hirdetés
2008-09-19 11:52:58 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A hétvégén rendezik meg az olaszországi Vallelungában a szuperbike vb 12. és a szupersport vb 11. fordulóját. Mindkét kategóriában ausztrál világbajnokot avathatnak. A szuperbike-ban Troy Bayliss a 3., a szupersportban Andrew Pitt a 2. vb-címét szerezheti meg.

hirdetés
   
   
    Két héttel ezelőtt két dolog dőlt el a szuperbike-ban. Három fordulóval a vb befejezése előtt már csak öten, a ducatis Bayliss, a yamahás Troy Corser, a suzukis Max Neukirchner, a hondás Carlos Checa és a yamahás Noriyuki Haga esélyesek matematikailag a vb-aranyra. Míg Bayliss elérte azt, hogy már Vallelungában – a Rómához közeli pálya tavaly mutatkozott be a széria vb-n – végleg eldöntse a vb-elsőség sorsát. Amire minden esélye meg is van. 101 ponttal vezet Corser előtt. Bayliss nagyon jó formában van. Szereti Vallelungát. Jól sikerültek a júliusi tesztjei – két másik duactis, Ruben Xaus és Niccoló Canepa mögött a harmadik lett. És ha megismétli a tavalyi eredményeit, azaz ismét egy-egy 1. és 2. helyre lesz képes, akkor háromszoros világbajnokként vonulhat vissza a 39 éves legenda. Míg Bayliss bízik a számok erejében is. A szerencse száma a 21-es, ezért ez a rajtszáma is. Ez a 21. szuperbike vb-szezon. A verseny 21-én lesz. Míg 21 éve van együtt feleségével, Kimmel. Lehet, hogy a kabbala Bayliss mellett lesz?! A Ducati egyébként Casey Stoner tavalyi MotoGP-beli győzelméhez hasonlóan, Bayliss miatt is kinyitja a bolognai gyárát, hogy óriás kivetítőn meg lehessen nézni a viadalokat.


    A Yamaha is győzelmet remél. Haga szeretné kijavítani azonnal a Donington Park-i vesszőfutását, amikor is kétszer is kizárták a futamokból. Míg Corser végre idén először nyerni akar. A Yamahával kapcsolatban azonban a legfőbb kérdés az, hogy ki lesz a brit Tom Sykes társa jövőre? A 23 éves brit pilótát egyik pillanatról a másikra igazolta le a Yamaha gyári csapata egy plusz egy évre. A villámtempó teljesen megalapozott volt, hiszen a háromhangvillások nem akartak hoppon maradni. Corser még mindig nem döntötte el, hogy marad-e vagy inkább aláír-e a BMW-hez. Míg 99 százalékban biztos, hogy Haga jövőre Bayliss helyét fogja elfoglalni a Ducatinál. A Yamaha még próbálkozik Nitro Norinál, de Davide Tardozzi, a Ducati gyári alakulatának a vezetője már közölte, hogy megtörtént a szóbeli megállapodás.


    Az aranyszárnyasokkal kapcsolatban két kérdés merül fel Vallelunga előtt. Vajon a japán Ryuichi Kiyonari tudja-e folytatni az elmúlt két viadalon mutatott szenzációs formáját, vagy pedig a győzelmei – négyből háromszor nyert - elsősorban annak voltak-e köszönhetőek, hogy a kétszeres brit szuperbike bajnok nagyon jól ismerte mind a Brands Hatch-i, mind a Donington Park-i pályát? A másik kérdés: mi lesz Carlos Checa jövője? Ugyebár Checa Kiyonarival párban idén megnyerte a Suzukai 8 Órást, amiért azt lehetett hinni, hogy a spanyolnak betonbiztos állása van 2009-ben is a holland Ten Kate csapatnál. A Donington Parkban viszont felerősödtek azok a hangok, amelyek szerint Checa mégsem marad a Hondánál és már fel is vette a kapcsolatot Jorge Aspar Martínezzel, aki szívesen leszerződtetné az új kawasakis MotoGP alakulatába. A híreknek volt alapjuk. A Ten Kate Checa helyett inkább Jonathan Reát szeretné jövőre Kiyonari mellé, míg a Honda Checa irányában nem élt azzal az opciós szerződéssel, amely szeptember 15-én járt le. Checa pedig már tárgyalt Asparral. Vallelunga előtt viszont a Honda lenyilatkozta, hogy meg akarja tartani Checát. Méghozzá a Ten Kate csapatban! Majd meglátjuk.


    Vallelunga Max Biaggi pályája! Olyan ez a pálya neki, mint Valentino Rossinak Misano. Rossi Misanóban ült fel először egy versenygépre és döntötte el, hogy versenyezni akar, míg 20 évvel ezelőtt Biaggi Vallelungában tette meg ugyanezt. A négyszeres világbajnok pedig nagyon készül arra, hogy a hazai közönségét 2007 után megint elkápráztassa. Tavaly egy-egy 1. és 2. hellyel szórakoztatta a rómaiakat. Idén még jobban örülne a sikernek, hiszen ebben a szezonban még nem nyert! Biaggiról pedig a jövője miatt is sokat beszélnek. A Ducati után a Yamaha is nemet mondott Mad Maxnek, akit a MotoGP-ben szóba hoztak Aspar új Kawasakis alakulatával is. Ezzel kapcsolatban semmi konkrétummal nem szolgálhatunk, ellenben az Aprilia-vonal egyre erősebb. Az Aprilia szeptember 20-án mutatja be Vallelungában az új V4-es szuperbike gépét, ahol lehetséges, hogy elárulják a pilóták nevét is. Az Aprilia pedig az elmúlt napokban egyre jobban magához akarta csalogatni Biaggit – Mad Max háromszor volt világbajnok a noalei márkával – és kész lenni azt a Giovanni Sandit technikai igazgatóvá megtenni az új szuperbike csapatában, akivel Biaggi háromszor is világbajnok lett! Sandi, aki 2006-ban és 2007-ben Jorge Lorenzoval is világbajnok lett, jelenleg a 250-ben dolgozik Mattia Pasini mellett.


   

    A szupersportban már eldőlt, hogy a Honda megnyerte az egymás utáni hatodik gyártói vb-címét, míg az egyéni vb-aranyra már csak négyen, Pitt, Joshua Brookes, Rea és Broc Parkes az esélyes. Pitt három fordulóval a vb befejezése előtt 32 ponttal vezet, azaz ha 18 ponttal többet szerez Vallelungában, mint Brookes, akkor 2001 után ismét a világ legjobbja lesz. Pittnek mégis kisebb esélye van, mint Baylissnek. Amíg Bayliss ellenfelei nagyon kiegyensúlyozatlanok, addig Pitt két legnagyobb riválisa, Brookes és Rea nagyon jó formában vannak. Brookes a Donington Parkban négy év után nyert ismét a vb-n, míg Rea már az egymás utáni negyedik érménél jár.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár