hirdetés
2009-10-15 23:18:36 , Írta: Zách Dániel
Bookmark and Share

Súlyos gondok a Harley-nál: megszűnik a Buell, vevőt keresnek az MV Agustára

hirdetés
A korábbi években megszokottnál lényegesen visszafogottabb őszi modelldömping hírei közt talán a legmegrázóbb érkezett szerkesztőségünkbe ma délután. Huszonhat év után megszűnik a Buell. A Harley-Davidson tulajdonában álló, innovatív sportmotorjaival ismertté vált márka végét az elmúlt negyedév vártnál rosszabb üzleti eredményei okozták. A jelentős eladáscsökkenés miatt a Harley nem csak a Buell megszűntetésére kényszerült, de vevőt keres a szintén a tulajdonában lévő MV Agustára is.



A wisconsini East Troyban működő Buell alapítója és főkonstruktőre Erik Buell videó üzenetben búcsúzik (www.buell.com) munkatársaitól és a rajongóktól, majd felidézi a negyedszázados márkához fűződő innovációkat. A Buell motorkerékpárok minitörténelme egyedi tervezésű versenymotor vázakkal kezdődött 1984-ben. A nyolcvanas évek második felében kisszériás közúti modellekkel indult a pegazusos emblémával jelzett motorkerékpárok sorozatgyártása, melyeket főként a Harley-Davidson Sportster sorozat blokkjain alapuló, alaposan megerősített V2-esei, illetve egy Rotax-féle konstrukció mozgatott.

Erik Buellnek a tömegközpontosítás és kezelhetőség tökéletesítését, a látványos és erős peremfékeket, a motorblokk alá helyezett kipufogódobot és az üreges vázban kialakított üzemanyagtartályt köszönhetjük. Olykor az egész világot meglepő konstrukciói nem csak ismertté és emlékezetessé váltak a motorosok világában, de számos sikert könyvelhettek el a különböző amerikai versenysorozatokban is.

A sajtóközlemény szerint, a korábban eladott példányokhoz és az aktuális modellekhez az anyacég folyamatosan biztosítja majd az alkatrész utánpótlást és a szervizhátteret, a termelést pedig október végén fejezik be East Troyban.
Címkék:  buell , eric buell




2009-10-20 20:08:07

Akárki akármint mond, a BUELL különösen szép motorokat gyárt(ott).Nekem mindíg tetszettek,bár soha nem vettem.Mem volt rá pénzem.Csak ezért,még a nem annyira sok lóerő miatt sem. Biztos vagyok benn,nem tünik ell örökké!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár