hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Ismét design díjat nyert a BMW Ezúttal a G 650 Xcountry motorkerékpár lett Arany design díjas.

hirdetés
Alig pár hónap alatt a G 650 Xcountry már két magas rangú design díjat is bezsebelt: míg a G 650 X sorozat 2007-ben a red dot díjat vitte el, addig a G 650 Xcountrymodell a Német Szövetségi Köztársaság Design díjának elnyerésével mutatkozott be.

BMW G 650 Xcountry
A nyertes: BMW G 650 Xcountry
Az egyhengeres, sportos kivitelű és különösen könnyű vázzal készült motorkerékpár ezúttal a német design díj arany fokozatát (Design Award in Gold) nyerte el. A díjat Michael Glos, a német szövetségi gazdasági és technológiai miniszter, a frankfurti "Ambiente" vásár ünnepélyes megnyitóján adta át.
A Német Szövetségi Köztársaság Design díj elismerten a legrangosabb hivatalos német design kitüntetés. 1969-es bevezetését követően a minisztérium által megbízott testület, a Design Tanács minden évben egyszer ítéli oda a díjat, egy nemzetközi design szakértőkből álló zsűri kiválasztása alapján. A díjra idén 744 terméket jelöltek, de összesen 25-en kapják meg, ebből öt aranyat és húsz ezüstöt osztanak ki. A BMW csoport az évek folyamán már összesen öt díjat nyert, ezek között szerepelt a 6-os Coupé és Cabrio is.
A BMW Motorrad az egyhengeres modellekből álló új sorozatával további célcsoportokat kíván megszólítani. A G 650 Xcountry modellt az F 650 sorozatban alkalmazott egyhengeres motor erősebb és könnyebb változata hajtja. A 39 kW (53 LE) teljesítményű motor, 60 Nm maximális forgatónyomatékot ad le 7.000 ill. 5.250 percenkénti fordulaton. A G 650 Xcountry "scrambler" egyszerre teljesíti a felhőtlen és könnyed közúti ill. terepmotorozással szemben támasztott igényeket. Egyaránt otthonosan mozog a városban és annak szűkebb környezetében, országúton, keskeny, kanyargós ösvényeken és terepen.
Természetesen az új modelelkről is sugárzik a BMW fokozott minőségi igénye. A fék- és a váltópedál anyaga kovácsolt, ezért egyúttal igen szilárd, könnyű alumínium. A műszerfal szándékosan egyszerű kivitelű, a sebesség és a pontos idő mellett a futásteljesítményről informálja a pilótát. A hátsó lámpa korszerű fénydiódás kivitelű. Az irányjelzők fehér búrával készülnek.
A BMW motorok vonásai mindig jelzik, hogy melyik szegmensbe tartoznak. "Legyen az Sport, Enduro, Touring vagy éppen Cruiser, mindig tisztán meghatározhatók a különbségek, amelyek szegmens specifikussá teszik az adott modellt, mint például a villától az üzemanyag tankon át az ülésig futó ív. Ezek a tipikus BMW vonások, amik az új modelleken is jól láthatók, teszik autentikussá a termékeinket." - állítja David Robb, a BMW motor design stúdiójának vezetője
A motor vizuális kialakításánál a tervezők soha sem veszítik szem elől az összhatást, így a tervezők a motoros és motor közti szimbiózis kapcsolatára is figyelnek. 1:1-es méretarányú modelleket készítve, különböző tényezők fontossági sorrendjei alapján vizsgálják az összhatást, sőt még motorossal együtt is elemzik az összképet, hogy minden tekintetben harmonikus és dinamikus egységet alkossanak.
Chris Bangle, a BMW csoport design csapatának vezetője szerint a termék karakterisztikája, autentikus vizuális kifejezése a legfontosabb párhuzam a BMW csoport design kultúrájában. "Amit mi a design-on keresztül kifejezünk, az megegyezik a termék minőségével is. A BMW motorok erőssége a design-ban, hogy ötvözi a technológiát az esztétikával és pontosan ez az, ami a BMW motorok vizuális hangsúlyának lényege" - állítja Bangle.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár