hirdetés
2009-02-10 09:37:16 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az elmúlt szombaton idén először esős verseny volt a szuperkrossz vb-n. A nehéz körülmények azonban nem zavarták James Stewartot és Jake Weimert. A yamahás Stewart már az egymás utáni ötödik győzelmét aratta a vb-n, míg a kawasakis Weimer a Nyugati-parti Lites kategóriában a szezonbeli 3. diadalát ünnepelhette.

hirdetés
Esőmenő is
Egy hét után megérkezett az eső a szuperkrossz vb-n! Egy hete a várt vihar elmaradt San Franciscoban, ellenben az idei harmadik anaheimi viadal megérezte a Dél-Kaliforniában több napja tartó nagyon rossz időt. Anaheimben csütörtökön és pénteken is szakadt az eső, amely szombaton is csak bezavart. Emiatt módosítani kellett az edzésprogramot, hiszen nem akarták tönkretenni a pályát. Szombaton nagyon sokáig védőponyvával takarták le a pályát. A vb-n a hat edzés helyett csak kettőt tudtak megtartani, míg a Litesban 6 edzés helyett csak három volt. Az előfutamokat és a döntőket sárban tartották meg, majd a 450-es főesemény közepén megint leszakadt az ég. A sár és az eső a szerelőknek plusz munkát jelentett, akiknek nem csak a motorokkal, hanem a szemüvegekkel és a sisakokkal is foglalkozni kellett. A nagyon rossz idő és a sáros, csúszós pálya azonban főleg a krosszosokat tette próbára. Akik közül megint csak James Stewart emelkedett ki. Hiszen Anaheimben is Stewart-show volt! Amelynek a végén Stewart már a karrierje 30. győzelmét ünnepelhette.


James Stewart

A Stewart-show a yamahás bevonulásával kezdődött. Több futam óta Stewart egy Bon Jovi számra vonul be parókában és gitárral. Az igazi show-t azonban a pályán tartja a hatszoros amerikai bajnok. Stewart Anaheimben is a leggyorsabb volt az edzésen. Az előfutamában közel 14 másodpercet adott az idei meglepetésembernek, Joshua Grantnek. Majd a döntőben megint fölényesen nyert. A rajtot a második helyen kapta el, de az 1. körben már elhúzott az élen. Ezt követően senkitől sem zavartatva növelte az előnyét. A 12. körben aztán mégis úgy tűnhetett, hogy esetleg még sem Stewart fog győzni. Nagyon elkezdett esni és a pálya még csúszósabbá vált. Ráadásul a lekörözöttek is nagyon bezavartak. Nick Wey majdnem ki is lökte Stewartot, aki a saját hibájából egyszer majdnem el is esett. Ezt követően azonban még óvatosabb lett és meggyőző módon, 3.386 másodperc előnnyel nyert a legnagyobb riválisa, a suzukis Chad Reed előtt.

Az ausztrál Reed az egymás utáni ötödik második helyét szerezte meg. És az egymás utáni ötödik viadalán csak magát okolhatja azért, hogy nem tudta megszorongatni Stewartot. Egyszerűen Reed nem képes jól elrajtolni! Reed idén sokadik alkalommal beszorult a startnál és csak a 6. helyről kezdhette meg a felzárkózást. Ez túl sok előny Stewart számára. Főleg sárban és esőben! Reednek át kellett verekednie magát a yamahás Granten – Grant az első hét körben éremért viaskodott, majd rontott és a 11. helyről az 5. helyig jött fel - , a hondás Kevin Windhamon, Ivan Tedescon és David Millsapson is, amíg végre a 8. körben feljött a 2. helyre. Ekkor viszont Stewart már nagyon messze járt. A hajrában ugyan Reed motorozta meg a leggyorsabb kört és le is faragott a hátrányából, ám ez is nagyon kevés volt Stewart ellen. Reednek nagyon sokat javítania a rajtjain, ha bajnok akar lenni Stewart ellenében!

Stewart és Reed egyébként most szombaton mutatták meg igazán, hogy mennyire kilógnak a mezőnyből. A hatodik Andrew Short – a gyári hondás csak az utolsó esély futamból került be a döntőbe - már kört kapott Stewarttól és Reedtől, míg Stewart jóval több mint egy percet vert a harmadik David Millsapsra. A gyári hondás Millsaps 1:09.126 percet kapott. Ennek ellenére mégis elégedett lehetett, hiszen idén először állhatott fel a dobogóra. Millsaps a 3. helye előtt idén csak három 10., valamint egy-egy 8. és 12. helyre volt képes.

Villopoto
A gyári kawasakis Ryan Villopotonak viszont nagyon rossz estélye volt Anaheimben. A négyszeres amerikai bajnok az elmúlt két futamon harmadik volt, már vezetett is és Stewarttal is küzdött rövid ideig. Amiért sokan úgy vélték, hogy a kategória újonc Villopoto további meglepetésekre is képes lehet. A meglepetés nem is maradt el. Csak hát negatív értelemben! Villopoto elesett az előfutamában és megsérült! Ugyan az utolsó esély futamot még megpróbálta, de egy kör után azt is feladta. Nem került a döntőbe, azaz idén először nulla pontos maradt. Villopoto az összetettben így a 4. helyről visszaesett a 6. helyre.

Ismét az élen
A Kawasaki a Litesban kárpótolta magát. Többszörösen is. Az évadnyitó után ismét duplázott a gyári támogatott Monster Energy Pro Circuit alakulat. Jake Weimer az első, Ryan Morais a második helyen zárt. Weimer idei harmadik győzelme pedig azt is jelentette, hogy ismét átvette az összetettbeli első helyet.


Jake Weimer

Pedig Weimer elég közepesen startolt. Ám a középmezőnyből már az első kör alatt felmotorozta magát a 2. helyig. Ezután egy hétkörös párbaj alakult ki Weimer és a KTM-es Justin Brayton között. Oda-vissza előzgették egymást, amely csatából Weimer került ki győztesen. A hajrában aztán új ellenfelet kapott Weimer. A csapattársa Morais szorongatta. Az utolsó kanyarokat azonban elrontotta Morais és Weimer 3.471 másodperccel győzött. Brayton lett a harmadik több mint 26 másodperces hátránnyal.

Azaz a bajnoki cím egyik elsőszámú várományosa, Weimer legnagyobb ellenfele, a vezérsuzukis Ryan Dungey idén először nem lett érmes. Dungey csak hibázott az egész verseny alatt. Pedig az előfutamában még nagyon magabiztos volt. Dungey egy négy fős tömegbukásba keveredett a startnál és az utolsó, 20. helyről kezdhette meg a felzárkózást. Amely nem volt könnyű a számára. Buktak előtte, de ami a legfeltűnőbb volt, Dungey nagyon sokat hibázott! Amiért nagyon örülhet annak is, hogy a 4. helyig sikerült előrejönnie. Dungey ezzel az eredménnyel 3 viadal után az összetettben az első helyről visszaesett a második helyre.

Verekedés
Anaheimben két fontos dolog is eldőlt. Immár matematikai esélye sincs annak, hogy a Lites kategória két tavalyi bajnoka, Trey Canard és Jason Lawrence idén újra bajnok legyen. A hondás Canard, a Keleti-parti Lites sorozat 2008-as bajnoka egy kör hátrányban csak a 12. helyen zárt – ő Dungeyhoz hasonlóan szintén benne volt a rajtnál történt tömegbukásban - , azaz három fordulóval a bajnokság zárása előtt már 77 pont a hátránya Weimer mögött.

A yamahás Lawrence viszont nem is versenyezhetett és a következő viadalon sem állhat rajthoz. Lawrence, aki tavaly a Nyugati-parti Lites bajnokság legjobbja volt ugyebár, egy hete San Franciscoban ételmérgezést kapott, amiért nem is motorozott. De mint kiderült Lawrence nem volt annyira beteg, hogy ne verekedjen. A verseny után egy tömegverekedésbe keveredett bele, amely az amerikai Joshua Hansen és a francia Steve Boniface között robbant ki. Hansen és Boniface 10-10 ezer dolláros büntetést kapott. Ellenben Lawrence-t két versenyről eltiltották, mivel ő tavaly már felfüggesztett büntetést kapott. Emlékezhetünk rá, hogy a tavalyi amerikai motokrossz bajnokság alatt mennyi balhéja volt már a yamahásnak.

Kétszer autóbalesete volt, egyszer verekedett is, amiért az amerikai szövetség, az AMA be is vonta a versenyengedélyét. Amelyet csak próbaidőre adtak vissza Lawrence-nek. Ez a próbaidő pedig automatikusan érvényét vesztette a San Francisco-i újabb verekedésével. Lawrence egyébként fellebbezett, amit az AMA azonnal vissza is utasított.


Címkék:  ama , szuperkrossz , vb




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár