hirdetés
2009-01-19 13:48:39 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az amerikai szuperkrossz bajnokság 3. futamán ugyanaz a két motoros nyert, mint egy héttel korábban a 2. fordulóban. Az idei második anaheimi viadalon Phoenix után ismét James Stewart diadalmaskodott a 450-es mezőnyben, míg Ryan Dungey a Lites-ban győzött. Azaz idén ők az elsők, akik már két győzelemnél járnak. Stewart és Dungey duplázását azonban nem lehet összehasonlítani. Stewart sok nehézség és egy sérülés után nyert, ellenben Dungey még magabiztosabb volt, mint egy hete.

hirdetés
Mint Bob Hannah

    Bár még csak a 3. verseny van a hátunk mögött, azaz még nagyon az elején járunk, ám azt mégis kijelenthetjük, hogy James Stewart és Chad Reed kiemelkedik a mezőnyből. Anaheimben az elmúlt szombat este 50. alkalommal rendeztek amerikai szuperkrossz versenyt, a rendezők pedig nagyon rákészültek a jubileumi viadalra. A verseny előtt olyan sztárok motoroztak tiszteletköröket, mint Ricky Carmichael – nagyon jó formában van a 2007-ben visszavonult 16-szoros amerikai bajnok, ha motorozna, még mindig az egyik főszereplő lehetne! - , Jeremy McGrath és Grant Langston. Míg a pályaépítők egy nagyon nehéz és technikás pályát alkottak meg. Ahol rettenetesen nehéz volt előzni! A nehézségeket különösen a Lites kategória érezte meg, hiszen sok volt a bukás. De a 450-ben is voltak balesetek. Erről elsősorban Stewart és Reed beszélhetne.



    Kezdjük a győztessel, a yamahás Stewarttal. A 6-szoros amerikai bajnok már az edzésen bukott. Amikor a balesete után lejött a pályáról a bal kezével már nem tudta fogni a motorját. Nagyon fájt a bal csuklója. Stewart jó ideig nem jött elő a kamionjából – Stewart szó szerint eltűnt a kamionban, hiszen a csapatának van a legnagyobb kamionja az összes alakulat közül. Emiatt egyre inkább olyan pletykákat lehetett hallani, amelyek szerint Stewart bal csuklója eltört! A rossz emlékű 2008-as szezon – Stewart egy éve a 3. futamon jelentette be, hogy sérülés miatt nem tud tovább versenyezni a szuperkrosszban – tehát felidéződni látszódott. Stewart azonban megúszta! Ott volt a hivatalos autogramosztáson, majd az előfutamát is nagyon magabiztosan nyerte meg az idei meglepetésember Joshua Grant előtt. A versenyen mégis azoknak lett igazuk, akik szerint Stewart ezen a szombaton nem volt igazán formában. Nagyon sokat hibázott Stewart. Aki mégis nyert! Stewart elrontotta a startját, csak a 6. helyről kezdhette meg a 20 körös versenyt. Ahonnan 10 kör kellett neki ahhoz, hogy átvegye az első helyet a hondás Kevin Windhamtől. Stewart azonban csak nagy nehezen tudott elhúzni az élen. Előbb majdnem elesett ugyanazon az ugratón, ahol az edzésen is rontott. Míg egy leérkezésnél elgörbítette a hátsó fékkarját. Körökön át hátsó fék nélkül motorozott, folyamatosan rugdalta az elhajlott fékkart, amíg az végre a helyére került. Stewart ennek ellenére 3.5 másodperces előnnyel tudott nyerni. Stewart tehát megszerezte a 2. yamahás győzelmét, ami azt is jelenti, hogy a győzelmek számában befogta az örökranglistán a legendás Bob Hannah-t. Már Stewartnak is 27 szuperkrossz sikere van, mint a 7-szeres amerikai bajnok Hannah-nak, a Hurrikánnak. Stewart a szombati sikerével már a 4. helyre jött fel az összetettben – két hete még a 19. helyen állt. Stewart azonban nagyon jól tudja, hogy ennek dacára nagyon sokat kell javulnia ahhoz, hogy idén biztosan ő legyen a bajnok!

    Így van ezzel Stewart legnagyobb ellenfele, a suzukis Chad Reed is. Az ausztrál nagyon elrontotta a rajtját! Tömegbukásba keveredett és az utolsó, 20. helyről vághatott csak neki a versenynek. A balesete után viszont már ő volt a leggyorsabb a pályán. Csak ő tudott egy percen belüli időt motorozni, Stewart legjobb idejénél pedig 1.2 másodperccel tudott jobbat. Fantasztikus előzéseket mutatott be a rendkívül nehéz pályán! Az utolsó körben pedig a második helyet is megszerezte Windham elöl. Érdekes lett volna látni, hogy Reed mire lett volna képes Stewart ellen! Reed tehát összességében Stewarthoz hasonlóan mégis elégedett lehetett. Főleg amiatt, hogy az összetettben már ő áll az élen és nem a yamahás Grant.

    Az idei meglepetésember jól kezdett, hiszen sokáig a 2. helyen motorozott, de a verseny második felében fokozatosan visszaesett és idén először nem lett dobogós. Grant az 5. helyen zárt. A hondás Windham ellenben idén először állhatott fel a dobogóra. A mezőny egyik veteránja elhozta a startot, majd 10 körön át ő haladt az első helyen is. Végül Stewart és Reed mögött a harmadik lett. Windham az 1. fordulóban csak a 15., míg a 2. fordulóban a 6. helyen végzett. Az elmúlt szombaton tehát a 31 éves krosszos hatalmas formajavuláson esett át.

Megint 5 másodperc

    Ryan Dungey úgy tűnik lehiggadt! Volt ugyanis egy elég nagy botránya még az 1. forduló előtt. Kiderült, hogy a ruhaszállító szponzora, a One Industries a legnagyobb riválisával, a yamahás Jason Lawrence-szel is szerződést kötött az utolsó pillanatban. Ez pedig nagyon nem tetszett Dungey-nak. Aki egyik-percről a másikra fel is bontotta emiatt a szerződését és azonnali hatállyal átment a Foxhoz! A váratlan döntés egyelőre nyerőnek tűnik, hiszen a rókás márkával eddig csak győzött Dungey. Phoenix után a második anaheimi viadalon is nagyon meggyőző volt, hiszen ismét több mint 5 másodperccel nyert. Dungey tehát tovább növelte az előnyét az összetettben. A második anaheimi fordulóban egyébként ugyanazok állhattak fel a dobogóra, mint az első anaheimi viadalon. Hiszen Dungey mellett ismét érmes lett a két kawasakis csapattárs, Ryan Morais és Jake Weimer is. Morais az első három körben vezetett Dungey előtt, ám utána már csak arra volt képes, hogy a 2. helyet megszerezze Weimer ellenében. Morais Dungey-hoz hasonlóan már az idei harmadik érmét vihette haza, míg a szezonnyitó győztese, Weimer két hét után lett újra dobogós.



    Nagyon úgy tűnik, hogy a Dungey-Morais-Weimer trió között dőlhet el a bajnoki cím sorsa. Ez különösen amiatt lehetséges, hogy a két tavalyi Lites bajnoknak, Jason Lawrence-nek és Trey Canardnak nagyon sok gondja van. Lawrence az előfutamában Phoenixhez hasonlóan megint bukott, amiért ismét a reményfutamba kényszerült. Ahonnan most már a döntőbe jutott, hiszen megnyerte azt. A fináléban aztán nem igazán sikerült a rajtja és a 6. helyről végül a 4. helyig tudott felzárkózni. Lawrence-szel kapcsolatban az a szóbeszéd járja, hogy még az idény közben felmegy a 450-es géposztályba! Ennek lehet két valós oka: Lawrence bajnoki esélyei a Lites-ban már nem igazán nagyok, hiszen az összetettben a 7. helyen áll és 36 ponttal van lemaradva Dungey-tól, míg 2010-ben Lawrence a szabályok értelmében már nem versenyezhet a Nyugati-parti Lites sorozatban. A hondás Canard még rosszabb helyzetben van. A vártnál sokkal súlyosabb fejsérüléseket szenvedett el Phoenixben, amiért ki kellett hagynia a 2. anaheimi viadalt is. Olyan súlyos agyrázkódást állapítottak meg nála, hogy valószínűleg csak január végén tud ismét motorra ülni. Canard tehát már biztosan nem lesz bajnok!






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár