hirdetés
2010-06-17 12:09:57 , Írta: zotya13
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

A Motorrevü, Magyarország piacvezető motoros magazinja korábbi ígéretéhez híven újra harcba száll a motorosok érdekeiért.

hirdetés
Get Adobe Flash player
A cél: a „B” kategóriás jogosítvány kiterjesztése 125 cm3-es robogókra, motorokra.

Mint az ismeretes, a Motorrevü 2009-ben a robogósok, motorosok szabad buszsáv használata érdekében kampányba és aláírásgyűjtésbe kezdett.Az említett járművek 2010. január elsejétől legálisan közlekedhetnek az eddig csak buszok és taxik számára fenntartott közlekedési sávokban, a KRESZ módosítás eredményeképpen soha nem látott könnyedséggel és biztonságban haladhatnak a városok autóktól bedugult útvonalain.

A Motorrevü 2010. januári számának Előszavában ígéretet tett arra, hogy folytatja a harcot a motorosok érdekeiért, a további változtatások érdekében tehát ismét aláírásgyűjtésbe kezd.

A cél - mint az Európa több országában már működik -, hogy „B” kategóriás jogosítvánnyal is lehessen 125 cm3-es robogót, motorkerékpárt vezetni. A Motorrevü hónapok óta szakértők bevonásával kutatja a változtatások jogi hátterét és az európai gyakorlatot, ezzel egyidejűleg kerekasztal beszélgetést kezdeményez a B kategóriás jogosítvány kiterjesztésének lehetséges feltételeiről.Célunk, hogy az aláírások a nagyobb motorkerékpár kereskedésekben személyesen és elektronikus úton is leadhatók legyenek.

A tárgyalások és az aláírásgyűjtés menetéről, a kezdeményezés eredményeiről folyamatosan beszámolunk itt a weboldalon.

Címkék:  aláírásgyűjtés , b-s jogosítvánnyal százhuszonötöst




2011-02-27 11:30:48

Mi ez itt avantgard szakkör? Nehéz lenne központozni a hozzászólásainkat és használni a nyomorult írásjeleket? Tulajdonképpen mit akartál mondani Ianpet az előző kommenttel? Kérdésnek vagy kijelentésnek szántad? Ha kérdésnek, akkor, nem, nem hozták még be. Február 24-ig lehetett leadni az aláírásgyűjtő íveket, most gondolom számolnak gőzerővel. Ha meg kijelentésnek szántad, annyiban sem hozták még be, és nem azért nem hallani róla, mert behozták, hanem azért, mert folyamatban van az ügy. Ha meg lesz az 50 ezer aláírás, ami szükséges a népi kezdeményezés sikeréhez, akkor napirendre tűzi az Országgyűlés és megvitatja a témát. Ekkor még mindig kétesélyes a dolog, vagy megszavazzák, vagy nem.

2011-02-26 14:54:15

behozták már mert semmit nem hallani róla

2010-12-24 13:38:20

Értem én mit mondtál, hogy arányaiban drága egy motorosjogsi, ezért inkább nem csinálod. Az oktatás színvonalához képest iszonyat ára van.

2010-12-24 12:37:58

Igen ,buricskás IFA! Ne emelj ki a szöveg környezetéből 1 dolgot.

2010-12-24 11:52:35

Lalek, ez jó volt! Nincs pénzed motorjogsira, de PCX 125-re van. Ez az üzlet engem is érdekelne, ahol olcsóbban kapok 125-ös hondarobit, mint egy motorosjogsit
A hárombetűs német autó az IFA?
Amúgy jó ötlet, támogatom én is.

2010-12-24 10:07:51

Nagyon jó ötletnek tartom! Soha nem voltam nagy motoros,vettem egy 3 betűs német autót amit szeretnék megkímélni. Vettem egy új Gilera robogót ,hogy spóroljak az üzemanyagon és a kocsi műszaki állapotát megvédjem . Ezek az 50 -es robogók iszonyatosan drágák ,hangosak mert pörög mint a fene és szerintem egy bizonyos korosztálynak jól is áll (14-20 év)! Nagyon jó lenne egy 125-ös ami végre nem hangos mert 4 -ütemű ,normálisan elférek rajta és nem csak városon belül jó mert teherkocsik közt életveszélyes . Ha az UNIO-ban van akkor legyen itt is ,vagy mi akkor most pontosan hol élünk ? Mert minden szívatós részét elfogadjuk ,átvesszük? Szóval én egy nagy autógyárban dolgozom fejlesztőmérnökként,ha lehet szavazni akkor minden fórumon és formátumban TÁMOGATNI fogom. Nekem sem időm ,türelmem,pénzem beiratkozni nagymotor jogsit végigcsinálni. Minden jogosítványom megvan B,C,D és még E + Páv2 . Mehetek buszokkal nyergessel 11kw-os motorral meg nem? Ha elfogadják azonnal veszek egy Honda PCX 125 robogót és remélem a kereskedők is kicsit fellélegezhetnek! Minden elismerésem az indítványért!

2010-08-27 19:11:05

Az EU más tagországaihoz hasonlóan Magyarországon is lehessen 125 ccm-ig motort vezetni B kategóriás jogosítvánnyal!
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?hun125B

Aláírásgyűjtés!!!

2010-08-13 11:30:36

Íme a beterjesztett dokumentum.
/2010. ( . . .) OGY Érkezett: 2010 ALIG 03.
határozat a
A „B” kategóriás jogosítvánnyal vezethet ő gépjárművek körének meghatározásáról
1. Az Országgyűlés – a gépjárműpark folyamatos bővülésére tekintettel, a
közlekedésbiztonság növelése érdekében, továbbá az európai szabályozással való összhan g
megteremtése céljából – felkéri a Kormányt, hogy a „B” kategóriás gépjárm űvezetői
engedéllyel vezethető gépjárművek körét terjessze ki a 125 cm 3 hengerűrtartalmat és a 1 1
kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpárok kategóriájára .
2. Ez a határozat a közzététele napján lép hatályba .
Indokolá s
A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és
visszavonásáról szóló 35/2000 . (XI. 30 .) BM rendelet 2. számú melléklete szerint bármel y
nemzetközi kategóriában megszerzett vizsga alapján az adott kategória-jelzésen túl
segédmotoros kerékpár, lassú járm ű és pótkocsija, kerti traktor, állati er ővel vont jármű, a
„B”, „Cl”, „C”, „D1”, „D” kategóriában megszerzett vizsga alapján : mezőgazdasági vontató
és könnyű pótkocsija vezethet ő.
A rendelet 1 . sz. mellékletében szerepel, hogy az „Al” alkategória jogosít a 125 cm 3
hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott
motorkerékpár vezetésére .
A kismotorok vezetéséhez tehát mindenképpen vezet ői engedély szükséges . Jelenleg akinek
„B” kategóriása vezet ői engedélye van, az csak az 50 cm3-t meg nem haladó henger űrtalmú
motorkerékpárt (segédmotoros kerékpár) vezetheti .
A korlátozás ilyen mértékű meghatározása azonban nem indokolt sem szakmai, sem
nemzetközi szempontból, így a javaslat szerint a 125 cm3 henger űrtartalmat és a 11 kW-o s
teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár „B” kategóriás vezetői
engedéllyel lenne vezethető.
E szabály bevezetésének eredményeképpen egyre többen használnának kismotort a város i
forgalomban, ezzel csökkenne a torlódások kialakulása, a parkolási gondok nagyba n
enyhülnének, végs ő soron a városi közlekedés dinamikusabbá válna, az emberek pedig a
közlekedés e fajtájának elterjedésével id őt és pénzt takaríthatnának meg.
H/. . . .
Volner János
országgyűlési képvisel ő
képviselői önálló indítvány
dr. Schmitt Pál
az Országgy űlés elnöke részér e
Helyben
Tisztelt Elnök Úr !
Mellékelten - a Házszabály 87 . §-a alapján - benyújtom a „B” kategóriás gépjármű vezetői
engedéllyel vezethet ő gépjárművek körének meghatározásáról készített határozati
javaslatot.
A javaslat indokolását mellékelten csatolom .
Budapest, 2010. augusztus 2.
Tisztelettel :
Vo) János
obbik


Elég kis kurta

2010-08-13 06:28:49

Beterjesztették a módosító javalatot. Sajnos részleteket nem tudok a szabályozással kapcsolatban.
http://fmh.hu/belfoldi/20100811_regaizstracios_ado

2010-06-28 14:04:36

Sziasztok.
Hamár külföldöt vesszük figyelembe, ott 18. életévét betöltött fiatalember aki rendelkezik B-s jogsival és olyan segédmotorkerékpárral ami gyárilag van kialakítva 2fő szállítására (tehát alkalmas), az mehet is kettő személlyel minden probléma nélkül.
Nálunk ezt miért nem lehet megoldani? Hamár úgy is van autóra jogsija és elmult 18, tehát büntethető ha valmit csinál, akkor miért ne vihetne még egy embert?

A 125-ös-re való kiterjesztést pedig szerintem maximum úgy kellene megcsinálni, hogy a segédmotorkerékpároktól a 125-ig, a biztosító ne igazolást vagy matricát adjon ki, hanem kis táblát amit a rendszám helyére kell tenni, ezzel azonosíthatóvá is válik a motoros.

Ezek csak ötletek.

2010-06-20 09:16:13

max annyi csavart lehetne bele vinni a dologba, hogy személyt ne vihesen ha B-s jogsival vezeti a motort. igy aki személyt akar szállita az meg vizsgázzon le szépen ez igy korekt lenne

2010-06-20 07:41:17

Lassan már inkább azt kellene fontolgatni ,hogy a motoros jogsi motorcsónakra is jó legyen.

2010-06-19 08:59:44

Egy csomó megfontolásra érdemes szempontot kaptunk a hozzászólásokból. A MAMI pár éve egy komplex elképzeléssel állt elő a motoros vezetőképzést illetően. Velük is leülünk beszélgetni, ha nem a jövő héten, akkor utána.
(Attól is függ, mikor mehetek el végre egy kis szabadságra:-) )

2010-06-19 08:46:18

Hidd el Elira, nincs mindenkinek felelősségtudata, pont azért, mert B-s jogsija van és azt hiszi a pre safe meg a 15 légzsák mindentől megvédi Az autósok között több a béna, mint a motorosoknál. Tudod, természetes szelekció

2010-06-18 17:51:58

Szerintem egy B-kategóriásnak ,kell legyen olyan felelősségtudata,hogy vezethesse a 125-öst.De két évig ne vihessenek ők sem utast.

2010-06-18 17:27:26

Dear Mr.McField! Szerintem az életkor, mint tényező nyugodtan kihagyható a pakliból, mert nem jogosíthat fel senkit sem egy kategória használatára az életkora! Ha valakinek harmincévesen motorozhatnékja támad, akkor járja végig azt az utat, amit egy 16 évesnek is kell. Vagyis a korlátolt A-s kategóriák után kaphasson korlátlan -Hayabusára is! - érvényes jogsit. Ezzel talán kevesebb lenne az értelmetlen motoros halál az utakon...
( Meg ahogy hallom, de lehet, hogy ez csak egy Urban Legend, lehet úgy is jogsit kapni motorra Magyarországon, hogy az illető előtte csak fényképen látott motort! )
Azt látom, hogy sok fiatal srác érettebben kezeli a gépeket, mint a hajlottabb korú vezetők, aztán mégis nekik kell szívniuk a " szamárlétrán ", mert fiatalok.
A négykeréken megszerzett gyakorlat meg kevés a motorozáshoz, tehát szükséges az átképzés! ( Ez a pilótáknál is így van, csak szakvizsgával vezethetnek más típusú repülőket - és itt a vitorlázó repülésre gondoltam, nem a motorosra! )
A mai robogók mind a teljesítmény, mind a sebesség és még a biztonság terén is felette állnak a hajdani szoc. gyártásból származó segédmotoros kerékpároknak. A szabály is abból a korból származik...
Az én meglátásom a következő: 14 éves kortól a mostani segédmotoros kategória helyett inkább robogóra adnék ki vezetői engedélyt, akár 125ccm-es határig.
Aztán jöhetne a motorkerékpárokra való jogosítvány kategória, szintén 125ccm-től.
Aki B-s jogsival szeretne robizni, azok egy 15-20 órás gyakorlati vizsga után menjenek csak, amerre viszi őket a kedvük. De motorkerékpárra ne üljenek autós jogsival!
Mfg.
Hr.Geiger

Ui.: Jó kis fába vágtátok a fejszét...

2010-06-18 16:38:22

"ha mondjuk 16éves korban megszerzik a B-s jogsit"
Elnézést, ez 17 akart lenni

2010-06-18 16:35:07

Mondjuk amíg kezdőnek minősül a B kategória, addig ne lehessen 125öst vezetni, mert hát motoron, egyből a mélyvízbe...Ha két évig nem vihetek utast rendes motoros jogosítvánnyal, addig az autós jogsival ne lehessen motorozni. Bár ez inkább az egyént védi, mint a többi közlekedőt, de egy esetleges elsőbbségadás elmulasztása kocsival nem jár akkora kockázattal, mintha ezt motoron tenné az illető. Ezzel csak annyi a probléma, hogy akkor utast mikor vihet a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező motoros? Két évig csak autót vezethet és akkor az eddigi szokás szerint megint csak két év múlva szállíthatna utast, tehát a B megszerzésétől számított 4 év múlva. Vagy a kezdő jogosítvány idejét lehetne lecsökkenteni egy évre(a kilométer alapú lenne az igazi, de ez kivitelezhetetlen ma még, ha mégis, nehéz ellenőrizni és csak káosz lenne belőle) és akkor két év múlva vihetne utast az ember. Egy év autózás, majd egy év motorozás és autózás talán megadja azt az alap közlekedési rutint, amikor már nem stresszel az ember, hogy mikor, merre, hogyan, miért.
A másik, hogy kell-e külön képzés? Szerintem kell, bár ez is további problémákat vet fel. Nem minden autós iskola szolgáltat motoros oktatást is. Ha viszont kötelező lenne a 125-ös gyakorlat, akkor plusz költségek árán be kéne szereznie az iskolának tanuló motort és motoros oktatót biztosítania.
A harmadik sajnos az emberi nagyravágyásunk okozta probléma. Eddig 125össel nyomultunk 50esként, most majd 180-as, 250-es lesz a vita tárgya, mert hát nem sokkal nagyobb. Pedig egy sima autósnak nem adnék a kezébe egy 250est.
Lehet mondani, hogy a mai motoros oktatás nincs a helyzet magaslatán, de tény ,hogy az az egy-két hét, amit rutinnal és forgalommal eltölt a tanuló, ad egy kis önbizalmat és lelkileg ráhangolódunk a motorozásra közben.
Érvek és ellenérvek cikáznak a fejemben. Aki motorozni szeretne, az amúgy is megcsinálja a jogosítványt, aki meg csak közlekedik, mert praktikus, hát az már inkább keresi a kibúvókat, kiskapukat.Ez lesz az a típus, aki nem int vissza. Nem azért, mert faragatlan, csupán nem tudja miért integetek. Mert nem motoros! Csupán egy közlekedő.
Másrészt meg lehet ad egy kezdő löketet neki, hogy motoros legyen, egy darabig 125özik B-s jogsival, majd rájön, hogy ez milyen jó és leteszi a nagy A-t és ezáltal motorossá válik.
A másik ami érdekel, hogy hogyan működne a mostani, ha mondjuk 16éves korban megszerzik a B-s jogsit, akkor lenne az általam említett egy év gyakorlási fázis, amíg nem motorozhat, utána egy-vagy két évnek el kell telnie, hogy mehessen korlátlan A-ra(19-20éves)? Ezt a lehetőséget ki kéne lőni. Aki korlátlan A-t akar az várja meg a 21-et, vagy tegye le 16évesen az A1-et, vagy 18évesen az Akorlátozottat és akkor mehet 20éves korában. Tehát a B ne foglalja magába feltétel nélkül az A1 jogosítvány meghatározását, csupán jogosítson fel a 125-ös motorok vezetésére. Illetve ezt a köbcentikorlátot el kéne törölni és 11kW-ban meghatározni a maximumot.

2010-06-18 13:55:22

Jelenleg éppen körbejárjuk a témát. Azokat a megoldásokat keressük, amelyekkel a lehető legkisebb kockázattal valósítható meg a B kat. kiterjesztése: pl.: életkor, vélhető vezetési gyakorlat, kelljen-e valamilyen kiegészítő képzés hozzá, vagy sem, kizáró tényezők stb.
Mi azért kalkulálnánk valamelyest az egyén saját döntési, mérlegelési képességével is.

Várjuk az ötleteket, nézeteket.

2010-06-18 08:42:36

Vegyes érzelmek dúlnak bennem e témával kapcsolatban. Egyrészt, legyen! Másrészt meg ne legyen! A mai motorosoktatás, jogosítványszerzés tényleg a béka e alatt van. Viszont autóból átülve mondjuk egy CBR125, vagy a YZF-R125 tényleg tud meglepetéseket okozni. 120as végsebesség vagy még több. Biztos szeretnénk, hogy ennyivel rohangáljanak olyanok, akik igazából nem kaptak felkészítést ezen járművek kezeléséből. Másrészt valószínűleg nem a teljesen rutintalanok ülnének ilyen gépekre, egyértelmű. Használják egészséggel. És valószínűleg azok váltanának autóról motorra, akiket amúgy is érdekel a téma egy kicsit. Egy vérbeli úrvezető nem fog átpattanni egy 125ös nyergébe, ha meg lenne rá a lehetősége, hogy B-vel lovagolja meg, akkor sem.
Budapestre az 50-es tényleg kevés, elismerem, de egy 25-35-ezres településre bőven elég, sőt! Bár egy ekkora településen a dugó is ritka jelenség, ami megint nem túl nagy kényszerítő erő a váltásra. Esetleg a jobb fogyasztás és a gazdaságosság miatt.
Legyen hát!

2010-06-17 22:07:02

Sokszor sok helyről hallottam és magam is tapasztaltam, hogy az ember hiába teszi le a motorjogsit, akkor sem szerez elég tapasztalatot (bármilyen meglepő). Nem véletlenül vannak a vezetéstechnikai oktatások, persze nem tűnhet soknak a 10-15 LE, de annak aki még életében nem ült motoron még 50-es is okozhat nehézséget. Ráadásul így nem csak a saját hanem az utasa testi épségét is veszélyezteti.

2010-06-17 20:21:26

Akkor most jöjjön egy másik vélemény is!
Kérdés: Miért kellene kiterjeszteni a B-s jogsit a jelenlegi 50ccm-ről 125-re?
Egy hírportálon olvastam tegnap, hogy egy 50-es gépen meghalsz, mert lassú, a busz letol a buszsávban, stb.stb.
Nos, én úgy gondolom, hogy városi forgalomban - vagyis lakott területen - a max. megengedett legnagyobb sebesség 50km/h, minden gépjárműre, 40km/h pedig a segédmotoros kerékpárokra. Még egy Simson is lazán kiver 60km/h-t ( az enyém annó 75km/h-t is tudott ) a mai modern 50-es olasz, japán gépek pedig még le is gyorsulnak a lámpánál egy személygépkocsit, simán tartható velük a 60-70km/h-s tempó, még a magamfajta + 100 heavy duty súlycsoportban is.
Akkor hol itt a probléma kérem?
Ha meg elővárosi cirkálásra, kirándulásokra gondoltak az értelmi szerzők, akkor inkább a jogosítvány megszerzését kéne átgondolni, mert azért nulla gyakorlattal ne üljön rá senki se egy CBR125-re vagy egy YZF-R125-re.
Vagy talán túl sok 125-ös gép fut 50-es papírokkal illegálisan, aztán ez az első lépés?
Biztos, hogy mindent át kell vennünk, ami európai? Kezdhetnék a fizetésekkel is, aztán ha az meglesz, akkor több gép is fogy majd. Nem ettől fog a piac fellendülni, az tisztán látszik...
Én így látom ezt a kérdést, bár nagyon nem vagyok érintett benne.

2010-06-17 18:21:39

Ebben 100%-ig igazad van! És szerintem is jó ötlet! Szivesebben nézegetek 125-ös gépeket a városban mint robogókat (mármint piciket mert hát 125ös robogó is van). És a megfelelő rutinnal már vihetnek utast is, több parkolóhely marad, és hangulatosabb is lesz közlekedni!

2010-06-17 17:23:33

ezt teljes mértékben támogatom. lehet még kicsit fel is lenditene ezen kategória piacát. meg be is valhatjuk elég sok segédmotor nem segédmotor valojában

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha Vmax 2009- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Honda CB600F Hornet 2005- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSR 600 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda VTX 1800 KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda VFR 800 2003- BMW S 1000 RR 2010 Kawasaki ZX-10R Suzuki GSX-R600 2006-2007 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Triumph Tiger 1050 Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Yamaha XT1200Z Super Ténéré BMW R 1200 GS 2010 Yamaha SR125 1997- Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Kawasaki ER-6n 2009 KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki KLR650 / R Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 BMW F800GS 2008
És ezt olvasta már?Bezár