hirdetés
2008-06-23 12:09:18 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

A 2008-as Gyorsasági Motoros Világbajnokság nyolcadik versenyhétvégéjén az időjárás úgy döntött, hogy senkinek sem fog kedvezni. Donington Parkra már kora hajnalban orkánerejű szél telepedett.

hirdetés

A rajt után

A sátrak és a paddockban felállított hospitalityk csak nagyon nehezen bírtak lábon maradni. Nem volt ez másképp a versenyzőkkel sem. A Pepe Team Toth csapat mindkét versenyzője, természetesen az ellenfelekkel egyetemben, óriási harcot vívtak a széllel. A negyedliteres géposztály rajtjára sem enyhült a szél, viszont szikrázó napsütésben, száraz pályán engedhette el a rendezőség a mezőnyt.


Tóth Imre (10)

Hector Barbera a start után, az első kanyarban még tartotta Simoncelli és Takahashi mögött a harmadik pozíciót. A második kör kezdetére Bautista és Simon is megelőzték a spanyolt, ám nem sikerült meglógniuk, mert Hector egymás után futotta a leggyorsabb köröket. Később Simonnal, majd Kallióval harcolt a dobogóért, miközben Tóth Imre úgy tűnt, hogy nem tudja megismételni tavalyi pontszerző helyét. Míg Hector igyekezett Kalliót befogni, addig Imre a 12. körben technikai probléma miatt kiállt.

 
Hector Barbera (21)

A véghajrában ismét a mi spanyolunk volt a leggyorsabb, amire válaszul Kallio még gyorsabb kört ment. A gumik azonban már nem tudták tartani a Hector diktálta tempót, így a végelszámolásban a negyedik helyen zárt, azon a pályán, ahol pályafutása első világbajnoki versenyén mutatkozott be, 2003-ban. A részletek jöjjenek a versenyzőktől.

 
Balról jobbra: Marco Simoncelli (2.), Mika Kallio (1.), Alvaro Bautista (3.)

A versenyt a világbajnokságot vezető Mika Kallio nyerte, mögötte Marco Simoncelli lett a második és Alvaro Bautista a harmadik.


Hector Barbera:

 
"A rajtom nagyon jól sikerült, habár a helyezkedés közben egy-két pozíciót veszítettem. A verseny felénél már annyira zavart a szél, hogy sokat hibáztam. Ugyan a vége felé még sikerült rákapcsolnom, de a motor egyre csak gyengült és olyan volt, mint egy krumpli. A kigyorsításoknál láttam, hogy az előttem lévők sokkal hamarabb tudják rátenni a gázt és sokkal gyorsabbak nálam. Keményen küzdöttem a széllel, a motorommal és a végén a gumival is, mert persze az is elfogyott. A pontállásban jelenleg az ötödik helyen állok, ami jó, de azért dolgozunk minden hétvégén, hogy még jobb legyen."

Tóth Imre:
 
"A reggeli bemelegítésen óriási volt a szél, de a kvalifikáción észlelt problémáknak nyoma sem volt. Könnyedén mentem, a motorom erős volt. Én nem tudom, hogy mi változott meg azóta, de egész egyszerűen visszatértek ugyanazon gyújtási, illetve karburálási problémák, mint tegnap. Nem forgott a gépem, a kigyorsításnál így nem volt meg az erő, hogy a szélben felállítsam a gépet és a megfelelő íven kigyorsítsak. A vége felé már annyira akadozott, a váltásoknál és a kigyorsításnál is, hogy képtelenség volt egy normális kört menni vele."


Végeredmény:

1. Mika KALLIO FIN KTM 42'14.410
2. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 42'14.763
3. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 42'15.647
4. Hector BARBERA SPA APRILIA 42'23.285
5. Thomas LUTHI SWI APRILIA 42'25.769
6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 42'30.534
7. Alex DEBON SPA APRILIA 42'30.546
8. Julian SIMON SPA KTM 42'32.417
9. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 42'47.681
10. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 43'04.091
11. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 43'06.944
12. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 43'09.721
13. Lukas PESEK CZE APRILIA 43'11.809
14. Manuel POGGIALI RSM GILERA 43'12.051
15. Hector FAUBEL SPA APRILIA 43'18.739
16. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 43'20.566
17. Fabrizio LAI ITA GILERA 43'30.222
18. Russel GOMEZ SPA APRILIA 42'51.084
19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 43'06.332


Kiestek:

Eugene LAVERTY IRL APRILIA 31'21.976
Alex BALDOLINI ITA APRILIA 21'34.480
Mattia PASINI ITA APRILIA 19'29.201
Imre TOTH HUN APRILIA 18'34.104


A világbajnokság állása:

1. Mika Kallio – 131 pont
2. Marco Simoncelli – 123 pont
3. Alex Debon – 101 pont
4. Mattia Pasini – 98 pont
5. Hector Barbera – 82 pont
6. Hiroshi Aoyama – 80 pont
7. Alvaro Bautista – 77 pont
8. Yuki Takahashi – 70 pont
9. Thomas Luthi – 57 pont
10. Julian Simon – 51 pont

23. Tóth Imre – 2 pont





2008-06-23 19:57:11

Az elmúlt pár alkalommal Simoncellit folyamatosan meg akartam verni,mint ahogy most is.Mázlista fiú,hogy nem volt a közelemben.
Jól van na,inkább nem leszek agresszív kislány.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár