hirdetés
2008-06-02 11:06:37 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Hector Barberá egy sikerekben gazdag hétvége után végül elveszítette a tegnapi futamot.

hirdetés


Itt még minden rendben: Barberá (21) Simoncelli előtt

Az utolsó körben, amikor a két versenyző kigyorsított, Marco Simoncelli egy igazolatlan manővert tett, a motorja hozzáütközött a szorosan mögötte haladó Barberáéval, olyan szerencsétlenül, hogy behúzta a fékkart a spanyol versenyező Apriliáján, aki több mint 200 km/órás sebességnél bukott a célegyenesben, ami különösen veszélyes, hiszen ott nem sok bukótér van. Szerencsére azonban Héctor nem szenvedett sérülést, de a 100. nagydíját méltóbban szerette volna befejezni. Héctor az egész futam alatt biztonságosan versenyzett, hogy elkerülje az esetleges balesetet, ám az olasz versenyző hibájából mégis megtörtént a baj, ráadásul az utolsó kör megkezdésekor. Héctor egész hétvégén egyenletes jó teljesítményt nyújtott, pályacsúccsal megszerezve a pole pozíciót és az élmezőnyben végigharcolta a futamot. Bár elkeseredett, ám mégis szerencsésnek érzi magát, hogy nem szenvedett semmilyen sérülést az iszonyatos bukás során.


Az esés pillanata

A versenyigazgatóság kielemezte az esetet és megállapította, hogy nem nyújtható be óvás egyik versenyzővel szemben sem.

Tóth Imi, bár kapott egy pontot, végigszenvedte a futamot. A magyar versenyzőnek a motorral voltak gondjai, ami miatt nem tudott előrébb végezni. Egész hétvégén gyenge volt Imi motorja, ami miatt a futamon sem tudott ütőképes lenni.


Tóth Imre (10) ismét pontot szerzett

 
Héctor Barberá: “Nagyon mérges vagyok! Azt reméltem, hogy meg tudom majd nyerni a futamot. Nagyon nyugodt voltam és kiegyensúlyozott, bíztam magamban és abban a nagyszerű munkában, amit a hétvégén végeztünk. A futam elején Bautista nagyon gyors volt, amíg el nem esett. Három körrel a vége előtt megpróbáltam megelőzni Simoncellit, ami könnyen ment az egyenesben, így a stratégiám az volt, hogy az egyenesben meglógok, majd megnyerem a futamot. Az ő stratégiája azonban csak az volt, hogy ahol tudott bosszantott, ami elég veszélyes. Azért, hogy elkerüljem a balesetet, mindig elegendő távolságot próbáltam tartani tőle. Amit csinált, az nagyon sportszerűtlen volt. Lehet zárni az ívet, de nem a célegyenes közepén! Főleg úgy, hogy nagyon jól tudta, hogy ott jövök mögötte és látnia is kellett a balján, hiszen már majdnem mellette voltam. Ekkor rámdöntött, és ahogy nekem ütközött, az ütközés behúzta a fékem, így szinte katapultáltam a motoromról. A célegyenesben bukni nagyon veszélyes, hiszen nincs nagy bukótér és csak egy kevés hiányzott, hogy közvetlenül a falnak csapódjak. Az egész futam alatt arra koncentráltam, hogy meg tudom nyerni a futamot és tudom, hogy ha ez az eset nem történik, meg is nyertem volna! Ez nem egy játék és szerettem volna sikerrel megkoronázni azt a munkát, amit a csapatom végzett a hétvégén, és azt a bizalmat, amit az Aprilia vetett belém. Nagy kár! Nyerhettem volna. Úgy gondolom, ami ma történt, az nem a megfelelő módja ennek a sportnak. Sokkal súlyosabb dolog is történhetett volna velem, de nem történt, hála Istennek.”

Tóth Imre: “Fáradtságos futam volt ez, mert a motorom nem volt 100%-os, mint ahogy az edzéseken sem. Mind Laverty, mind a visszaállt Lai is könnyedén lehagyott a célegyenesben. Kaptam egy pontot, de ilyen áron nem tudok neki örülni igazán. Jobb lett volna, ha a munkám árán jön össze ez a pont és nem azért, mert más versenyzők elestek. A blokkom nagyon gyenge volt, gyengébb, mint szombaton, így nem tudtam többet tenni. Nagyon sajnálom, és bosszant, ami Héctorral történt. Nagyon örültem volna a csapat első győzelmének! Mindemellett örülök, hogy sérülés nélkül megúszta.”


Eredmények:

1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 40'19.910
2. Alex DEBON SPA APRILIA 40'20.409
3. Thomas LUTHI SWI APRILIA 40'20.622
4. Mika KALLIO FIN KTM 40'27.313
5. Mattia PASINI ITA APRILIA 40'32.452
6. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 40'32.700
7. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 40'36.024
8. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 40'37.226
9. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 40'39.552
10. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 40'39.614
11. Julian SIMON SPA KTM 40'39.661
12. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 41'07.270
13. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 41'07.332
14. Fabrizio LAI ITA GILERA 41'33.333
15. Imre TOTH HUN APRILIA 41'45.801
16. Russel GOMEZ SPA APRILIA 41'56.467
17. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 42'08.134


Kiestek:


Hector BARBERA SPA APRILIA 36'27.004
Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 32'44.544
Lukas PESEK CZE APRILIA 17'21.716
Hector FAUBEL SPA APRILIA 17'24.228
Manuel POGGIALI RSM GILERA 17'26.998
Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 11'31.055


A világbajnokság állása:


1. Mika Kallio – 106 pont
2. Mattia Pasini – 88 pont
3. Alex Debon – 79 pont
4. Marco Simoncelli – 78 pont
5. Hiroshi Aoyama – 61 pont
6. Yuki Takahashi – 59 pont
7. Hector Barberá – 53 pont
8. Alvaro Bautista – 41 pont
9. Aleix Espargaro – 40 pont
10. Julian Simon – 36 pont

...
23. Tóth Imre - 2 pont




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár