hirdetés
2009-02-17 15:24:01 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Két nagyon magabiztos győzelmet láthattunk San Diegóban. A szuperkrossz vb-n a yamahás James Stewart az egymás utáni 6. diadalát aratta, amellyel az összetettben utolérte az eddigi listavezető Chad Reedet. A Nyugati-parti Lites bajnokságban a suzukis Ryan Dungey az idei 3. győzelmét ünnepelhette, amely révén ismét visszavette a pontverseny első helyét.

hirdetés
Elhúzott
Egy hét után ismét egy amerikai legenda tervezte meg a szuperkrossz vb pályáját. Anaheimben Jeremy McGrath álmodta meg a pályát, míg az elmúlt szombaton San Diegóban – ez volt az idei utolsó kaliforniai viadal – Ricky Johnson volt a pályaépítő. Johnson pedig egy nagyon gyors pályát alkotott meg. Idén először nem voltak szűk kanyarok és visszafordítók, csak gyors, nagy ívű, több nyomból álló fordulók. Az újdonság pedig James Stewartnak feküdt a legjobban, hiszen nagyon lehengerlő volt. Stewart az edzésen több mint 2 másodpercet adott a másodiknak, míg az ötödik Reed 2.2 másodpercet kapott tőle. Az előfutamában Stewart 8.543 másodpercet vert a második Reedre. Aki a döntőben sem volt ellenfele a yamahásnak. Egyszerűen Reed nem bírta Stewart tempóját, amelyet a mindig nagyon sportszerű ausztrál egyből el is ismert.

Nem csak a pálya volt újszerű, hanem a verseny forgatókönyve is újdonság volt idén. A legutóbbi öt futamon mindig rosszul startolt Reed Stewart ellenében, amiért elsősorban erre lehetett ráfogni Stewart győzelmeit és Reed második helyeit. San Diegóban viszont már azt láthattuk, hogy Reed nem olyan gyors, mint Stewart!

A gyári suzukis Mike Alessi idén harmadszorra elhozta a startot, de Stewart és Reed hamar megette őt. Ekkor azt lehetett végre hinni, hogy ismét tanúi lehetünk egy nagyon izgalmas Stewart-Reed párbajnak. Nem így történt. Stewarttal nem volt egy szinten Reed. Egyszerűen Stewart faképnél hagyta a legnagyobb riválisát. A 4. körben már 3, a 9. körben már 8, a 16. körben pedig már 11 másodperc volt kettejük között. Méghozzá úgy, hogy Stewart semmit sem kockáztatott, csak a saját iramát motorozta. Stewart aztán a hajrában visszavett a tempójából és így alakult ki a 8.252 másodperces különbség a javára. Reednek esélye sem volt a győzelemre!

Stewart az idei 6. sikerével teljesen ledolgozta a hátrányát az összetettben és már neki is ugyanannyi pontja van, mint Reednek. Az évadnyitón Stewart kiállt és 23 pontos hátrányt szedett össze. Ez azonban San Diegóban teljesen eltűnt. Ha Stewart idei szezonját összehasonlítjuk a 2007-es idényével – akkor bajnok lett - , akkor a győzelmek számát illetően hét futam után jobban áll idén. Két éve az első 7 viadalon csak 5-ször nyert, míg idén már 6-szor győzött. Stewart tehát bombaformában van!

Izgalmak
Amíg Stewart sikere egy pillanatra sem volt veszélyben, addig a 2. és 3. helyért nagyon izgalmas küzdelmek alakultak ki. A legnagyobb csata a gyári hondás Andrew Short és a gyári kawasaki Ryan Villopoto között alakult ki. Short már a 4. körben a 3. helyen motorozott, de ezt követően nem lehetett nyugta. Egy rossz startot követően ugyanis felzárkózott Villopoto – a négyszeres amerikai bajnok egy hete megsérült és nem jutott a döntőbe sem, de San Diegóban már nagyszerűen versenyzett. Short és Villopoto pedig annyira húzták a gázt, hogy a hajrában nagyon megközelítették Reedet is. Short végül 0.2 másodperccel megelőzte Villopotot és a 3. helyével begyűjtötte az idei második érmét. Short, aki csak 1.5 másodperccel maradt le Reedtől, ennek köszönhetően a 3. futam után ismét a tabella 3. helyére jött fel.

Grant megsérült
Az év meglepetésembere, az évadnyitó győztese Joshua Grant viszont idén először már nincs benne az első háromban. A yamahás Grant idén először megsérült és nem tudta befejezni a viadalt. Grant az első hét körben benne volt a legjobb tízben, de a 8. körben egy hatalmasat bukott. A nyakát megütötte a kormányban és alig kapott levegőt. Hordágyon vitték le a pályáról, ahonnan azonnal kórházba szállították. Az első információk szerint kisebb sérülésekkel megúszta.

Byrne és Hepler
A San Diego-i versenynek volt két nagynevű visszatérője is. A gyári suzukis Michael Byrne és a gyári yamahás Broc Hepler a sérülései után idén versenyzett először. Az ausztrál Byrne még tavaly novemberben törte el az egyik csuklóját, míg az amerikai Hepler az évadnyitó első edzésén törte el a jobb vállát. A visszatérés Byrne-nek sikerült jobban: ő a 8. helyen ért célba. Pedig úgy tűnt, hogy Hepler lehet majd boldogabb. Jól sikerült a rajtja, míg az első három körben a 3. helyen haladt. Aztán viszont bukott és kiállt.

Ismét az élen
A Nyugati-parti Lites sorozat 6. futamán ugyanolyan fölényes volt a suzukis Dungey, mint a szuperkrossz vb-n Stewart. Dungey a leggyorsabb volt az edzésen, magabiztosan megnyerte az előfutamát, majd a döntőben ugyanúgy ellépett már az 1. körben, mint Stewart. Dungey, aki 4.075 másodperc előnnyel nyert, kétszeresen is boldog lehetett. Hiszen nem csak nyert, hanem az összetettben is ő vezet újra. Azaz egyből el tudta feledtetni az egy héttel ezelőtti 4. helyét és azt, hogy a tabellán visszacsúszott a 2. helyre.

A 250-es bajnokság San Diego-i viadala másban is hasonlított a szuperkrossz vb-re. Hiszen a 2. és a 3. helyért itt is voltak izgalmak. A gyári kawasakis Morais mind a 15 körben a második helyen motorozott, ám az ezüstérme a hajrában veszélybe került. Dungey első számú ellenfele, Morais csapattársa, Jake Weimer egy elrontott start után nagyszerűen zárkózott fel, de már nem tudta megelőzni Moraist. Weimer 0.9 másodperc hátránnyal lett harmadik.

A tavalyi Keleti-parti Lites bajnoknak, a hondás Trey Canardnak sem a tervei szerint sikerült a viadal. Azt követően, hogy megnyerte az előfutamát, a döntőben nem volt még éremesélyes sem és a 4. helyen intették le.
Címkék:  szuperkrossz , ama , bajnokság




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár