hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

A boxerek legje Valóra vált sok boxer-rajongó álma: a BMW Motorrad elkészítette minden idők legsportosabb, legerősebb és egyúttal legkönnyebb sorozatgyártású boxerét, a BMW HP2 Sportot.

hirdetés

BMW HP2 Sport

A HP sorozat harmadik tagjaként a fokozottan sportos ambíciójú felhasználók igényeit tartja szem előtt, és sok olyan exkluzív megoldást vonultat fel, amelyekkel eddig csak versenymotorokon lehetett találkozni. Egy részük most először látható viszont sorozatgyártású modellen.

Ilyenek például a teljes egészében szénszálas műanyagból készült önhordó, áramvonalas idomelemek, a váltóasszisztens, a MOTO-GP-ből ismert műszerfal, a kovácsolt alumínium felnik, valamint a radiális nyergekkel szerelt versenyfékek. Csupa felettébb izgalmas, hamisítatlan versenytechnika. Országúton és versenypályán egyaránt igen meggyőző alakítást nyújt ez a hatványozottan sportos motor.

Bár konstrukciós sajátosságainál fogva egy ponton túl gátat szab a teljesítmény kiaknázásának, és hengereinek elrendezése miatt bizonyos fokig előnytelenül befolyásolja a jármű légellenállását a boxermotor, a BMW Motorrad mégis ezt a nagy múltra visszatekintő koncepciót fejlesztette tovább a versenypályára is alkalmas gyorsasági modellhez. A BMW R 1200 S-éhez képest nagy mértékben módosított boxer teljesítményadatai önmagukért beszélnek: több mint 96 kW-ot/130 LE-t ad le 8.750-es és 115 Nm maximális forgatónyomatékot 6.000-es percenkénti fordulaton, és egyedülálló módon 9.500 a maximális fordulatszáma.

A BMW HP2 Sport a BMW R 1200 S műszaki alapjára épül, de mivel messzemenően a sportos használat követelményeihez igazodik, teljességgel önálló, rendhagyó motor. Számos megoldás a hosszú távú gyorsasági motorsportból került át rá. A legmarkánsabb endurance-jegyek között említendők az új hengerfejek. Alattuk két-két felső vezérműtengely (DOHC) működteti vonóhimbák közreműködésével a BMW R 1200 S-éinél nagyobb átmérőjű szelepeket. Ezeknek, valamint az örvénytani szempontból optimalizált szívó- és kipufogó-csatornáknak, az új kovácsolt dugattyúknak és hajtókaroknak köszönhető az alapmotorét meghaladó teljesítmény.

BMW HP2 Sport

Mivel a BMW Motorrad most először a blokk alatt vezette el a kipufogócsövet, alul nagyon keskeny a BMW HP2 Sport, ami egyrészt kedvez a bedönthetőségének, másrészt lehetővé tette szénszálas műanyagból készült áramvonalas motorspoiler alkalmazását. Amellett, hogy nagyszerűen tolmácsolja a boxer jellegzetes hangját a kipufogórendszer, egyúttal igen esztétikus látványt nyújt a dob markáns kialakítása miatt.

Szintén a motorsportból származó részlet a szűkebb áttételi tartományú hatfokozatú váltót kiegészítő váltóasszisztens, amely lehetővé teszi, hogy gázelvétel és kuplungolás nélkül is gyorsan feljebb tudjon kapcsolni a motoros. Sorozatgyártású motoron most először találkozni ezzel a megoldással. A tartozékként kapható csere-nyomásérzékelő segítségével bármikor meg lehet fordítani a váltó kiosztását versenypályás használathoz.

A futómű Öhlins-sportrugóstagokból és Brembo Monoblock-fékekből épül fel, elöl radiálisan felfogatott négydugattyús fix nyergek teljesítenek szolgálatot. Az állítható lábtartók, az ugyancsak állítható kivitelű, kovácsolt alumíniumból készült kormányvégek és a radiális Magura-karok nagyban kedveznek az ergonómiának.

Az egyenesen a Moto-GP-ből átvett, alapfelszerelésnek számító műszerfal a szokásos információk mellett a köridőről és a versenyzés szempontjából fontos egyéb adatokról is tájékoztatja a motorost (bővebben a 3. fejezetben talál róla információt).

Minden alkatrész könnyített kivitelű. Nemcsak az önhordó orr- és a szintén önhordó kivitelű szénszálas faridom, hanem a kovácsolt felnik és az olyan láthatatlan részek is, mint a motorsportból átvett könnyű generátor. Ezeknek köszönhetően 199 kilogrammra sikerült leszorítani a (DIN szerint, 90 %-ban) feltankolt HP2 menetkész tömegét. Száraz tömege mindössze 178 kilogramm.

BMW HP2 Sport

A személyre szabható ergonómia, a megnövelt teljesítmény és a boxermotor biztosította előnyös tömegkoncentráció jóvoltából versenypályára is alkalmas, remekül irányítható jármű az új BMW HP2 Sport.

Annak ellenére, hogy minden ízében igazodik a motorsport követelményeihez, nem mellőzi a biztonságos használat szempontjából kiemelt jelentőséggel bíró ABS-t. A BMW Motorrad külön ehhez a modellhez fejlesztette tovább az extraként rendelhető blokkolásgátló berendezést, így az kikapcsolható versenypályán.

A tervek szerint 2008-ban veszi kezdetét a BMW HP2 Sport piaci bevezetése.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár