hirdetés
2009-01-15 12:41:26 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A terepmotorozásban a BMW tulajdonában lévő Husqvarna egyedülállónak számít. A Husky az egyedüli márka, amely 2009-ben a motokrossz vb-n, a szupermoto vb-n és az enduro vb-n is gyári csapattal fog részt venni. A csapatok bemutatója szerdán volt Olaszországban.

hirdetés
Motokrossz
    A Husqvarna a várakozásokkal ellentétben továbbra sem vesz részt a két legfontosabb motokrossz vb-sorozatban, az MX1-ben és az MX2-ben. Azaz az új TC250-es típus még nem fog debütálni az MX2-es vb-n. Az MX3-at és az Európa-bajnokságot viszont nagyon komolyan veszi a Husqvarna. A gyári csapat, a Team Husqvarna Tecno B vezetője a korábbi 500-as motokrossz világbajnok, az olasz Andrea Bartolini. Az MX3-ban az olasz Alex Salvini – a korábbi suzukis az MX1-ből érkezett – és a vb-harmadik francia Christophe Martin versenyzik. Az MX2-es Eb-ben az olasz Andrea Cervellin indul, aki már megkapja az új TC250-est.



Szupermoto
    A szupermoto vb-n mindkét kategóriában, az S1-ben és az S2-ben is lesz gyári Husqvarna csapat. Sőt a Huskynak lesz egy gyári támogatott alakulata is ezen kívül. A gyári csapat, a CH Racing tavalyhoz hasonlóan ismét három fős lesz és elsősorban a két francia Chareyre fivértől várják el a nagyon jó eredményeket. Thomas Chareyre marad az S1-ben, míg a kétszeres világbajnok Adrien Chareyre marad az S2-ben. A gyári Husky csapat új tagja a finn Mauno Hermunen lesz. Ő 2008-ban megnyerte a német S2 bajnokságot, de a vb-n már az S1 tagja lesz. A gyári csapatból több év után kikerült a kétszeres világbajnok belga Gerald Delepine, aki ennek dacára gyári motort fog kapni a Cross 2R csapatban.

Enduro
    Az enduro vb-n is a CH Racing képviseli a Husqvarnát, amely azonban jelentősen átalakult 2008-hoz képest. Ugyan a Husky mind a négy kategóriában jelen lesz, de már megnövelt létszámban. Amíg 2008-ban 5, addig 2009-ben már 6 gyári husqvarnás lesz. Akik között lesz két új motoros is, míg hárman kategóriát váltottak. A jelenlegi trendnek megfelelően a Husky is igazolt egy pilótát a motokrossz vb-ből. A 26 éves finn Matti Seistoláról van szó, aki eddig csak krosszozott. Seistola nem csak a krosszt, de a Hondát is elhagyta. Seistola 2004-ben MX2-es Európa-bajnok volt, míg az MX2-es vb-n 2005 és 2008 között szerepelt. Seistola legjobb éve a 2007-es volt, amikor az összetettben a 8. helyen zárt. Seistola az E2 tagja lesz. A fiatal olasz Jonathan Manzi is újonc, aki a junior vb-n indul. A francia Antoine Meo és Marc Bourgeois, valamint a lengyel Bartosz Oblucki viszont kategóriát váltanak. Meo az E2-ből az E1-be, Oblucki az E1-ből az E2-be költözik át. Míg Bourgeois a junior vb helyett már az E1-ben rajtol. A szintén francia Sebastien Guillaume viszont marad az E3-ban.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár