hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Szöveg: Paulovits Imre - Fotó: Biel Richard
Bookmark and Share

Elkaptuk! A BMW fejlesztési osztálya nagy felhajtással tesztelte Cartagenában superbike-ja prototípusát.

hirdetés
A bajorok 2009-re piacra akarják dobni az új motorjukat, és a Superbike Világbajnokságon azonnal bevetésre is kerül.


BMW superbike prototípus teszt

A németek peche, a mi szerencsénk: Rizmayer Gábor és a Juhász testvérek ugyanakkor teszteltek ezen a pályán, így a velük utazott fotós lencsevégre kapta a motort.
Az első nap még igen lazán vették a BMW-nél az óvintézkedéseket, még a generátorfedélen is fel lehetett lelni a kék-fehér emblémát, a nap közepétől már kevlár-karbon fedél védett a bukástól és a túlságosan kíváncsi tekintetektől.


BMW superbike prototípus teszt

De így is sok minden szembe tűnik a pályán felvett képekről: a BMW négyhengerese rendkívül kompakt, még a Honda CBR 600 mellett is kis motornak fest. Jürgen Fuchs, Richard Cooper és Thomas Hinterreiter legalább három különböző motort tesztelhettek, egynek kipufogója az idom fenekében helyezkedett el, két másiknak az ülés alatt. Mindegyik gépnek éles hangja volt, magasabban szólt az összes a helyszínen lévő ezresnél. Viszont az is szembe tűnt, hogy Fuchsnak és társainak a fő gondja az volt, hogy juttatják az erőt az aszfaltra a kanyarok kimeneteknél, és hogy tartsák a motor első kerekét a földön. Látszott, hogy a sötét boxok tele vannak elektromos mérőműszerekkel, és a motorok hangjából az is kivehető volt, hogy sokat kísérleteznek a kipörgésgátlóval. Az utolsó napon mindhárom pilóta egyszerre kint volt a pályán, két műszerekkel felszerelt Suzuki GSX-R 1000 K7 kíséretében.


BMW superbike prototípus teszt

Ami mind ebből lekövetkeztető: a BMW már sokkal előbbre tart a superbike projekttel, mint gondoltuk volna. A Formula 1-ben jártas motortechnikusok, akik főleg a szelepvezérlés terén segítettek be a motorfejlesztőknek, igen magas csúcsteljesítményt tettek lehetővé.

Bennfentesek azt rebesgetik, hogy az utcai változat az Euro 3-asnak megfelelően a jelenlegi állás szerint legalább 193 lóerővel lesz homologizálva! A versenyváltozatnál közel 240 lóerőre számítanak, és már az első évben dobogóra akarnak állni a világbajnokságon.


BMW superbike prototípus teszt

Egy teljesen új időszámítás kezdődött el a németeknél, akik még tíz évvel ezelőtt is csak nagyon nehezen mondtak búcsút a 100 lóerős teljesítménykorlátozásnak. De valójában egy régi tradícióhoz térnek vissza, hiszen az R 51-től az R 69 S-ig a BMW-nél mindig volt legalább egy modell, ami a világ legsportosabb gépeivel felvehette a versenyt. A cég négykerekűinél meg természetes a sportos márkaimázs. A kérdés csak az, hogyan fogják a bajorok megoldani ennyi teljesítménynek a biztonságos kezelhetését. Őket ismerve, nagyon sok elektronikával és újszerű megoldásokkal.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár