hirdetés
2008-09-08 11:03:52 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Több mint kétéves várakozás után, nyár óta ismét látogatható a BMW müncheni központjában található múzeum. A teljesen felújított múzeum nagyobb és látványosabb lett. És ami nagyon fontos, ingyenesen látogatható.

hirdetés

A "Csésze"

Az elmúlt 28 hónapban felújították a BMW müncheni központját, amely közel egy évtizede immár védett műemléknek is számít. A híres épületkomplexumot, a „Négy Henger” toronyépületet, valamint a múzeumnak helyet adó „Csészét” még 1973-ban építették meg és 1999-ben nyilvánították műemlékké. Az épületegyüttes homlokzatai nem változtak. Csak a 2304 darab ablakot cserélték ki újakra, míg tisztítási munkálatokat hajtottak végre a falakon. Belülről viszont teljesen megújult a BMW központja. Amelyben immár a múzeum összeköttetésben áll a „Négy Hengerrel”. Ennek köszönhetően megötszöröződött a múzeum területe. Immár 5200 négyzetméteres a kiállítási terület. A múzeumban 7 tematikus rész van, amelyek összesen 25 szektorra oszlanak. Összesen 125 modell van kiállítva. A BMW történetének a legfontosabb járművei, motorjai, autói, erőforrásai, tervei tekinthetőek meg.

A múzeum érdekessége még, hogy a „Csészében” nincsenek támasztóoszlopok, amiért a hatalmas falfelületek miatt a múzeumot egy óriási multiplex mozivá is át lehet alakítani. A falak hossza 120, magassága 6 méter! A múzeum egyénileg és csoportosan is látogatható, míg filmvetítésekkel mutatják be a BMW történetét. A maximum 15 fős csoportok részére másfél órás tárlatvezetést is tartanak. A BMW múzeum mindennap délelőtt 10 órától este 10 óráig áll a  látogatók rendelkezésére. Belépődíj nincs!

A "Négy Henger" toronyépület




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár