hirdetés
2009-03-17 14:23:50 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az elmúlt csütörtök óta tudjuk, hogy idén biztosan nem lesz Magyar Nagydíj. Miután kiderült, hogy nem épülhet fel a tervezett időpontig, szeptember 20-ig az új Balatonring, a nemzetközi szövetség, a FIM nem tette át másik magyar pályára a futamot és egyszerűen törölte az idei naptárból a magyar versenyt. A magyar szurkolóknak nagyon rossz hír ez, azonban a MotoGP-t nem igazán rázta meg az, hogy 1992 után nem térhet vissza hazánkba.

hirdetés
Dorna
Elsősorban két okot szoktak felhozni, hogy miért nem lesz idén ismét Magyar GP. A gazdasági világválság és a hideg, csapadékos tél az első számú indokok. Amelyekre nagyon úgy tűnik, hogy számított a MotoGP jogtulajdonosa és szervezője a spanyol Dorna. Hiszen igazából nem lepte meg Carmelo Ezpeletát, a Dorna elnökét az a tény, hogy nem készül el időben a Balatonring. „A szerződés 2009-es vagy 2010-es dátummal számolt az első balatonringi versennyel kapcsolatban. A 2010-es dátum arra az esetre szolgált, ha a munkálatok nem fejeződnének be időben. Nekem javasoltak egy félmegoldást is: a pálya megépült volna, míg a többi kiszolgáló létesítmény nem. Ezt a megoldást azonnal elutasítottam, hiszen vagy egy teljesen kész pályának kell lennie, vagy pedig egy évvel elhalasztjuk a viadalt.” – nyilatkozta senor Ezpeleta, aki már a FIM döntés előtt bejelentette, hogy nem fogják helyettesíteni más nagydíjjal az elmaradt Magyar GP-t idén.


2010-ben lehet legkorábban magyar GP

Gyártók
A Magyar Nagydíj idei törlése benne volt a levegőben. Miután kiderült, hogy a Kawasaki már nem a gyári csapatával akar versenyezni idén, a gyártók szövetségének, az MSMA-nak több tárgyalásáról kiszivárgott az a hír, amely szerint idén nem 18, hanem kevesebb nagydíjat rendeznének meg. Egyszerűen a költségek csökkentése érdekében! Ez a híresztelés pedig igaznak bizonyult március 12-én. Miután a FIM és a Dorna az elmúlt csütörtökön közölte, hogy elmarad a Magyar GP, a gyártók, az MSMA nem tiltakozott ez ellen. Ráadásul bólintott arra is, hogy 2006 után ismét csak 17 fordulós legyen a gyorsasági motorkerékpáros vb. (Ugyanannyi, mint a Formula-1.) A FIM módosított naptárából egyébként csak a Magyar GP esett ki, míg a többi helyszín és időpont változatlan maradt. Azaz szeptemberben csak egyetlen viadal lesz.

Címkék:  motogp , magyar nagydíj




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár