoto viadalon megsérült a lába. Hayden 2004 után hagy ki nagydíjat.


Nicky Hayden

Természetesen a 250-ben és a 125-ben is fantasztikus izgalmak várhatóak, Már csak azért is, mert mindkét kategóriában biztosan új brnói győzteseket fognak avatni. A 250-ben a vb-éllovas Marco Simoncelli tovább akar menetelni. Mika Kallio és a KTM az évad első versenyeit akarja felidézni, ha ez sikerülne, akkor a KTM először nyerne a Cseh GP-n. Alvaro Bautista folytatni akarja a felzárkózását, azaz minél közelebb akar kerülni Simoncellihez és Kallióhoz.


Marco Simoncelli tovább szeretné növelni pontjai számát és megőrízni első helyét

A vb egyetlen magyar csapata, a Team Toth is nagyon készül. Hector Barbera végre meg akarja szerezni a magyar alakulat első nagydíjgyőzelmét! Tóth Imre viszont már azzal is elégedett lehetne, ha elrajtolhatna, hiszen hétfőn műtötték meg a jobb gyűrűsujját. Ha Tóth nem lenne ott Brnóban, akkor első ízben hagyna ki nagydíjat a vb-karrierje alatt. Tóth Imi a 2002-es bemutatkozása után egyetlen nagydíjat sem hagyott ki, azaz egymás után 107 GP-t teljesített. Remélhetőleg ez a sorozat nem szakad meg a hétvégén sem.


Reméljük, Tóth Imre sérülésre ellenére elindul a Cseh Nagydíjon

A három kategória közül a 125-ben van a legnehezebb dolguk az üldözőknek, hiszen a vb-éllovas francia Mike Di Meglio vezet a legnagyobb különbséggel. Di Meglio Brnóban növelni akarja az előnyét, hiszen azt szeretné, ha 1980 után ismét felhangozna a francia himnusz a 125-ös Cseh GP-n. Az üldözők mégis mindent meg fognak tenni a francia ellen Brnótól kezdve. Az olasz Simone Corsi végre érmes akar lenni a Cseh GP-n.


Talma a egyértelműen a győzelemre hajt, amire nagy esélye van

Talmácsi Gábor pedig végre győzni akar Brnóban! Ha ez sikerülne neki, akkor megismételné Drapál János 1971-es diadalát. Drapál 37 évvel ezelőtt a 250-ben volt a legjobb Szabó II László előtt.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár