hirdetés
2009-01-26 10:25:56 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az amerikai szuperkrossz bajnokság 4. futamán Houstonban James Stewart az egymás utáni harmadik győzelmét szerezte meg, amely egyben az eddigi legnagyobb arányú diadal is volt a sorozatban. Az elmúlt szombaton a Keleti-parti Lites bajnokság is elrajtolt, ahol az a francia Christophe Pourcel nyert, aki 2007 augusztusa után versenyzett újra.

hirdetés
Mint Ricky Johnson

    Az egy héttel ezelőtti győzelme után sokan kritizálták Stewartot. Sokan mondták azt, hogy Stewartnak szerencséje volt, és hogy az anaheimi viadal igazi győztese a második helyezett Chad Reed volt. Míg a sok hibával tarkított győzelme után maga Stewart is nagyon önkritikus volt. Főleg a rossz rajtját emelte ki, valamint azt, hogy a Yamaháján még mindig nem találta meg a legjobb beállításokat. Az elmúlt szombaton viszont már senki sem kritizálhatta Stewartot, aki az idei legfölényesebb sikerét aratta. Ugyan ő is lökdösődött a rajtnál, de a startot így is a 2. helyen hozta el. Három körig a kategória újonccal, a négyszeres amerikai bajnokkal, a gyári kawasakis Ryan Villopotoval csatázott az első helyért, majd a 4. kör egyik kanyarjában egyszerűen leelőzte egykori márkatársát. Az előzést követően pedig elhúzott Stewart és hiba nélkül, 9.787 másodperces előnnyel zsebelte be a 28. szuperkrossz nagydíjgyőzelmét. Azaz egy hét után megint utolért az örökranglistán egy legendát. Egy hete Bob Hannah-t, míg most szombaton a hétszeres amerikai bajnok Ricky Johnsont fogta be. Stewartnál már csak hárman nyertek többet a szuperkrosszban. Jeremy McGrath 72-szer, Ricky Carmichael 48-szor, Reed 35-szor nyert. Stewart azonban annak örül a legjobban, hogy az összetettben már a 2. helyre jött fel: 9 ponttal van lemaradva az éllovas Reedtől. Stewarttal kapcsolatban egy pletykát is meg kell említeni. Az a szóbeszéd járja, hogy Carmichaelhez hasonlóan ő is elindul a Nationalben. Méghozzá az egész bajnokságban! De ezt majd meglátjuk a szuperkrossz után.



    Stewart után Reedről kell a legtöbbet szólni. Az ausztrál, bár nem esett el, de mégis ugyanúgy elrontotta a startját, mint egy héttel ezelőtt. Egyszerűen beszorult a rajtnál és csak a középmezőnyben kezdhette meg a felzárkózást. Amely szintén nem volt könnyű számára. Különösen a hondás Andrew Short nehezítette meg a dolgát. Reednek 8 körre volt szüksége ahhoz, hogy megszerezze a 3. helyet Shorttól. Aztán Villopoto sem adta könnyen a bőrét. Reed végül a 13. körben vette át a 2. helyet, ahonnan nem tudta megismételni az egy héttel korábbi teljesítményét. Egy hete Reednek szintén fel kellett zárkóznia és a hajrában alaposan le is faragott a Stewart elleni hátrányából. Nos Reed Houstonban nem tudott így motorozni! Hiszen Houstonban Stewart gyorsabb körökre volt képes nála.

    Stewart és Reed mellett – három hete mindig ők ketten foglalják el a dobogó első és második fokát – Villopoto lett még érmes a texasi Houstonban. Villopoto idén versenyzik először 450-es gépen és a negyedik szuperkrossz viadalán megszerezte az első 450-es érmét. A 21 éves krosszos az első két versenyén még háttérben volt – egy-egy 5. és 7. helyre volt képes - , ellenben egy hete Anaheimben és főleg most szombaton Houstonban már az egyik főszereplő volt. A második anaheimi viadalon sokáig éremért küzdött és végül a 4. helyen zárt. Houstonban pedig már 3 kör erejéig vezetett is, majd egy bukás után a 3. helyet szerezte meg. Villopoto tehát folyamatosan javul, amiért nem kizárt a még jobb eredmények lehetősége sem.

    Houstonban az idei meglepetésember Joshua Grant csak az első körökben volt éremesélyes és egy hét után megint az 5. helyen intették le. Short továbbra is hozza a kiegyensúlyozott formáját, hiszen a 4. helyen zárt, amellyel Grant mögött a negyedik az összetettben is. Egy másik hondás, Kevin Windham ellenben nagyon csalódott lehet. Egy hete még harmadik volt, Houstonban viszont több mint 40 másodpercet kapott Stewarttól és csak a 9. helyre volt jó.

17 hónap után

    A yamahás Stewart tényleg fantasztikusan motorozott Houstonban, de szombaton mégis egy 250-es pilóta volt az első számú főszereplő. A 2006-os MX2-es világbajnokról, a 21 éves kawasakis Christophe Pourcelről van szó. Pourcel ugyanis megmutatta, hogy mire képes az akaraterő, és hogy miért pont őt tartják mindenidők egyik legnagyobb francia tehetségének. Pourcel 2007. augusztus 19-én az MX2-es vb Észak-ír Nagydíjának a warm-upján nagyon súlyos balesetet szenvedett. Megsérült a gerince és több hónapig nem lehetett tudni, hogy lebénul-e vagy sem. Szerencsére Pourcel nem kényszerült tolószékbe, de 2008-ban ennek ellenére ki kellett hagynia a teljes szezont. 2008. májusában kezdte el ismét a motoros edzéseket. Pourcel aztán tavaly novemberben ismét megsérült, egy edzésen eltörte az egyik kulcscsontját, amiért veszélybe került az idei szuperkrossz szezonja is. Pourcel azonban gyorsan felgyógyult és a lehető leglátványosabban tért vissza a 17 hónappal ezelőtti majdnem végzetes balesete után. A kisebbik Pourcel fivér a Keleti-parti Lites bajnokság nyitófutamán rajt-cél győzelmet aratott és 1.346 másodpercet adott a hondás Brett Metcalfe-nak. Pourcelnek, tegyük hozzá gyorsan, nem volt újdonság az amerikai szuperkrossz bajnokságbeli szereplés, hiszen 2007 januárjában már versenyzett itt. És már akkor jól lehetett látni, hogy az MX2-es világbajnoknak van keresni valója a szuperkrosszban is. Pourcel 2007 januárjában a Nyugati-parti Lites bajnokságban 3 versenyen indult. Ugyan az utolsón lesérült, de előtte előbb második volt, majd pedig nyert is.



    Pourcel és Metcalfe mellett – az ausztrál az 5. helyről jött fel a 2. helyig – a suzukis Nico Izzi állhatott még dobogóra. A verseny nagy vesztese Pourcel csapattársa, Austin Stroupe volt. Stroupe az edzéseken végig jobb volt Pourcelnél, de a versenyen mégis csak a 4. helyen intették le. A rajt után az 1. körben is rontott, amiért a 4. helynek is örülhet.
A Lites kategória képviselői közül Jason Lawrence-ről is szólni kell. A yamahás Lawrence csapatvezetője, Chris McAvoy bejelentette, hogy a Nyugati-parti Lites bajnokságban nem igazán jól teljesítő tavalyi bajnok idén biztosan be fog mutatkozni a 450-es sorozatban is. Lawrence február 21-én Atlantában debütál a 450-es gépen és a tervei szerint Indianapolisban, Daytonában, New Orleans-ban, St. Louisban, Torontoban és Jacksonville-ben is elindul.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár